בואו נודה בזה: איפור יכול לחולל קסמים. בעזרתו, ניתן להעלים עיגולים שחורים מתחת לעיניים, להסתיר נקבוביות פתוחות, להעצים ריסים עייפים ולהעשיר את גוון השפתיים. מוצרי האיפור העמידים מבטיחים אף יותר מזה: לטענת היצרנים הם יכולים להחזיק על גבי הפנים במשך שעות רבות, וחלקם אף עמידים במים. מושלם ככל שזה נשמע, אותנו כרגיל מעניין לבדוק רק דבר אחד: האם כל הטוב הזה פוגע לנו בעור?

לטובת המשימה נעזרנו בד"ר בת שבע מרקוס, רופאה המתמחה ברפואה אסתטית ומומחית לרפואת עור ב"מאוחדת", שפתחה בהסבר על הדרך שבה פועל מוצר עמיד:

"מוצרי איפור עמידים מכילים שפע של חומרים שתפקידם העיקרי הוא לדחות לחות ומים. מסקרות עמידות למשל, לרוב מכילות דימטיקון קופוליול – שזה למעשה חומר קוסמטי שעבר תהליך כימי, ההופך אותו לעמיד בפני מים. איפור כזה יכול להוות פתרון מצוין למשל עבור ספורטאים שנוהגים להזיע, שחיינים וגם עבור אנשים שמעוניינים להראות במיטבם ללא הצורך בחידוש האיפור".

ד"ר מרקוס מציינת שגם השפתונים העמידים מכילים חומרים ייחודיים שתורמים ליכולת העמידות שלהם: "בדרך כלל מדובר בחומרי סיליקון והידרוקרבונים. מה שמאפיין אותם זה שהם לא נמרחים, לא יורדים בקלות וגם לא עוברים למשטחים שנוגעים בשפתיים, כך שניתן לאכול איתם ללא חשש שהשפתון ירד".

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

האם יש הבדל בין עמיד במים לבין איפור עמיד רגיל?

"לעומת איפור עמיד למים, באיפור עמיד רגיל משתמשים בקופולימרים של סיליקון ובחומרים נוספים. אלה גם לא נמרחים וגם מעניקים ברק. מעבר לכך, כל השפתונים שמכילים חומר שקוף שנועד להוות שכבה נוספת לאחר מריחת השפתון מאפשרים לקבע את הצבע באמצעותו. למעשה החומר הזה נועד למנוע מלחות להגיע לשפתיים. מעבר לכך, בגדול, מה שמשותף לכל סוגי האיפור העמיד זה העובדה שהם מכילים שעוות ושמנים שונים ההופכים אותם לדוחי מים".

הבעיה היחידה שעלולה להיווצר כתוצאה משימוש במוצר כזה לטענת ד"ר מרקוס היא ייבוש יתר של העור. "העניין שכיח בייחוד כשמדובר בשפתונים עמידים לשפתיים, שעלולים לגרום להן למראה סדור ויבש. זה כמובן פחות רלוונטי במקרה של מסקרה עמידה, שחסרונה דווקא נובע מכך שהיא קשה יותר להסרה בהשוואה למסקרה רגילה, מה שעלול לעתים לגרום לתלישה מיותרת של ריסים בעת ההסרה.

מתאפרת, שמה מסקרה (צילום:  Anna Demianenko, shutterstock)
היזהרו לא לתלוש ריסים בעת ההסרה | צילום: Anna Demianenko, shutterstock

בכל מקרה, אם היובש בשפתיים מטריד אתכם, לד"ר מרקוס יש עצה מועילה: "ראשית, אפשר לטפח שפתיים מיובשות באמצעות וזלין שאותו רצוי למרוח בלילה לפני השינה, בזמן שהשפתיים לא עסוקות באכילה או במגע. נוסף לכך, אפשר לשקם מעט את השפתיים באמצעות 'פילינג' עדין שניתן לבצע על ידי תנועת שפשוף עדינה עם מברשת שיניים".

עוד ב-mako בריאות:
>> פן או מחליק: מה הורס את השיער יותר?
>> מסירה איפור עם מגבונים? תפסיקי מיד
>> גילת אנקורי: "אמרתי לרופאה שלא אמשיך לחיות ככה"

לא לשכוח להסיר לפני השינה

"האיפור צריך להתאים לבחירה האישית ולאורח החיים האינדיבידואלי", אומרת ד"ר מרקוס. כדי שאיפור רגיל יחזיק קצת יותר, היא ממליצה להשתמש בפריימר לפני איפור הפנים במייקאפ. הוא עוזר לקבע אותו לפנים וגורם לו להיות עמיד יותר לאורך זמן. כמו כן, ניתן לפזר אבקת פודרה מינרלית על גבי האיפור. ואם לא מתחשק לכם לוותר על התענוג העמיד, החשוב מכל הוא להסיר את האיפור לפני השינה, באמצעות נוזל להסרת איפור בעל הרכב שומני, המתאים לאיפור מהסוג הזה. כמו כן, תמיד כדאי לרכוש מוצר של חברה מוכרת וגדולה, שעבר בקרת איכות קפדנית הכוללת אישורי תקן מחמירים. זאת על מנת לצמצם את הסיכוי לנזק ולאלרגיות שעלולות להתרחש בעת שימוש במוצר פחות מבוקר.