לאחר טיפול וניסיון במאות מקרים של חבלה וטראומה בילדים, הרופאים הבכירים במיון ילדים מאיר מציגים את הדברים שהם ממש היו רוצים שתוציאו מהבית:

1. מסיר שומנים 

"חומרים להסרת שומנים מתנורים וכד' הם בעלי פוטנציאל קטלני. בגלל היותם בעלי PH בסיסי, מגע של החומר עם העור, העיניים, הפה או ריריות מערכת העיכול, עלול לגרום לכוויות קשות. במצבי בליעת החומר עלולה להופיע פגיעה מסכנת חיים. בנוסף, אני ממליץ מאוד להימנע מאחסון חומרי ניקוי המיועדים לתעשייה בבית פרטי".
ד"ר אהוד רוזנבלום, מנהל היחידה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

2. טרמפולינה 

"בארה"ב הוציאו על הטרמפולינות אזהרת FDA. מהניסיון שלי ראיתי יותר מדי ילדים המגיעים עם חבלות גפיים שונות ואף חבלות קשות יותר המערבות את עמוד השדרה".
ד"ר איילת שלז, מומחית ברפואה דחופה ילדים

3. תנור ספירלה

"לאחר מקרה טראומתי במיוחד בו טיפלתי בילדה שסבלה מ-40 אחוז כוויות בגופה לאחר שנתפסה בתנור והחלה לבעור, החלטתי שזה לא נכנס אליי הביתה וגם לא תנור גז. אמצעי החימום עליהם אני ממליצה בחורף הם רק רדיאטור ומזגן".
ד"ר דניה טקגי, מומחית ברפואת ילדים

4. שרשרת ענברים ושרשרות בכלל 

"לאחר מקרה של ילדה שהגיעה אלינו לאחר שנחנקה משרשרת ענברים בזמן השינה, כשזו לחצה על צווארה עד כדי סימן, אצלי לא הולכים לישון עם שום שרשרת על הצוואר".
ד"ר נעמה קוצ'ינסקי, מומחית ברפואת ילדים

5. מדחום כספית 

"המדחום עלול להישבר בקלות, הכספית הינה רעילה והזכוכית הקיימת במדחום מסוכנת".
ד"ר דניה טקגי

שרשרת ענברים לילדים (צילום: Little_Desire, Shutterstock)
אמרו לכם שזה עוזר בכאבי בקיעת שיניים? אולי בכל זאת כדאי לוותר | צילום: Little_Desire, Shutterstock

6. שרשרת מגנטים 

"אם ילד בולע מגנטים, ובטח מגנטים מאוד חזקים, הם עלולים להידבק האחד לשני דרך דופן המעי ולגרום לנזק קשה". 
ד"ר איילת שלז

עוד ב-mako בריאות:
>> זוגיות: למה בני זוג נראים אותו הדבר?
>> בסוף זה יעבור: 11 דרכים לשחרר עצירות
 >> חושבים שאתם חכמים? הנה 7 סימנים שיעזרו לכם להוכיח את זה

7. סוללות כפתור (בטריות עגולות וקטנות) 

"הן אמנם נמצאות לעיתים במשחקים, אבל חשוב מאוד לשים לב ולדאוג שלא יהיו בנמצא בקרבת ילדים קטנים. מדובר בסוללות המכילות חומר שעלול לדלוף מהסוללה ולגרום לנזק קשה לרקמת המעי ולוושט במידה ויבלעו".
ד"ר אהוד רוזנבלום

8. חומרי הדברה לבתים פרטיים 

"חומרים נגד עכברים, קוטלי עשבים... יש לחומרים המרכיבים אותם אפקט של גז עצבים או אפקט על מערכת הקרישה שעלול להוביל  לדימומים. בנוסף, לרוב החומרים הללו נראים כקריסטלים קטנים ועל כן מפתים מאוד ילדים קטנים".
ד"ר איילת שלז

9. חומרי ניקוי בבקבוקים לא מקוריים 

"חשוב מאוד להימנע מלהעביר חומרי ניקוי למיכלים ובקבוקים המיועדים לשימוש אחר. לעולם גם לא אשים את החומר המנקה של האסלה בקרבת האסלה. לקראת פסח ההורים עסוקים בניקיונות והילדים בחופשה בבית והתוצאה היא עלייה משמעותית במקרי פגיעה של ילדים מחומרי ניקוי".
ד"ר דניה טקגי

10. מעקה לא סטנדרטי למרפסת 

"לפני שנכנסנו לביתנו גילינו שאחד המעקות לא עומדים בתקן, החלפנו אותו ובעקבות כך כל השכונה גילתה שהמעקה הותקן עם מרווח לא תקין והוא הוחלף בכל הבתים. לצערנו, אנו נתקלים במקרים רבים של נפילות מגבהים שונים עם חבלות קשות, או פעמים בהם ילד מצליח להכניס ראש בין המעקה אך לא מצליח להוציאו". 
ד"ר נעמה קוצ'ינסקי

11. תרופות שעלולות לגרום פגיעה קשה גם בבליעת כדור בודד 

"קיימת רשימה של כ-  חומרים שיכולים גם בבליעה של כדור בודד, לגרום נזק קשה עד כדי מקרי מוות, בילדים קטנים (עם משקל ממוצע של 10 ק"ג). בין התרופות הללו – נוגדי דיכאון טריציקלים, חוסמי סידן, תרופות שונות לטיפול בהפרעות קצב, סוגי מסויימים של תרופות לטיפול בסוכרת ועוד. כמובן שאם יש נחיצות בתרופות מעין אלו לטיפול במי מבני הבית, יש לוודא כי הם ימצאו במקום בטוח , הרחק מהישג ידם של ילדים".
ד"ר אהוד רוזנבלום

 >> לא רק פורים: 5 דרכים להרגיש שוב ילד