קשה מאוד להישאר אדישים לסיפורי החטופים שחוזרים מהשבי. כל מי שצפה בראיון של מיה ואיתי רגב, שמע מפיהם של האחים הצעירים את החוויות הקשות שעברו. מיה קיימה את הריאיון בזמן שישבה על ספת ביתה כשהיא מגובסת ונעזרת במעין מתקן ברזלים. גם פצועים נוספים מהשבעה לאוקטובר נעזרים באותו הקיבוע.

פנינו לד"ר איל יעקבי, סגן מנהל המערך האורתופדי במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, כדי להבין לאיזו מטרה רפואית הוא משמש. לדבריו, מדובר בקיבוע חיצוני פשוט, המאפשר לצוות הרפואי לטפל בפציעות מורכבות. "בד"כ עושים בזה שימוש במקרים שבהם השבר כולל פציעה גדולה שחושפת את הפצוע לזיהומים. מוטות הברזל למעשה מתחברים לשבר באמצעות מסמרים מיוחדים והם יוצאים מחוץ לגוף. זה מאפשר לטפל ברקמה הרכה, כלומר בפצע, ולמנוע את תזוזת השבר. רק בשלב הבא, כשכבר אין חשש לזיהום פנימי, ניתן לעבור לקיבוע פנימי".

@nitpas2

מיה ואיתי רגב הסיפור המלא. סרטו של יורם זק מתוך התכנית "עובדה". חלק 1

♬ צליל מקורי - נתפס

לדבריו, טיפול בפצע קשה לרוב דורש התערבות כירורגיה פלסטית, שכוללת לדוגמה: הרכבת שתלי עור, העברת רקמה ממקום אחר בגוף ובאמצעות חבישות מיוחדות. "בנוסף, מתבצע במקביל טיפול בפצע עצמו באמצעות אנטיביוטיקה, לצורך מניעת זיהומים", הוא מציין.

עוד מציין ד"ר יעקבי, שקיבוע חיצוני הוא פתרון נגיש וזמין, ואף שהוא דורש הרדמה, כבר נעשה בו שימוש גם בשטח. במקרים כאלה ניתן להסתפק בהרדמה מקומית. עם זאת, הוא מציין כי מדובר בפתרון זמני בלבד, המתאים לשימוש בפרק זמן מוגבל – עד עשרה ימים.