האם ידעתם שפלג הגוף התחתון יכול להעיד הרבה על הגיל הפיזיולוגי שלכם – ואף יכול לנבא תוחלת חיים? רופאה פונקציונלית פרסמה לאחרונה סרטון "טיק טוק" שבו היא מראה טריק פשוט שיכול לעזור לכם להבין אם הגוף שלכם (וגם המוח) מזדקנים בקצב מהיר יותר ממה שהם אמורים.

לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

הגיל הכרונולוגי הוא "הגיל הרגיל", זה שאומר כמה שנים אנחנו חיים על כדור הארץ. אך הגיל הפיזיולוגי מבטא את הגיל האמיתי שלנו – בהתאם למצב הגופני שלנו, שנמדד על ידי פרמטרים שונים, כמו כושר גופני, קצב לב, תזונה ועוד. הגיל הפיזיולוגי למעשה משקף מצב בריאותי ולפיכך יכול לנבא סיכון למחלות הפוגעות באיכות החיים ולמחלות מסכנות חיים שיכולות להוביל לתמותה. לפיכך, הגיל הפיזיולוגי גם יכול לעזור לשער את תוחלת החיים. כך למשל אישה בת 60 שמקפידה על אימוני כושר, תזונה נכונה והימנעות מעישון תהיה בעלת גיל פיזיולוגי נמוך יותר מאישה בת 30 שמעשנת ומנהלת אורח חיים יושבני ללא פעילות גופנית.

כעת סרטון שפורסם לאחרונה בפלטפורמת "טיק טוק" יוכל לעזור גם לכם לגלות את הגיל הפיזיולוגי שלכם. מפרסמת הסרטון היא איימי שאה, רופאה המתמחה ברפואה פונקציונלית, שמאמינה כי פלג הגוף התחתון יכול להעיד הרבה על קצב ההזדקנות ועל המצב הבריאותי. "חוזק פלג הגוף התחתון כל כך חשוב לבריאות המוח ולהזדקנות", כתבה בסרטון. ובהתאם לכך, היא פרסמה סרטון קצר שמראה טריק פשוט וקצר לבדיקת חוזק פלג הגוף התחתון.

אז איך הטריק הולך?

כל מה שצריך לעשות זה לשבת בישיבה מזרחית ואז לעבור לעמידה, מבלי להיעזר בידיים – כלומר רק עם הכוח של הרגליים שלכם. חזרו על פעולה זו של ישיבה מזרחית ועמידה חמש פעמים ברציפות.

** לאנשים מבוגרים יותר, או למי שסובל מבעיות בשיווי המשקל, ניתן לעשות זאת על ידי ישיבה על כיסא.  

@doc_her

Lower body strength is huge marker for brain health. Without using your lower body you are losing 70% of brain cells ##tiktokpartner ##learnontiktok

♬ MI MUNDO - Nomad & Lola

ומה קורה אם גיליתם שפלג הגוף התחתון שלכם חלש יותר ממה שחשבתם? אל דאגה, עוד לא מאוחר לתקן את זה. תוכלו לחזק אותו בדרכים שונות. ד"ר איימי ממליצה בין היתר על הליכות, הפסקות תכופות (של עמידה/הליכה) בזמן ישיבות ממושכות וביצוע תרגילים כמו סקוואטים ולאנצ'ים (מכרעים).

עוד ב-mako בריאות:

>> זה הגורם הכי משמעותי להתפשטות המגפה
>
> סובלים מנשירת שיער לאחרונה? אתם לא לבד
>
> תוסיפו את זה לחביתה - ותתחילו לרדת במשקל

בסרטון, ד"ר איימי מראה מחקרים שונים שנעשו על שיטה זו והוכיחו כי היא יכולה להוות אינדיקציה למצב בריאותי. אחד המחקרים המוצגים בסרטון הראה כי כאשר עכברי מעבדה מפסיקים להשתמש ברגליים האחוריות שלהם במשך 28 ימים, כמות התאים במוח ירדה ב-70 אחוזים. כלומר, שמירה על חוזק פלג הגוף התחתון קשורה ליכולת קוגניטיביות ויכולה להשפיע על הסיכון למחלות נוירולוגיות שונות.

נוסף לכך, מחקרים אחרים הצביעו על קשר בין חוזק פלג הגוף התחתון לאריכות ימים. ממחקר שפורסם בכתב העת Journal of Aging Health, עולה כי חוזק רגליים הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לניבוי יכולת פיזית בגילים מאוחרים יותר, ללא קשר לגיל או מין. המחקר נעשה על 1,280 מבוגרים בגיל 55 ומעלה.