אם גם לכם קרה שהבחנתם במעין נקודת חן אדומה על גבי העור ונלחצתם – אתם לא לבד. מדובר בתופעה נפוצה יותר ממה שנדמה לכם, שבהחלט מלחיצה אנשים רבים. אז האם אתם צריכים לדאוג למראה השומה האדומה שהופיעה לפתע על גבי העור?

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

קודם כל נרגיע ונגיד שאתם יכולים לנשום לרווחה – נקודת חן אדומה היא לרוב לא סימן למשהו רע. שמם הרשמי הוא cherry angiomas, כיוון שהן מזכירות במראה שלהן דובדבנים. מדובר למעשה בנגע לא סרטני שנוצר כתוצאה מהתרבות לקויה של כלי דם בשכבת העור העליונה. לרוב גודלם של הנגעים קטן, צבעם אדום והם יכולים להופיע בכל מיני אזורים שונים בגוף. לעתים קרובות הם יופיעו בפלג הגוף העליון וספציפית באזור החזה.

>> 15 דברים שחייבים לדעת על מלנומה

האם צריך להסיר אותן?

הסיבה להתפתחותן של נקודות החן האדומות אינה ידועה, אך הן נוטות להיות גנטיות ולרוב יופיעו בקרב אנשים מעל גיל 30. במרבית המקרים, לא תסבלו מתסמינים נוספים לצד הופעת הנקודות הללו – אך לעתים הן עלולות לדמם אם הן נשרטות או נפגעות בצורה כלשהי.

עוד ב-mako בריאות:

>> אוכלים הרבה עוף? אתם חייבים לדעת את זה
>
> הסיבה הכי מפתיעה לשחורים באף
>
> המאכלים האלה יכולים להציל חיים

אין צורך רפואי להסיר אותן, אך אם הן מהוות עבורכם מפגע אסתטי, ישנם טיפולים להסרתן, כמו טיפול בלייזר, קריותרפיה וניתוח בעזרת חשמל. אז בסך הכל מדובר בנקודת חן תמימה למדי, שלא צריכה להדליק לכם נורה אדומה. אז מתי כן צריך לחשוד בה? אם היא מדממת לעתים קרובות או אם ישנו שינוי במראה שלה (כמו שינוי בצבע). אם כן, כדאי להיוועץ ברופא עור.