כאשר תחזית מזג האוויר מדווחת על בואו של שרב כולנו נערכים עם בקבוקי מים, קרח מקומות ממוזגים וגלידות!  אך האם זה מספיק? ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור, עם מספר דגשים על התנהלות נכונה בתנאי שרב.

להימרח כל הזמן

בזמני שרב, מציק ככל שיהיה – חשוב להימרח בקרמים לחותיים ככל הניתן. לחחו את השפתיים, את הידיים , את הפנים וכל אזור שחשוף כיוון שהוא חווה את היובש הקיצוני ביותר בימים שרביים.

לשתות ושוב לשתות

בנוסף כמובן יש לשתות המון, לההקפיד להיות במקומות מוצלים ככל הניתן או במקומות ממוזגים. באותה נשימה – אם אינכם קרובים לצל או מקום סגור וממוזג – דאגו למרוח בקפדנות קרם הגנה.

via GIPHY

שימו לב למשקפי השמש

אין בעיה להרכיב אותם ולחוש מוגנים אך חשוב להבחין בין ההגנה שלהם על העיניים ולבין ההגנה על העור סביב העיניים, שהוא העור הכי דקיק ועדין שקיים בפנים – שכן, אין הם מגנים ועל כן העור שם מופקר לשמש ולכן, הקפידו שגם באזורים אלו, תהיה הגנה של מקדם הגנה גבוה כל כמה שעות. דעו שכאשר העור הזה אינו מוגן הוא ממהר להתקמט ולהזדקן יותר מהגיל שלו בשל הרגישות והעדינות שלו.

שימו לב: מחלות עור מתלקחות בימי השרב במיוחד

כל מי שסובל מהיסטוריה של רגישויות כמו מחלות העור אטופיק דרמטיטיס ואקזמות – חשוב לטפל באמצעים מניעתיים ואף להשתדל לא לצאת החוצה בימים שרביים שכן הם הטריגר להתלקחותן של המחלות.  במידה וזוהתה התלקחות של גרד יובש סדקים ואדמומיות, חשוב לפנות לרופא העור לקבלת טיפול מיידי שירגיע את סממני המחלה.

המעיטו במקלחות

הקפידו לעשות מקלחות קצרות כיוון שמקלחת ארוכה, יותר ממקלחת ביום או מקלחת במים חמים מדי, עלולה להוביל לייבוש יתר של העור שלך, ולהוביל לדלקות ואף לאקזמה בימי השרב.

המעיטו באיפור כבד

איפור כבד משפיע על סתימתן של הנקבוביות בעור. אם אי אפשר לוותר לגמרי לפחות, הקפידו על איפור שאינו קומדוגני – הכוונה למוצרים קליליים, ללא מרכיבים הסותמים נקבוביות.  בפרט בימי השרב. עשו הכל כדי לעזור לעור לנשום ולא לחסום אותו. לדוגמא ; פריימר ללא שמן או מייק אפ קליל.