אחד הדברים הכי מציקים שיכולים לקרות לנו בקיץ, זה גרד, אדמומיות וחוסר נעימות באזור בית השחי. אם מוסיפים לזה זיעה מוגברת עקב מזג אוויר חם ולח - וזה בהחלט לא שילוב מוצלח במיוחד. אז איך ניתן לזהות מה גרם לבעיה בבית השחי וכיצד הכי כדאי לטפל בה? רופא עור עונה. חשוב להדגיש כי אם חוסר הנעימות ממשיכה לאורך זמן, מומלץ להיוועץ אצל רופא עור. 

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

גילוח

אם יצא לכן להתגלח במהירות לפני שיצאתן מהבית, רק כדי להרגיש תחושת צריבה ואדמומיות באזור בית השחי שנייה לאחר מכן, ככל הנראה שגם חוויתן גרד בבית השחי. לרוב זה קורה מאחר שהעור לא לח מספיק בזמן הגילוח, או שהשתמשתן בסכין גילוח שלא מתאימה לכן. "נמצא כי סכיני גילוח המכילות חמישה או שישה להבים הן יותר מדי עבור העור שלכן", מסביר ד"ר טד ליין, רופא עור ל-wellandgood. "הן מסירות יותר מדי שכבות עור מת". אז מה אפשר לעשות לגבי זה? בעיקר מניעה. העדיפו סכיני גילוח עם להב אחד או שניים והשתמשו בקרם גילוח. לאחר הגילוח, התמרחו בקרם גוף מזין ולא מבושם.

הכי כיף לגלח באמבטיה (צילום: Shutterstock/RossHelen)
לא לשכוח להשתמש בקרם גילוח | צילום: Shutterstock/RossHelen

שערות הפוכות

למרות ששערות שצומחות הפוך (כאלה שצומחות מתחת לעור) הן דבר די נדיר באזור בית השחי, הן בהחלט יכולות להיות הסיבה לכך שבית השחי מגרד. "זה נפוץ יותר בקרב סוגי עור מסוימים – בעלי גוון עור כהה נוטים לסבול יותר מצמיחה הפוכה מאשר בעלי עור בהיר", מסביר ד"ר ליין. מומלץ להשתמש בפילינג כימי באזור או בשמן עץ התה.

עוד ב-mako בריאות:

>> התקלח עם עדשות מגע ואז קרה לו דבר נורא
>> "השלתי 50 ק"ג ממשקלי בזכות השינוי הזה"
>> "מרחתי וזלין באף וזה שינה את חיי"

תגובה אלרגית

לרוב זה קורה כתוצאה מהבישום בדאודורנט, אך זה גם יכול לקרות כשמשתמשים בדאודורנט טבעי, משום שהוא לרוב מכיל סודה לשתייה, שיכולה לגרום גם היא לתגובה אלרגית. לפי ד"ר ליין, רמת ה-PH בסודה לשתייה היא בין 9-9.5 ואילו רמת ה-PH בעור עומדת על 4-5.5, לכן הפער הזה עלול ליצור תגובה אלרגית בעור. התגובה תהיה דומה לצריבה שמופיעה בעור לאחר הגילוח, אך היא תהיה מגרדת יותר ועם פחות בליטות בעור. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה – היא כמובן לשנות את הדאודורנט שאתם משתמשים בו. לפי ד"ר ליין, היא ממליצה למטופליה על אנטי פרספירנט ועדיף ללא בישום.