תקופת הקורונה הזכירה לכולנו להקפיד על משהו שחלקנו די זילזלנו בו: שטיפת ידיים. החשיבות של שמירת היגיינת הידיים משמעותית גם בשגרה, אבל אין ספק שהווירוס הזכיר לכולם ששטיפת ידיים יכולה גם ממש למנוע מחלות ולשמור עלינו בריאים. כעת זה זמן טוב להזכיר אילו אזורים נוספים בגוף חשוב להקפיד לנקות כדי לשמור על היגיינה בצורה הטובה ביותר.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

כשזה נוגע לבריאות העור, רופאי עור רבים דווקא ממליצים שלא להתקלח לעתים קרובות מדי ואפילו מציינים שאין צורך לסבן את כל הגוף, אלא בעיקר להתמקד באזורים מסוימים שדורשים אקסטרה תשומת לב. זה מה שיש לרופאים להגיד על הדרך הטובה ביותר לשמור על היגיינה בגוף.

ידעתם שמקלחות תכופות במים וסבון יכולות למעשה להזיק לעור? מתברר שיש אזורים בגוף שפחות זקוקים לשטיפה יסודית במים וסבון ומספיק רק לשטוף במים. לפי ד"ר סנדי סקוטניקי, מרצה לדרמטולוגיה באוניברסיטת טורונטו, רחיצה במים וסבון מכף רגל עד ראש יכולה להוביל במקרים מסוימים לבעיות בעור כמו אקזמה. הסיבה לכך היא ששימוש תכוף בסבון יכול למעשה להזיק לחיידקים הידידותיים שיש עליו, שתורמים לשמירה על עור בריא ומונעים בעיות שונות בעור.

לכן רופאים רבים ממליצים על שטיפה במים וסבון של שלושה אזורים עיקריים בלבד: בית השחי, מפשעה וכפות הרגליים. "שאר הגוף שלכם מסתדר עם שטיפה במים בלבד, גם לאחר אימון מיוזע", מציינת ד"ר רובין צ'וטקה בראיון ל-health.com. למה דווקא האזורים הללו זקוקים לרחיצה במים וסבון? ובכן, המשותף לכל האזורים הללו הוא שהעור בהם רגיש יותר ולכן עשוי להיות חשוף יותר להתפתחות של פטריות או שערות הפוכות שגורמות לזיהומים וכו'.

 גבר מתקלח גב (צילום: UfaBiz, shutterstock )
בית השחי, מפשעות וכפות רגליים | צילום: UfaBiz, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מה קורה כשלא מחליפים מסכה? רופאה מסבירה
>> רופא איטלקי: "החודש התמונה השתנתה לחלוטין"
>> הגיעה למיון, שוחררה עם משככי כאבים - ומתה

ולא לשכוח את האזורים שכולם שוכחים

ישנם אזורים מסוימים בגוף שכדאי לשים לב אליהם במקלחת, שרבים נוטים לשכוח אותם (קורה לכולנו). הטבור הוא בהחלט אחד האזורים הנשכחים ולצערנו הוא גם אחד האזורים שהכי יכולים לצבור לכלוך וזיעה. אז בפעם הבאה שאתם מתקלחים, שימו לב לטבור.

>> 5 עובדות מפתיעות על הטבור

אתם גם יכולים לעשות זאת אחרי המקלחת, בעזרת מגבת או מגבון עם מים וסבון. אזור נוסף בגוף שנוטה להישכח במקלחת הוא האזור שמאחורי האוזניים. כן, גם שם יכול להצטבר לכלוך וזיעה וסביר להניח ששמתם לכך בפעם האחרונה שגירדתם באזור וקלטתם ריח לא נעים מהאזור. אל דאגה, זה רק אומר שהצטברו שם חיידקים וזיעה ושאתם רק צריכים לזכור לנקות את האזור במקלחת הבאה.