אנחנו לא נוהגים לייחס חשיבות יתרה מדי לסדר שבו שאנחנו עושים דברים בבוקר. השאלה אם לשטוף פנים לפני או אחרי צחצוח השיניים נראית כמו עניין של העדפה אישית, אך לפי ד"ר גרייס גור-ורשינינה, רופאת שיניים של סלבס בבוורלי הילס, נראה שדווקא יש סדר מסוים שכדאי להקפיד עליו.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ד"ר ורשינינה טוענת שמצב השיניים והחניכיים שלנו יכול להשפיע לא רק על הבריאות הכללית, אלא גם על בריאות העור. בריאיון לאתר who what wear האוסטרלי דיברה ד"ר ורשינינה על כל הטעויות ההיגייניות שקשורות לשיניים שלנו שיכולות להשפיע גם על מצב העור. אחד הדברים שהדגישה הוא חשיבות שטיפת הפנים אחרי צחצוח השיניים.

הגיינת שיניים לקויה יכולה להוביל לבעיות בעור

"הפה הוא שער הכניסה הראשי לגוף שלנו. היגיינת שיניים לקויה יכולה להוביל להשלכות שליליות בכל הגוף. חיידקים מהפה יכולים בקלות לחדור לזרם הדם ולגרום לדלקת, זיהום ומחלות", הסבירה. היא הוסיפה ואמרה שגם אם מקפידים על תזונה נכונה, מתאמנים באופן קבוע ומשתמשים במוצרי הטיפוח הטובים ביותר לעור הפנים, אם יש בעיות בשיניים – העור יכול עדיין להיפגע מזה.  

"אם היגיינת השיניים לקויה, אם יש לכם זיהום בשן או אם יש לכם סוגים שונים של שחזור מתכתי בשיניים (כמו סתימות), העור לא יהיה זוהר באופן טבעי, משום שהפה תורם לבריאות העור", אמרה ד"ר ורשינינה. לטענתה, היגיינת פה טובה נחוצה לעור בריא ונטול אקנה.

צחצוח שיניים (צילום: didesign021, Shutterstock)
חיידקים יכולים לעבור מחלל הפה ולזהם את עור הפנים | צילום: didesign021, Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:

>> אם לשניים: "כך ירדתי 12 וחצי ק"ג תוך חודשיים וחצי"
> האם באמת גברים "נדלקים" מהר יותר מנשים?
>> 7 סיבות מדאיגות לכך שאתם נרדמים מהר מדי

אז מה מומלץ לעשות? ד"ר ורשינינה ממליצה לצחצח שיניים פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי, לנקות את הלשון ולהקפיד על ביקורים תקופתיים כל חצי שנה אצל רופא השיניים. והיא ממליצה בחום על מברשת שיניים חשמלית, דבר שלא מעט רופאים ממליצים עליו.

"אחרי שצחצחתם שיניים, שטפו את הפנים כדי להסיר זיהום צולב (מעבר של חיידקים) מהפה לעור", מסבירה ד"ר ורשינינה. מעבר של חיידקים מהפה לעור עלול להוביל בין היתר להתפרצות של אקנה.