חשוב לנצל את סוף השבוע כדי לצאת מהשגרה המעיקה שמלווה אותנו בכל יום. אבל אם להתעורר לעבודה בראשון בבוקר הפך בשבילכם למשימה בלתי אפשרית, ייתכן שכדאי לעשות דברים קצת אחרת בסופ"ש. כך תנצלו את החופש – מבלי להרוס לעצמכם את השינה בשאר השבוע.

 כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. אל תגזימו עם האלכוהול

למרות שאלכוהול יכול לסייע לנו להירדם מהר יותר – צריכה מוגזמת יכולה להפריע משמעותית לאיכות השינה. מחקר מצא כי אלכוהול משבש את שנת ה-REM, הלא היא שנת החלום, שלב בשינה שנמצא חיוני בשמירה על התפקוד הקוגניטיבי שלנו. ההמלצה היא להפחית בכמות ולאלו שמתקשים להסתפק בכוס יין – השתדלו לשתות כמה שעות לפני שאתם מתכננים לישון. 

2. אל תשנו יותר מדי

מי לא מנצל את סוף השבוע כדי להשלים שעות שינה? על פי מומחי שינה, זו טעות מרה. אחד הדברים החשובים בשמירה על הבריאות, זה להקפיד על לוח זמנים קבוע. אם אתם רגילים לישון מספר מסוים של שעות במהלך השבוע ואז ישנים הרבה יותר בסופ"ש, אתם פשוט הורסים לעצמכם את הבריאות ואת האיזון. בסופו של דבר, במקום לשפר את ההרגשה, אתם רק מחמירים אותה ונותרים עם תחושה של ג'ט לג בשאר השבוע. אם קשה לכם להיפרד מהכרית – אפשר לישון יותר, רק השתדלו לקום בטווח של 30 דקות מהשעה שאתם קמים בה בכל בוקר. אם לא, מעגל השינה שלכם ישתבש ותגיעו עייפים יותר לתחילת השבוע.

עוד ב-mako בריאות:
>> אם תאכלו את זה בארוחת הבוקר שלכם אתם תרזו
>> מה הסיכוי שגם אתם על הקשת האוטיסטית?
>> האם דיאטת 17 הימים שווה את זה?

3. אל תזנחו את שגרת האימונים

מחקר שנעשה בצפון קרוליינה מצא שאימוני בוקר מעולים לשינה איכותית בלילה ואף גילה שאנשים המתאמנים בבוקר נהנים משינה עמוקה ב-75 אחוז יותר מאלו שמתאמנים בשעות מאוחרות יותר. אז נכון שהגוף זקוק למנוחה מהשבוע העמוס שהיה, אבל אם אתם רגילים לאימונים קבועים, מומלץ לא לזנוח אותם בסוף השבוע, כיוון שהגוף שלנו זקוק ללו"ז קבוע, בלי שינויים דרסטיים. גם 10 דקות של אימון בתחילת היום, או תרגילי יוגה מרגיעים בסופו יעשו את העבודה.

4. אל תהיו שעות מול הטלוויזיה

צפיית בינג' הפכה כבר לחלק מחיינו – סדרות יכולות ממש לתפוס אותנו וצפייה מרתונית היא בהחלט דרך מענגת לשרוף שעות בסופ"ש. אז למרות שמדובר בפעולה שלא דורשת הרבה מאמץ, היא עדיין עשויה להשפיע על הרגלי השינה שלכם. צפייה בטלוויזיה מעוררת את המוח ולכן עלולה להקשות על תהליך ההירדמות. מחקר הראה כי כאשר מגבילים את זמן הצפייה בטלוויזיה, אנשים הולכים לישון מוקדם יותר ואף ישנים יותר. בקיצור, אין בעיה שתצפו בעונה שלמה של סדרה שחיכיתם לה שנה - רק כדאי להפסיק זמן מה לפני שאתם נכנסים למיטה. 

>> לילה טוב: 10 דברים שלא כדאי לעשות במיטה