נשירת שיער יכולה בהחלט להלחיץ הרבה אנשים (במיוחד נשים) והיא נגרמת משלל סיבות. אם אתן לא סובלות מבעיה רפואית כלשהי או מלחץ נפשי – ייתכן מאוד שהסיבה לנשירה שלכן היא אתן עצמכן. ישנם הרגלים מסוימים שאמנם אנחנו רגילות אליהם, אבל שלמעשה יכולים להזיק לא מעט לשיער ולהוביל לנשירה. הנה כמה מהפעולות היומיומיות שכולן עושות - ולא ידעתן שיכולות לגרום לנשירת שיער.

 >> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. לא מייבשות כראוי את השיער

נכון, לא כולנו נולדנו עם שיער מושלם שמתייבש בטבעיות ולא דורש שום דם, יזע ודמעות כדי לסדר אותו. אבל גם כשאתן מייבשות אותו ומסדרות אותו – חשוב שתהיו עדינות. במהלך השימוש במייבש שיער, השתדלו לא למתוח יותר מדי את השיער. רבות מוצאות את עצמן מותחות את השיער ואף גורמות לעצמן ללא מעט כאב וזה לא שווה את זה, במיוחד מאחר שזה יכול לגרום לנשירה. נוסף לכך, שימוש תכוף מדי במוצרים לעיצוב השיער (מייבשי שיער, בייבי ליס ומחליקים) – יכול להחליש את השיער, לייבש אותו ולבסוף להוביל נשירה. השתדלו גם מדי פעם לייבש את השיער בלי עזרים, רק בעזרת מגבת (וגם אז שימו לב שאתן עושות זאת בעדינות).

View this post on Instagram

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on


2. השיער אסוף כל יום כל היום

אם שיער אסוף הוא חלק בלתי נפרד מהלוק היומי שלכן, סיכוי גבוה שהוא הסיבה לכך שאתן סובלות לאחרונה מנשירה קוקו מתוח, צמות וכל תסרוקת בסגנון יכולות לעודד נשירת שיער. מובן שזה לא אומר שאתן חייבות להפסיק לאסוף את השיער לצמיתות, אך זה כן אומר שכדאי לכן לשים לב לזה אם אתן סובלות מנשירה ולא יודעות מה הסיבה לכך. השתדלו לאסוף את השיער לסירוגין ולא לשכוח שהשיער שלכן יעריך את זה אם תפזרו אותו גם. האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצה לאסוף את השיער בצמה או קוקו מעט משוחררים ולא מתוחים מדי.

View this post on Instagram

A post shared by �� (@bellahadid) on


3. משתמשות בתכשירים לעיצוב שיער

לא כל תכשיר לעיצוב השיער מזיק לכן, אך כדאי במיוחד להתרחק מתכשירים המציעים עמידות גבוהה. אותן מוצרים שאתן נוהגות להשתמש בהן לאחר עיצוב השיער, כשאתן מעוניינות שהתספורת תחזיק לאורך זמן. מוצרים אלה דווקא יכולים לגרום לשבירה של השערה, במיוחד אם אתן נוהגות להסתרק אחרי השימוש במוצר.

View this post on Instagram

A post shared by Velvet Vinyl (@velvetvinylrecords) on


4. מברישות שיער רטוב

לרוב, כדאי להשתמש במברשת שיער רחבה, כדי למנוע תלישת שיערות ומומלץ להסתרק כשהשיער יבש, מאחר שסירוק שיער רטוב עשוי להוביל לשבירת השערה. אלא אם אתן מתולתלות – במקרה הזה מומלץ להשתמש במברשת שיער המיועדת לשיער רטוב ומכילה זיפים גמישים שמסרקים בעדינות שיער רטוב ומלא קשרים, מבלי לגרום להיחלשות השערה ולנשירה.