רובנו מכירים את ההשפעה הפסיכולוגית שיש לצבעים. אבל כשאנחנו ניגשים לארון הבגדים יש לנו נטייה לשכוח מהעניין הזה ולגשת ישר לבגדים האהובים עלינו ולצבעים שאנחנו רגילים אליהם. אבל מתברר שכשזה נוגע לפגישות חשובות, כמו ריאיון עבודה או דייט ראשון, כדאי להביא בחשבון לא רק מה אנחנו לובשים, אלא גם מה צבע הבגד.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

עבור רבים מאיתנו, הצבע "הקלאסי" שאנחנו אוהבים לחזור אליו שוב ושוב הוא שחור. אבל האם הוא טוב לנו מבחינה פסיכולוגית? מה אנחנו משדרים כשאנחנו לובשים שחור? אז מתברר שמיליוני אנשים לא טועים ושחור הוא אכן צבע שיכול להועיל לנו. לפי סקר שנערך על ידי חברת Buy T-Shirts Online (ספקית לחברות כמו "אמריקן אפרל") וכלל כ-1,000 משתתפים, שחור נחשב בעיני רבים לצבע המשקף איכויות חיוביות. במהלך הסקר אנשים התבקשו לקשר בין צבעים לתכונות אופי – והצבע השחור נקשר בעיני רבים לתכונות טובות, כמו ביטחון עצמי,  אינטליגנציה וסקסיות. מה שבהחלט הופך את הצבע השחור למצוין לדייט ראשון, חתונות וראיונות עבודה.

יין אדום (צילום: shutterstock | Syda Productions)
קלאסי: אדום נחשב לסקסי | צילום: shutterstock | Syda Productions

הצבעים המועדפים על גברים ונשים: אדום ושחור

ומה לגבי הצבע האדום, שרבים מקשרים לחושניות ותשוקה? בקרב הנשאלים, נראה שאדום הוא הצבע האהוב על גברים כשזה נוגע למה שהם מחשיבים כצבע אטרקטיבי למין השני. מנגד, יש אנשים שמקשרים בין הצבע האדום לתכונות כמו יהירות ואינטליגנציה נמוכה, מה שהופך את הצבע הזה לפחות כדאי לראיונות עבודה.

הסקר הזה הוא לא ההוכחה היחידה להשפעות האלו. מחקר שנעשה באוניברסיטת לינקולן (אנגליה) ובאוניברסיטת טרנט (קנדה) ופורסם בשנה שעברה הראה תוצאות דומות. החוקרים צפו בתוכנית הדייטינג הבריטית "דייטים ראשונים", שמראה כיצד אנשים מתכוננים לקראת הדייטים ומה הם בוחרים ללבוש בכוחות עצמם. סך הכל 546 משתתפים בתוכנית נבחנו במהלך המחקר.

עוד ב-mako בריאות:

>> פירות היער שאתם חייבים לשלב בתפריט
>> זאת הפחמימה הטובה ביותר לשמירה על המשקל
>> עד איזה גיל כדאי להשתמש באמצעי מניעה?  Edit item

התוצאות הראו שאכן משתתפי התוכנית לבשו יותר אדום במהלך הדייט ממה שלבשו לפניו. לגבי הצבע השחור, גם כן נמצא כי המתמודדים לבשו יותר שחור במהלך הדייט ממה שלבשו לפניו. ושהפער בין תדירות לבישת הצבע השחור לפני הדייט ובמהלכו היה משמעותי יותר מהפער שנצפה בצבע האדום.

החוקרים ציינו שבחירת הצבעים הייתה עקבית גם בקרב הטרוסקסואלים והומוסקסואלים וגם בקרב נשים וגברים. כלומר, אדום ושחור היו הצבעים המועדפים לדייט – ללא קשר לנטייה מינית ומגדר. ומהם הצבעים שהכי פחות כדאי ללבוש אם אתם רוצים להרשים? כתום וחום.