אורנית שרעבי, מעצבת בגדי ים ובעלת המותג SO WHAT, כתבה לאחרונה פוסט שמדבר לכל אותם אנשים שמשוכנעים ששמן=עצלן, לא בכושר, לא בריא. היא אישה מלאה, בריאה ובכושר. אז למה אנשים ממשיכים לחשוב שאנשים שמנים לא יכולים להתכופף? אורנית התארחה באולפן "פאולה וליאון" כדי לספר את הסיפור שלה שמוכיח שהגיע הזמן לזרוק את הדעות הקדומות הללו לפח. 

View this post on Instagram

אנשים שמנים הם עצלנים, בטטות כורסא, קשה להם להתכופף, בקושי יכולים לקשור את השרוכים של הנעליים אין סיכוי שהם יכולים להחזיק דקה באימון, יש מלא דברים שאי אפשר לעשות כשאת/ה שמן/ה... אלה רק חלק מהדברים שעוברים לאנשים בראש כשהם רואים אנשים שמנים, חלקם מרשים לעצמם אפילו לומר זאת בקול וזה לא שממש אכפת לי מה אנשים אומרים אבל היום אני מבינה כמה זה משפיע על התודעה כשהסביבה שלך גורמת לך להאמין בזה, כמה הרס יש במילים הריקות הללו.. כל חיי הייתי ילדה פעילה מאוד (כן וגם שמנמנה) אני רוקדת מגיל 8 פעילות גופנית תמיד הייתה חלק מחיי בצורה כזו או אחרת, מגיל מאוד קטן שמעתי כמה אני חייבת לרדת במשקל בשביל שיהיה לי יותר קל לרקוד, ללכת וכ'ו... בתור ילדה לא ממש הבנתי על מה הם מדברים הרגשתי הכי קלילה בעולם, בגיל ההתבגרות זה כבר גרם לי לשנוא את עצמי, התחלתי כל מיני דיאטות הרעבה רק בשביל להפסיק לשמוע את הדברים האלו, נסיתי גם ללכת לחדרי כושר זה גרם לי להרגיש יותר רע עם עצמי, לא הבנתי את האנשים האלו שמכורים לספורט.. באותה תקופה ספורט הרגיש כמו הדבר הכי מאולץ, סבל אינסופי.... היום אחרי ריפוי של כל הנזק הזה חזרתי להתאמן ממקום של אהבה לעצמי ולגוף שלי חזרתי לעשות את כל הדברים שאני אוהבת, גיליתי כוחות פיזיים ונפשיים שלא חשבתי שיש בי וכן אני מודה אפילו התמכרתי לספורט.. . בקיצור לאנשים תמיד יהיה מה להגיד זה לא אומר שזה נכון, רק אנחנו מחליטים מה נכון. זה אנחנו ששמים לעצמנו בראש גבולות ויכולים לנפץ אותם ע"י אותם כוחות בדיוק. חמישי שמח מלא אהבה ❤

A post shared by Ornit Sharaby (@ornitu) on

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

בפוסט שכתבה, סיפרה אורנית על אמירות נפוצות ושגויות שנאמרות על אנשים שמנים, אמירות שהופנו גם כלפיה, מאז שהייתה ילדה. "שמנים הם עצלנים", "קשה להם להתכופף", "אין סיכוי שהם יכולים להחזיק דקה באימון" - והרשימה עוד ארוכה. לדבריה, בתור ילדה "שמנמנה" שתמיד הייתה פעילה, רקדה ולמעשה תמיד הרגישה קלילה, היא אף פעם לא הבינה על מה אנשים מדברים. 

אחרי שנים שהאמירות הללו השפיעו עליה, גרמו לה לשנוא את עצמה ואף הובילו להפרעות אכילה, כתבה אורנית, "היום אני מבינה כמה זה משפיע על התודעה שהסביבה גורמת לך להאמין לזה, כמה הרס יש במילים הריקות הללו". 

עוד ב-mako בריאות:
>> "הכיתי באגרופים וברגליים על המכשיר"
>> רופאת עור: אלה 3 האזורים שאתם חייבים לסבן
>> פיתוח ישראלי: עגבנייה שנאבקת במחלות

רבים לא מכירים מושג שמוכר על ידי רופאים - fat and fit. כלומר, גם בעולם הרפואה מקבלים כעובדה שישנם אנשים שמנים שהם למעשה בריאים ובכושר. "אנחנו יודעים היום שסטטיסטית אנשים רזים שלא בכושר הרבה יותר חולים מאנשים שמנים שכן בכושר", מסבירה ד"ר דנה אדלר, פיזיולוגית של המאמץ. יש הבדל בין השמנה שהיא לא מסוכנת, לבין השמנה חולנית (Obesity), כלומר כזו שפוגעת בבריאות ויכולה להוביל למחלות לב וכלי דם, מוסיפה ד"ר אדלר. 

View this post on Instagram

A post shared by Ornit Sharaby (@ornitu) on

"אני חושבת שלאנשים מאוד קשה לעשות את ההפרדה בין אנשים שמנים כי זה הגוף שלהם, ככה הם נולדו וזה המטבוליזם שלהם - לבין אנשים שמשמינים בעקבות זה שהם אוכלים ג'אנק פוד ואוכל לא בריא", מסבירה אורנית ומספרת כי היא אוהבת להתאמן ואף מעידה על עצמה שהיא מכורה לזה, האימונים עבורה הם דרך להתחזק ולא כדי לרזות, היא עושה אותם מתוך אהבה לגוף שלה ולא כדי לשנות את המספר שעל המשקל. היא גם אוהבת לרקוד, אוכלת בריא וכן, היא גם מלאה. והגיע הזמן שגם החברה תקבל את זה.