יום העצמאות הוא אחד הימים שאנחנו הכי אוהבים לבלות בחיק המשפחה. אז בין כל ההכנות לטיולים ולמנגלים, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על המשפחה שלכם בריאה ומאושרת.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. לאכול לאט

"משפחות בריאות לא ממהרות או מלחיצות בזמן הארוחה. הרגל זה מבטיח שכולם ייקחו את הזמן הנחוץ כדי ליהנות מהטעם, הצבעים והניחוחות של המזון שהם אוכלים", קוני רוג'רס, יועצת תזונה.

2. לדאוג לקשישים במשפחה

"דאגה לבן משפחה קשיש היא דרך נפלאה להפגין חמלה וזה לא אומר שאתם צריכים להקריב הכל בשביל זה. הצבת גבול טובה עם הורה קשיש שעובר לגור עם המשפחה, היא למשל להקדיש מדי פעם טיולים או יציאות למשפחה הגרעינית", ג'ניפר .ל. פיצפטריק, עובדת סוציאלית.

ארוחת ערב משפחתית (צילום: By Dafna A.meron)
ליהנות מהאוכל ומהזמן ביחד | צילום: By Dafna A.meron

3. להציב את הנישואים בראש סדר העדיפויות

"משפחות בריאות שמות את הנישואים בראש סדר העדיפויות, מעל כל מערכת יחסים אחרת. הן מתחייבות להקפיד על שגרה זוגית קבועה. כשבני הזוג הנשואים מחוברים ומתקשרים, כל שאר בני המשפחה יהיו גם הם מאושרים ובריאים יותר", ג'ניפר פיצפטריק.

4. לכבות מכשירים כשבני המשפחה מבלים ביחד

אתם לא חייבים לכבות את המכשירים הסלולריים שלכם, אבל לפחות להניח אותם בצד לכמה שעות. "משפחות בריאות מבלות זמן ביחד בפעילויות שלא מערבות מכשירים אלקטרוניים. משפחות אלה יוצרות לעצמן קשרים מוחשיים וזיכרונות לשנים רבות", ד"ר לורי בן-עזרא, פסיכולוגית.

זוג מאושר במיטה (צילום: Dean Drobot, Shutterstock)
נישואים שמחים מובילים למשפחה מאושרת | צילום: Dean Drobot, Shutterstock

5. לחגוג את הניצחונות של כולם

"משפחות בריאות ומאושרות מוצאות דרכים לגרום לכל ילד לבלוט. הן מזהות כישרונות ומוצאות פעילויות בהן כל בן משפחה יכול להצליח. הן חוגגות את הניצחונות הללו בפורומים משפחתיים, בין אם זה בארוחת ערב או במהלך פעילויות משפחתיות אחרות", ד"ר בן-עזרא.

6. לנהל שיחות בארוחת הערב

"חוויית ארוחת הערב צריכה להיות סביב שיח כשם שהיא סביב צריכת מאכלים טעימים ומזינים. השיחה יכולה להיות על נושא שמעניין את המשפחה ומעורר מחשבה", ד"ר דין ואיישה שרזי, המתמחים באלצהיימר ובשמירה על בריאות המוח.

מצעד התוספות, ארוחת ערב (צילום: rawpixel-on-unsplash)
לחגוג את הניצחונות של כולם | צילום: rawpixel-on-unsplash

7. לאכול ארוחות ביחד מדי יום

"בחרו זמן שבו כולכם תוכלו ליהנות מזמן איכות ביחד. ארוחת הערב היא הזדמנות טובה לשבת וליהנות מארוחה ביחד ומחברתם של בני המשפחה. אם לא כל בני המשפחה נמצאים בבית בשעות הערב, בחרו בזמן אחר, כמו ארוחת הבוקר", ד"ר מרדית' סגן, פסיכיאטרית.

8. לטפח גישה של הכרת טובה

"משפחות בריאות עובדות על תרבות של הכרת טובה על הדברים שהם מעריכים בחיים, קטנים וגדולים כאחד. זה בונה אווירה של הערכה ואנרגיות חיוביות בבית שכולם ירוויחו מהן", ד"ר סגן.

שגרה, אותה ארוחת בוקר כל יום (צילום: the-5th-on-unsplash)
שאף אחד מבני המשפחה לא יאכל לבד | צילום: the-5th-on-unsplash

9. ליצור מסורת משפחתית

מסורת יכולה להגיע בצורות שונות ומגוונות ומשפחות בריאות מטפחות מסורות משפחתיות שייחודיות להן. זה יכול להיות יום קבוע שמזמינים אוכל מבחוץ, או יציאה לסרט שבועית או חודשית. "זה לא רק עוזר למשפחות לבלות זמן ביחד, אלא זה גם יוצר הזדמנויות לשיחות וליצירת זיכרונות נפלאים", קלסי טורגרסון, עובדת סוציאלית.

