נפיחות בבטן יכולה להיגרם משלל סיבות, ביניהן תזונה ובעיות בעיכול. אם שמתם לב לאחרונה שאתם קמים בבוקר עם נפיחות, נסו את אחת מהשיטות הללו לפני השינה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. מסאז' בבטן

לפעמים נפיחות נגרמת כתוצאה מעצירות או צמיחת יתר של חיידקים במעיים, כך שעיסוי עדין בבטן לפני השינה יכול לעזור לכם להפחית נפיחות בלילה. "לחצו באזור המעי הגס, עברו מחלקה הימני של הבטן התחתונה שלכם למעלה לאזור הבטן ולמטה לאזור השמאלי. כך למעשה אתם עוקבים אחר הנתיב של מערכת העיכול", מסבירה ד"ר ג'ודי ני, מומחית לגסטרואנטרולוגיה.

2. אימון בעצימות נמוכה

אימון קליל לפני השינה יכול בהחלט לעזור לכם למנוע נפיחות בבוקר. הליכה או אימון קל במשך 15 דקות אחרי ארוחת הערב משפר את התנועה במערכת העיכול ובכך מקל את הנפיחות. כדי לוודא שאתם לא עושים אימון אינטנסיבי מדי שיפריע לכם להירדם, עשו הליכה של 15 דקות בשכונה או כמה תרגילי יוגה קלים.

כאב בטן (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
אולי כל מה שאתם צריכים זה עיסוי בבטן? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

3. ספר צביעה למבוגרים

מה הקשר בין ספר צביעה למערכת העיכול? ובכן, מתברר שיש קשר מובהק. לחץ נפשי וסטרס משפיעים לא רק על העור, המשקל והשיער, הם יכולים גם לגרום לבעיות בעיכול, ביניהן נפיחות. אז כדי שלא תלכו לישון לחוצים ותקומו עם בטן נפוחה – לפני שאתם נשכבים לישון, הקדישו חצי שעה כדי להירגע. ספר צביעה למבוגרים, כתיבה, או קריאת ספר יכולים לסייע לכם להרגיע את הנפש (ואת הקיבה) לקראת השינה.

A post shared by @unikatrine on

עוד ב-mako בריאות:
>> 6 דברים מפתיעים שהמראה החיצוני אומר עליכם
>> סיוט שהתגשם: הובהלה למיון עם ג'וק בתוך האוזן
>> אכלה יותר ארוחות ביום - והשילה 30 ק"ג  

4. להימנע מאלכוהול לפני השינה

"משקאות מוגזים ובירה הם שני הגורמים העיקריים לנפיחות", מסביר ד"ר בריג'באסי. הימנעו מצריכת משקאות אלו לפחות שעתיים לפני השינה. ואם תצליחו גם להימנע מאכילה שעתיים לפני השינה, זה יעזור לכם אף יותר למנוע נפיחות.

תמונת אילוסטרציה | למצולמים אין קשר לכתבה (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
לא לפני השינה | אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock

5. לאכול בישיבה

אולי זה נראה לכם מובן מאליו, אבל לאנשים רבים זה לא. אם אתם שוכבים מול הטלוויזיה ואוכלים חטיפים, אתם ככל הנראה הולכים לקום עם בטן נפוחה. "אם אתם שוכבים בלילה כדי לנשנש, זה מאפשר לגזים לרדת לאזור התחתון של הבטן שלכם", אומר ד"ר ג'יימס ריינולדס, מומחה לגסטרואנטרולוגיה, ל-Reader’s Digest. "יש לשבת זקוף כשאוכלים, כך שאם בלעתם אוויר עודף, הגזים ינועו למעלה והחוצה ולא למטה ופנימה". כדאי גם לאכול לאט ולהימנע משתייה במהלך הארוחה. ירקות כמו אספרגוס, בוק צ'וי וסלרי יכולים לסייע לכם למנוע נפיחות בבטן.

6. להימנע מנטילת ויטמינים

ויטמינים יכולים לסייע המון לבריאות, אך תוספים מסוימים עלולים להוביל לנפיחות בבטן, בגלל מרכיבים שהם מכילים. "ויטמינים מסוימים מכילים סוכרים כוהליים שאינם נספגים, כמו סירופ סורביטול וקסיליטול", אומר ד"ר אלן בריג'באסי, מומחה לגסטרואנטרולוגיה. סוכרים כוהליים המצויים בתוספי תזונה מסוימים אינם מתעכלים אצלנו במערכת העיכול, במקום זאת, חיידקים במעי מעכלים אותם – מה שמוביל להיווצרות של גזים. אם אתם חוששים מנפיחות כתוצאה מתוספי תזונה, תמיד תוכלו להקפיד על תזונה מאוזנת של מזון המכיל ויטמינים ומינרלים באופן טבעי.

7. לשתות תה נענע

מתברר שתה נענע לא רק עוזר לגרון כואב, אלא גם יכול לסייע להקל את הנפיחות בבטן. אמנם אין לכך הוכחה מדעית, אך אנשים רבים מדווחים כי זה עזר להם. "שמן נענע (מהול במים) עשוי לסייע לאנזימי העיכול לפרק אוכל", אומר ד"ר בריג'באסי. ערבבו 2-3 טיפות שמן נענע בכוס מים חמים ושתו. השתדלו להימנע מסוכריות מנטה או מסטיק מנטה, כיוון שהם עלולים להכיל הרבה סוכר כוהלי.