הרגשתם שהחלומות שלכם מוזרים לאחרונה ואין לכם מושג למה? בתקופות מסוימות אתם זוכרים טוב יותר את החלומות שלכם ללא כל סיבה נראית לעין? המון דברים יכולים להשפיע על החלומות שלנו, הנה כמה מהדברים הכי מפתיעים שיכולים לגרום לחלומות מוזרים, לסיוטים ולזיכרון מוחשי יותר של החלומות שלכם:

  >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ריחות

ידעתם שריחות בחדר יכולים לחדור לכם לחלומות? מחקרים מצביעים על כך שריחות מסוימים יכולים לעודד חלומות חיוביים יותר. כיוון שריחות מעוררים אצלנו זיכרונות, אם יהיו ריחות נעימים יותר בחדר, זה בהחלט יכול לעזור לכם לחלום חלומות חיוביים יותר. אבל אם הריחות פחות נעימים, ייתכן שזה יגרום לסיוטים. אם אתם רוצים לנסות לחלום חלומות נעימים יותר, נסו להניח מפיץ ריח בחדר או מכשיר אדים ארומטי. 

שינה על הבטן

האם קרה לכם שחלמתם חלומות ארוטיים כשישנתם על הבטן? מתברר שזה לא צירוף מקרים. יש תאוריה רווחת שטוענת כי שינה על הבטן, מכיוון שהיא יוצרת לחץ על אזור האגן והחזה, יכולה להוביל לגירוי שיכול במקרים רבים לגרום לחלומות סקס.

ישנה על הבטן (צילום: Vladislav Muslakov, unsplash)
שינה על הבטן יכולה להוביל לחלומות אירוטיים | צילום: Vladislav Muslakov, unsplash
 

>> ישנים על הבטן? זה מה שאתם צריכים לעשות כדי למנוע בעיות בריאותיות

פרוגסטרון

אם אתן מרגישות שבתקופות מסוימות אתן חולמות יותר, ייתכן שזה קשור להורמונים שלכן. ההורמון פרוגסטרון, שמופרש לאחר הביוץ ולפני קבלת הווסת, יכול להפוך את החלומות שלכן לזכירים יותר. במיוחד אם רמת הפרוגסטרון גבוהה במיוחד, כשאתן למשל נוטלות את ההורמון (כדי להיכנס להריון או בזמן הריון). מחקרים אף הוכיחו זאת והראו כי נשים בשלב שבין הביוץ לקבלת הווסת (כאמור, מתי שרמת הפרוגסטרון היא הגבוהה ביותר במחזור החודשי) - זוכרות טוב יותר את החלומות שלהן. 

עישון

הפסקתם לעשן סיגריות או קנאביס? ייתכן שתראו שינוי בחלומות שלכם. קנבינואידים מדכאים את שנת ה-REM (שנת החלומות) וניקוטין מדכא הפרשת סרוטונין, מוליך עצבי שקשור לחלומות. לכן כשאתם נגמלים מסיגריות או מקנאביס, ייתכן מאוד שתתחילו לחלום הרבה יותר. 

מאכלים חריפים

ידוע שתזונה יכולה להשפיע על החלומות שאנחנו חולמים, במיוחד אם אכלתם ממש לפני השינה. מזון חריף או מתוק יכול לגרום לחלומות מוזרים ואף לסיוטים. הסיבה העיקרית לכך היא שאם אכלתם לפני השינה, מזונות אלו יגרמו לעלייה חדה ואז לירידה חדה ברמת הסוכר בדם בדיוק בזמן שאתם נכנסים לשנת ה-REM - כלומר זה עלול להשפיע על החלומות שלכם ולא לטובה. בנוסף לכך, מזון חריף יכול להוביל גם לצרבת, במיוחד אם אכלתם ממש לפני שנשכבתם והם לרוב קשים יותר לעיכול. כל אלה מקשים על הגוף שלכם במהלך הלילה וזה בהחלט יכול גם להשפיע על החלומות שלכם. 

אישה אוכלת (צילום: Olya Detry, shutterstock)
מה שאתם אוכלים לפני השינה משפיע על החלומות שלכם | צילום: Olya Detry, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> חיסון "פייזר" פחות יעיל לאנשים בקבוצה זו
>> זה מה שאוכל חריף עושה לגוף שלכם
>> הסימנים שיכולים לנבא מראש מוות מקורונה

רעב

נכון שפחות מומלץ לאכול לפני שנשכבים לישון, אבל זה גם לא מומלץ ללכת לישון על קיבה ריקה. הסיבה לכך דומה לסיבה שמזון חריף ומתוק מוביל לחלומות פחות נעימים - רעב גורם לירידה ברמת הסוכר בדם וזה יכול להשפיע על החלומות שלכם. אז אם אתם לא רוצים לחלום על המבורגר אימתני שרודף אתכם, השתדלו להימנע מללכת לישון רעבים. ישנם נשנושים שנחשבים גם בריאים וגם מעודדי שינה, כמו בננה, חמאת שקדים, חמאת בוטנים ((ללא תוספת סוכר!) ואגוזים כמו אגוזי מלך. 

חרדה  (צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ, shutterstock)
גם סטרס יכול להיכנס לחלומות שלכם | צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ, shutterstock

סטרס

כשאתם מנסים להימנע ממישהו או משהו במהלך היום, או מנסים להדחיק מחשבות מלחיצות - כל אלה יכולים לחזור אליכם בחלומות שלכם בלילה. פרויד לא טעה, המוח שלכם בהחלט ינסה לפתור בעיות שמטרידות אתכם בחיי היומיום במהלך הלילה. אבל אם תנסו לפתור את הבעיות הללו ולהיפטר מהסטרס לפני השינה - אתם יכולים להפחית את הסיכוי שהם יבואו לנקום בכם בחלומות. נכון שלא את כל הבעיות אנחנו יכולים לפתור, אבל אתם יכולים להפחית את רמות הסטרס לפני שאתם נרדמים, בעזרת פעולות מרגיעות כמו לשתות משקה שעוזר להירדם, לקרוא ספר, מדיטציה ועוד. 

נטילת ויטמין B6

אם אתם נוטים לשכוח את החלומות שלכם כשאתם מתעוררים ואתם רוצים לנסות לזכור אותם טוב יותר, מתברר שוויטמין B6 יכול לעזור לכם. ממחקר קטן שנעשה באוסטרליה עלה כי אנשים שנטלו ויטמין זה נטו לזכור טוב יותר את החלומות שלהם.