ביקור בשירותים הוא עניין כל כך שגרתי, שכולנו עושים אותו על אוטומט. אם זה מספר 1 או 2, אנחנו יודעים כבר מזמן מה עושים ואנחנו עושים את זה בלי להשקיע שום מחשבה. אבל מתברר שיש  עוד כמה דברים שנשארו לנו ללמוד בנושא. כמו למשל שדרך טובה ללמוד אם הצואה שלנו בריאה – היא לפי כמות הצואה שעל נייר הטואלט. נשמע דוחה, אבל מתברר שמדובר בשיעור חשוב על בריאות מערכת העיכול.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

גלילי נייר הטואלט נגמרים במהירות? ייתכן שזו סיבה לדאגה

בפרק אחרון בתכנית הפודקאסט של מרפאת Urban Wellness בניו יורק, רופאה נטורופתית בשם מריסול טיירו ציינה פרט מפתיע ומעניין לגבי היציאות שלכם. לאחר הניגוב, נייר הטואלט שהשתמשתם בו אמור להיראות די נקי. "לא צריך להיות שום דבר על נייר הטואלט", היא מסבירה. "אתם צריכים לנגב פעם אחת וביסודיות". כלומר, אם אתם משתמשים בהמון נייר טואלט אחרי שהתפניתם – ייתכן שזה סימן שמערכת העיכול שלכם לא בדיוק תקינה.

עד כמה שזה נשמע גם מאוד ידידותי לסביבה, טיירו מדגישה את החשיבות של מעט נייר טואלט ומעט ניגוב לא בדיוק כי זה מציל עצים (אבל זה בהחלט יתרון נוסף לכך), אלא למען הבריאות שלכם. אם אתם נאלצים להשתמש בהרבה נייר טואלט, סימן שמערכת העיכול שלכם לא מרוצה ולפיכך מייצרת צואה רכה יותר (שבהתאם לכך דורשת יותר נייר טואלט ויותר ניגוב מהרגיל).

via GIPHY

עוד ב-mako בריאות:

>> "זה התפריט שעזר לי להשיל 35 ק"ג ממשקלי"
>> הסיבה המפתיעה לכך שאתם מתעוררים באמצע הלילה
>> מומחים טוענים: מצאנו את הסוד לדיאטה מוצלחת

"זו דוגמה שממחישה כי אנחנו לא אוכלים כמו שצריך; או אוכלים דברים שאנחנו רגישים אליהם; או סובלים מיותר מדי סטרס; או סימן לכך שהמיקרוביום שלנו (אוכלוסיית החיידקים הטובים והרעים במעי) – הוא לא אופטימלי", היא מסבירה.

>> 8 עובדות מפתיעות על קקי

במקום לייצר צואה שתאלץ אתכם להשקיע בניגובים חוזרים ונשנים (ואינספור גלילי נייר טואלט), טיירו אומרת שהשאיפות היומיות שלכם בכל הנוגע למספר 2 צריכות לכלול צואה ששוקעת ולא צפה – ושבמצטבר גודלה לא יהיה יותר מגודלו של האזור שבין פרק כף היד שלכם למרפק שלכם. נוסף על כך, צואה בריאה לרוב תהיה בצבע בטווח שבין חום בהיר לחום כהה. מי ידע שהביקור שלנו בשירותים יכול להגיד כל כך הרבה על הבריאות שלנו?