ההסגר שנכפה עלינו בשל מגפת הקורונה גרם לנו לאחרונה לחוות דברים שטרם חווינו, אחד מהם הוא שהייה ממושכת מאוד בבית. רובנו כנראה לא זוכרים מתי בפעם האחרונה היינו כל כך הרבה זמן בבית ומתי בפעם האחרונה נשארנו בפיג'מה יותר משבוע ברצף. אבל אנחנו חייבים להודות שיש גם משהו נעים בלהישאר בפיג'מה הביתית והנוחה שלנו, ללא צורך בעמידה דקות ארוכות מול הארון בהתלבטות מה נלבש לעבודה.

ועם הנוחות של הפיג'מה מגיעה גם נוחות נוספת - החופש מחזייה. עבור רבות מאיתנו החזייה יותר מעיקה ממועילה והאפשרות להישאר בבית בלי שאף אחד יראה אותנו מאפשרת לנו סוף סוף קצת חופש מהחזייה. אז בשביל כל מי שתוהה מה יכול לקרות כשהיא נפרדת מהחזייה לכמה ימים טובים - אספנו לכן כמה יתרונות מעניינים. אז באמת יכול לקרות לשדיים שלנו אם נפסיק ללבוש חזייה? הנה כמה אפשרויות:

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

יכול לשפר את צורת השד

לפי ד"ר לוסי סקהון, גינקולוגית מניו יורק, ישנן ראיות לכך שלבישת חזייה דווקא עלולה להחליש את הרצועות שסביב השדיים שאמורות לתמוך בהם. כיוון שהרצועות התומכות בחזה לא צריכות "לעבוד" כשאנחנו לובשות חזייה, הן נחלשות. כלומר, המחשבה שהימנעות מחזייה יכולה לגרום לחזה נפול, היא לא בדיוק מדויקת. "נשים שהלכו במשך תקופות בלי חזייה מדווחות שזה הוביל לחזה מוצק יותר, עגול יותר וזקור יותר עם הזמן", הסבירה סקהון למגזין wellandgood. 

שיפור זרימת הדם

נכון תחושת הלחץ הזאת שאתן מרגישות כשאתן לובשות חזייה יותר מדי שעות ברצף? מתברר שזה לא סתם קורה. "לבישת חזייה יכולה לעכב מעבר של דם אל השרירים בגב ובבית החזה, והפחתה זו בזרימת הדם עלולה לגרום לכאבי גב", מסבירה ד"ר סקהון. זו אמנם לא סכנת חיים, אך זה בהחלט יכול להוביל לכאבי גב מיותרים ולא נעימים. ההבדל בזרימת הדם עשוי להיות משמעותי יותר בקרב נשים עם חזה גדול יותר, שכן הוא דורש תמיכה חזקה יותר ולכן החזייה עשויה ללחוץ אף יותר. 

זה פשוט נוח יותר

אנחנו כל כך רגילות ללבוש חזייה, שרק המחשבה על יום בלי חזייה יכולה לגרום לרבות מאיתנו לתחושת אי-נוחות. אבל ד"ר סקהון מרגיעה - אמנם נשים רבות מרגישות "חשופות" יותר בלי חזייה, אבל לרוב, בטווח הרחוק נשים מדווחות שהן מרגישות חופשיות יותר ויותר בנוח. היא מוסיפה כי אותן תחושות נוחות וחופש יכולות אף לעזור לכן לישון טוב יותר. זה כמובן בהתאם לגודל החזה, שכן נשים עם חזה גדול יותר ירגישו קצת יותר את עול החזייה - וירגישו יותר את הנוחות והחופש בלעדיה. 

אישה עם מחשב לבושה בפיג'מה (צילום:  Kinga, shutterstock)
למצוא את ההנאה בדברים הקטנים, כמו ללבוש פיג'מה | צילום: Kinga, shutterstock

עוד על נגיף הקורונה:

>> אחות באיטליה נדבקה בנגיף הקורונה - והתאבדה
>> האם אדמומיות בעיניים היא תסמין של קורונה?
>> מומחים: חשש מהתפרצות נוספת של הנגיף בסין

שיפור מראה העור

לבישת חזייה לעתים קרובות יכולה לגרום להצטברות של לחות, זיעה ולכלוך בעור שבאזור השדיים. כל אלה יכולים להוביל לנקבוביות חסומות ולגירויים לא נעימים בעור. לפי ד"ר סקהון, הסיבה לכך היא שאצל נשים עם חזה גדול יותר, זיעה עלולה להצטבר מתחת לשדיים. אם יש לכן חזה קטן יותר, ככל הנראה שלא תצטרכו להתמודד עם הזעה באזורים הללו. ד"ר מורגן רבאך, דרמטולוגית מניו יורק, מסבירה שזה יכול להוביל לאקנה מכני. סוג של אקנה שנוצר כתוצאה משפשוף או לחץ בעור. לפי ד"ר רבאך זה בהחלט יכול להיגרם כתוצאה מלבישת חזייה, בייחוד אם התאמנתן ונשארתן זמן רב עם חזייה מיוזעת. 

ויש גם הסתייגות

אם החזה שלכן בצד הגדול יותר של הסקאלה, לבישת חזייה יכולה גם לתרום לכן לא מעט. לפי ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור אסתטית, חזייה יכולה לסייע לתמוך ביציבה של נשים עם חזה גדול. "לעתים רבות, נשים בעלות חזה גדול סובלות מכאבי גב, שנגרמים כתוצאה מכיפוף קדימה, הנובע ממסת השדיים המטה את הגוף קדימה", מסבירה ד"ר אלמן. "כשזה קורה, איזון הגוף מופר, מה שגורם להטיה בלתי רצונית של הגב לאחור וכך גם לכאבי גב. במקרים כאלה, החזייה מהווה אביזר תומך נהדר, המסייע לצמצם את כובד המשקל ומאפשר יציבה נכונה ונוחה יותר".

>> "יש לי חזה גדול והלכתי שבוע בלי חזייה"