אין דבר מספק יותר מבופה, בעיקר לאנשים שאוהבים להרגיש שהם דופקים את המערכת, אבל קל להיסחף אחר ההיצע ולשכוח שמדובר בארוחה די מסוכנת, גם מבחינת כמויות האוכל וגם מבחינת האיכות. הבעיה העיקרית היא טמפרטורת החדר שבה מוגש המזון, אבל יש עוד שלל סכנות. הנה מזונות וכלים שכדאי להתרחק מהם.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

סושי

כביכול נראה שמדובר באופציה בריאה ומזינה, אבל הכנה בטיחותית שלו מצריכה דגים טריים והרבה ניסיון. "גם לאכול פירות ים במסעדת סושי יוקרתית זה עדיין סיכון", אומרת רנה פיסק מאתר Seattle Sutton’s Healthy Eating, "אז כששמים אותם בטמפרטורת החדר באוויר הפתוח – זה מתכון בטוח למחלות".

סושי (צילום: BOATFOTO, Shutterstock)
טמפרטורת החדר בעייתית | צילום: BOATFOTO, Shutterstock

טונה

אי אפשר באמת לדעת איך אוכל שאמור להיות מקורר מוגש בבופה, אז גם טונה היא אופציה לא ממש אידיאלית. "טונה חייבת להימצא בטמפרטורה קרה יותר משאר סוגי הדגים משום שהיא רגישה במיוחד לסוגים מסוימים של בקטריות", אומרת פיסק. נסו לשים לב כל כמה זמן מחליפים את המגש.

הפלסטיק המכסה

תמיד כדאי לשטוף ידיים לפני שניגשים לבופה, וכדאי מאוד להימנע מלגעת בגגון הפלסטיק או הזכוכית שמכסה את האוכל כי אתם לא יודעים מי נגע, השתעל או התעטש עליו. "הסיכון הכי גדול לזיהום בבופה הוא אנשים אחרים שמתקרבים לאוכל עצמו, בין שהם נוגעים בו בידיים או באמצעות האוויר", אומרת ג'ניפר קווינלן, מיקרוביולוגית באוניברסיטת דרקסל.

נבטים

זו נראית כמו בחירה מושלמת ובריאה, אבל נבטים גדלים בסביבה לחה וקשה לנקות אותם ביסודיות, אומרת פיסק, "זו הסיבה שאנשים נהיים חולים מנבטים בצורה תכופה. כמו כן, המרכז למניעת מחלות בארה"ב הזהיר לאחרונה מאכילת חסה רומנית, שנמצאה קשורה למגפת חיידקי אי קוליי ביותר מ-30 מדינות.

נבטי אלפלפא (צילום: wjarek, Shutterstock)
גורמים להרעלות | צילום: wjarek, Shutterstock

כפות ששקעו באוכל

אתם אולי חושבים שאתם עושים לכולם טובה בכך שאתם שולפים את כפות ההגשה שנפלו לתוך האוכל וטבעו במגשים, אבל אין לכם מושג מי עשה את זה לפניכם. "אנחנו לרוב נמנעים מלגעת בידית הדלת של שירותים ציבוריים כשאנחנו יוצאים מהם", אומרת קווינלן, "וזה אותו עיקרון". באופן כללי, כולם נוגעים בכפות ההגשה, ולכן כדאי להשתמש בהן כמה שפחות, ומזון שטבעה בו כף כזו חייב להיות מוחלף באופן מיידי.

בופה בבית מלון (צילום: LElik83, Shutterstock)
זהירות עם הכפות | צילום: LElik83, Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:

>> להתרחק: זה המאכל שעושה לכם שחורים בפנים
>> חושבים תמיד על הגרוע מכל? אולי זאת הסיבה 

אוכל מטוגן

אוכל מטוגן בבופה בדרך כלל נוצר כך על ידי שימוש במטגנות שמן זולות שמלאות בשאריות של שומנים. "מזון שמטוגן בהן סופח כל מיני שומני טראנס רווים", אומרת פיסק. אם אתם חייבים משהו מטוגן, ודאו שמכינים אותו מולכם במקום.

>> ומה מבחינת הקילוגרמים? 4 מאכלים שכדאי לפסוח עליהם ב"הכל כלול"

סלטי מיונז

סלט תפוח אדמה או סלט ביצים שיושבים יותר מדי זמן בחוץ יכולים להיות כר פורה לזיהומים ומחלות, אומרת לורי רייט, תזונאית באוניברסיטת צפון פלורידה. כמו כן, מבחינה תזונתית, יש בהם המון קלוריות, ולרוב הם מכילים הרבה מלח, סוכר וחומרים משמרים. עדיף לקחת עוד מסלטים שמבוססים על קטניות או ירקות צלויים, ומבחינת רטבים - חומץ או שמן זית הם הימור יותר בטוח.