מי שיצא לו להתעורר משינה באמצע הלילה יודע עד כמה זה מאתגר לחזור לישון. במיוחד בשביל זה אספנו לכם כמה שיטות יעילות שיעזרו לכם להירדם גם כשהשעון מראה 03:00 ואתם צריכים לקום בשש בבוקר.  

אין דבר יותר מלחיץ מלהתעורר שעות ספורות לפני שהשעון המעורר אמור לצלצל ולשכב במיטה עם עיניים פקוחות. "לצערי, כשאנחנו מתעוררים באמצע הלילה, אנחנו מודאגים", אומרת ד"ר קורטני פ. בנקרופט, פסיכולוגית קלינית ומומחית לאינסומניה, לאתר wellandgood.  הדאגה והחרדה שלא נצליח להירדם שוב גורמות לגוף שלנו להגיב באופן שמאותת למוח שלנו שאנחנו ערים; הדופק עולה, לחץ הדם עולה וטמפרטורת הגוף עולה גם. כל התסמינים הללו מבלבלים את הגוף שלנו וגורמים לו לחשוב שאנחנו בסכנה. "בעקבות זאת, הגוף שלנו בכוונה דואג שנישאר ערים וערניים", היא מסבירה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

כדי למנוע את זה, ד"ר בנקרופט ממליצה בין השאר להקפיד על 18-14 שעות של ערות ביום ולהשתמש במיטה אך ורק לשינה ולסקס. בנוסף לכך, דאגו לשכב במיטה לפחות 20 דקות לפני שאתם מתכננים להירדם וצרו לעצמכם בחדר אווירה שתאפשר לכם להירדם יותר בקלות (חושך, טמפרטורת חדר קרירה ובלי מסכים). אם בכל זאת מצאתם את עצמכם מתעוררים בשעות הקטנות של הלילה – הנה כמה דברים שיעזרו לכם לשוב לארץ החלומות.

1. אמרו למוח להירגע

משום מה דווקא כשאנחנו מתעוררים באמצע הלילה, למוח שלנו יש נטייה לנדוד למחשבות שלא בדיוק עוזרות לנו להירדם, כמו משמעות החיים, למשל. ד"ר בנקרופט מציעה להשתיק את המוח באמצעות דחיית המחשבות הללו ליום. "היכולת שלכם לפתור בעיות טובה יותר ביום", אומרת ד"ר בנקרופט.

אישה במיטה (צילום: lenetstan, Shutterstock)
תדחו את המחשבות המדאיגות ליום | צילום: lenetstan, Shutterstock

2. להתהפך

נשמע מוזר, אבל זה לגמרי יכול לעבוד. שכיבה הפוכה (על הגב כשהרגליים שלכם נשענות על הקיר שמולכם) יכולה לעזור לשפר את זרימת הדם ולהרגיע אתכם. יש הטוענים כי שכיבה הפוכה יכולה אף לעזור בניקוז מערכת הלימפה וגם לסייע לכם להתרכז.

3. לנשום עמוק

קמתם באמצע הלילה? החלק הכי גרוע בעניין זה שהשעה היא ארבע לפנות בוקר ואתם לא יכולים שלא להתחיל להילחץ שכבר לא תצליחו להירדם שוב לפני שהשעון המעורר יצלצל. ד"ר בנקרופט ממליצה לקחת נשימה עמוקה. נשימה סרעפתית (או נשימת בטן) יכולה לסייע להרגיע גם את הנפש שלכם וגם את הגוף. היעזרו בתרגילי מדיטציית נשימה ותראו כיצד אתם נרגעים ונרדמים חזרה.

עוד ב-mako בריאות:
>> זה מה שקורה לגוף כשמפסיקים לקיים יחסי מין
>> הגיעה לעשות החלקה וגוונים ויצאה עם צלקות
>> חייכו! מצאנו טריק פשוט להלבנת שיניים בבית

4. הפכו את הכרית שלכם

זה נשמע כמו מיתוס, אבל למעשה זו שיטה שבאמת יכולה לעזור לכם להירדם בקלות. כשאתם הופכים את הכרית שלכם לצד הקריר יותר זה עוזר לשלוח אותות למוח שהגיע הזמן לישון. זו לא פעם ראשונה שמומחה טוען שטמפרטורות נמוכות יכולות לעזור לכם לישון טוב יותר, אז אנחנו היינו מיישמים.

בחורה מחייכת מתוך שינה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
קל: רק להפוך את הכרית | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

5. לשתות חלב חם

אז מתברר שתרופת הסבתא הזו הייתה נכונה אחרי הכול. "שתייה חמה או מקלחת חמה לפני השינה עוזרות לטמפרטורת הגוף להתחיל לרדת", אומרת ד"ר בנקרופט. וזה למעשה מחקה את הפעולה הטבעית של קירור הגוף המתרחשת במהלך השינה.

6. לכו לחדר אחר

שיטה זו יעילה ביותר לאנשים הסובלים מאינסומניה ומתקשים להירדם במשך תקופה ארוכה. "אם אתם שוכבים במיטה ערים במשך שעות, לילה אחר לילה, המוח מתחיל לקשר בין המיטה לבין מצב של ערות", מסבירה הדוקטור. הסוד הוא לאמן מחדש את המוח. אחרי 20 דקות שאתם מתקשים להירדם, קומו מהמיטה ושבו במקום אחר. כשאתם מתחילים להרגיש מנומנמים, חזרו למיטה.