עוד ב-mako בריאות:
>> הלם: קוקאין וקטמין נמצאו בשרימפס
>> ישנה עם עדשות מגע - וזה מה שקרה
>> הרופא התחזתה למומחית וגרמה לחור בפניה של המטופלת

 

10. לשבח על התקדמות, לא רק על הישגים

"הרגל בריא הוא שבני משפחה יתמקדו בהתקדמויות ובהצלחות של כל אחד מבני המשפחה, במקום להתמקד בחולשות. לדוגמה, אם בן משפחה עובד על לסדר את החדר 5 פעמים בשבוע אבל הוא מצליח לעשות זאת רק 3 פעמים, יש לשבח אותו על מאמציו במקום לבקר אותו על היומיים שהוא פספס", אמילי גריפין, יועצת מוסמכת.

11. לדבר בכנות על כסף

"משפחות בריאות לא מעמידות פנים כשזה נוגע לכסף והן לא מתחמקות מלדבר על הנושא. הן מנהלות שיחות ומחליטות ביחד על עניינים כלכליים, בהתאם למטרות שלהן ולא כשהן מתבססות על בושה, אשמה ופנטזיות", אפריל מסיני, מומחית בזוגיות.

12. להיות פעילים

תכננו פעילויות הכוללות תנועה. "זה לא חייב להיות ממש 'פעילות גופנית', אלא גם יכול להיות ביקור במוזיאון, בפארק, בחוף הים או בגן חיות. זה משפר את הבריאות יותר מיציאה לקולנוע, כי המשפחה גם פעילה גופנית וגם מבלה זמן איכות ביחד", לורה ארנדט, מאמנת אישית מוסמכת המתמחה במשפחות.

משפחה מאושרת בפיקניק (צילום:  Lucky Business, shutterstock)
לעשות פעילויות שונות | צילום: Lucky Business, shutterstock

13. אף פעם לא לאכול לבד

"בעולם המשוגע והעמוס שלנו, זה עשוי להיראות בלתי אפשרי, אבל אם אתם קובעים חוק שאף אחד במשפחה לא אוכל לבד, זה יעזור לבריאות הנפשית והפיזית של בני המשפחה", לייזה בייקר, מאמנת בריאות.

14. לנסות סושי ביחד

"הורים יכולים לעודד מודעות תרבותית ותזונה נכונה תוך התנסות במסעדות שונות כמשפחה. זו הרפתקה כיפית, שגם עוזרת לילדים לנסות מאכלים חדשים ומטבחים שונים", בקי בלייק, נוירופסיכולוגית.

15. לשאול הרבה שאלות

"משפחות בריאות הן סקרניות לגבי כל אחד מבני המשפחה ולגבי העולם שמסביבם. בני משפחה צריכים לשאול שאלות על כל דבר שעולה בדעתם", תומס גליאנו, מומחה בהורות.

16. לריב באופן הוגן

לפי גליאנו, כשמתפתחים ויכוחים, אתם לא חייבים להסכים אחד עם השני, אבל עליכם עדיין להכיר ברגשות אחד של השני. בני המשפחה צריכים להרגיש שגם כשמתעורר ריב, הדעה שלהם מוערכת.

17. לא להיות שתלטניים

"משפחות בריאות לא מנסות לשלוט בהתנהגות של ילדיהן. במקום לנסות לנהל כל פרט בחייהם, הורים במשפחות בריאות מספקים לילדים את הכלים הנחוצים כך שהילדים עצמם ישלטו בהתנהגות שלהם", תומס גליאנו.

18. לאכול פיצה מדי פעם

"ארוחות בריאות הן האידאל, אבל היתרונות של אכילה משותפת הם כה חשובים, שגם פיצה שלקחתם בטייק אוויי ואכלתם ביחד בבית יכולה לעבוד", אדינה פירסון, דיאטנית קלינית.

אוכלים פיצה ביחד (צילום: Shutterstock/pikselstock)
אפשר גם פיצה מדי פעם | צילום: Shutterstock/pikselstock

19. להכיר היסטוריה רפואית משפחתית

"הכרה והבנה של ההיסטוריה הרפואית של כל בן משפחה עוזרת לכם להבין מה הסיכונים שלכם וגם מסייעת לטפל בבני משפחה אחרים בבית", ליסה יו, דיאטנית קלינית.

20. לאכול נכון

"משפחות בריאות מציבות בראש סדר העדיפויות צריכת מזון אמיתי וכמה שפחות מעובד. יש לזה יתרונות רבים: מזון מלא עשיר בערכים תזונתיים, נוגדי חמצון והוא גורם לפחות דלקות", ד"ר וונדי טרובאו.