מסוף השבוע האחרון הרשת גועשת סביב סוגיה שתמיד סקרנה רבים, אך מעטים העזו לשאול לגביה בפומבי: מה קורה כשלא מחליפים תחתונים מדי יום? הכל התחיל בעקבות סקר שפורסם על ידי מותג הלבשה תחתונה אמריקאי בשם Tommy John. בין ממצאי הסקר שפורסמו באתר החברה, צוין כי "45 אחוז מהאמריקאים טוענים כי יצא להם ללבוש את אותו זוג התחתונים במשך יומיים או יותר ברצף".  

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אך מסקנות הסקר, שכלל כ-1,000 משתתפים מארה"ב, לא רק הסתכמו בזה. בנוסף לכך פורסם כי 38 אחוז מהאמריקאים לא יודעים בן כמה זוג התחתונים הכי ישן שלהם במגירת התחתונים וכי הסיכוי שגבר ילבש את אותו זוג התחתונים במשך שבוע או יותר – גבוה פי 2.5 מהסיכוי שאישה תעשה זאת (20 אחוזים לעומת 8 אחוזים בלבד).

בהתאם לנתונים השנויים במחלוקת, הסקר עורר לא מעט תגובות ברחבי האינטרנט, רובן תגובות של גועל. עם זאת, חשוב להביא בחשבון שמדובר בסקר שמומן על ידי חברה המשווקת הלבשה תחתונה ובהתאם לכך מעוניינת להדגיש את החשיבות שבהחלפת תחתונים. אך השאלה הנפוצה, "מה קורה כשלא מחליפים תחתונים מדי יום?", עדיין עומדת על הפרק וראוי שנשיב עליה אחת ולתמיד.

>> 5 שאלות על תחתונים שאתם נבוכים מדי לשאול

זיעה יכולה להוביל להתפתחות של זיהומים באזור

אז יש לנו חדשות טובות וחדשות קצת פחות טובות. הטובות, הן שלבישת תחתונים יום אחרי יום במרבית המקרים לא תהווה סכנה בריאותית. "לא יקרה לכם שום דבר מלבד זה שיהיה לכם לא נעים", אמר לנו ב-2015 ד"ר בני שכטר, מומחה ברפואת נשים מיילדות וסקסולוגיה, רופא בכיר במחלקת נשים בי"ח מאיר. עם זאת יש יוצאים מן הכלל. אם אתם סובלים מפריחה או פצעים בעור, מאוד לא מומלץ להשתמש באותו זוג תחתונים, משום שזה עלול להוביל לזיהום. אצל נשים זה יכול אף להתפתח לפטרייה וגינלית.

עוד ב-mako בריאות:

>> אם לשניים: "כך ירדתי 12 וחצי ק"ג תוך חודשיים וחצי"
> האם באמת גברים "נדלקים" מהר יותר מנשים?
>> 7 סיבות מדאיגות לכך שאתם נרדמים מהר מדי

החדשות הפחות טובות, הן שמומחים אחרים טוענים שלבישת תחתונים יומיים ברצף היא פחות מומלצת ועלולה להוביל לריחות לא נעימים, אקנה ובעיות אחרות בעור. וכשמדובר בנשים זה אף קריטי יותר; זיעה עלולה להוביל לסיכון נוסף. "חיידקים ופטריות אוהבים להתרבות בסביבה חמה ולחה", הסבירה ד"ר מליסה גויסט, גינקולוגית מיילדת ל-Health.com. כלומר, תחתונים שנלבשו כמה ימים ברצף עלולים במקרים מסוימים להוביל להתפתחות של פטריה או זיהום אחר. עם זאת, זה ככל הנראה לא יקרה אם לבשתן את אותו זוג תחתונים רק יומיים ברצף. אבל ליתר ביטחון, אם הזעתן הרבה – השתדלו להחליף תחתונים בתדירות גבוהה.

ואם כבר אנחנו מדברים על תחתונים, מה לגבי שאלת ה"מתי להיפרד מזוג תחתונים ותיק ואהוב"? קורה הרינגטון, עורכת ראשית ומייסדת מגזין הלבשה תחתונה בשם The Lingerie Addict טוענת כי התשובה היא פשוטה. "אנשים צריכים לקנות תחתונים חדשים כשהזוג הישן שלהם נעשה בלוי ולא בהתאם להנחיות ממותגי הלבשה תחתונה שאומרים שיש לקנות כל שישה חודשים". אז אם זוג התחתונים שלכם פשוט התיישן, הבד נשחק או האלסטיות של הגומי ירדה, זה אומר שהגיע הזמן להתחדש בתחתונים חדשים.