התרבות שלנו אובססיבית לגבי שדיים, כולם מדברים עליהם, מסתכלים עליהם ורוצים להיות הם. אנחנו לא מאשימים אותם, זה בכל זאת פלא טבע מדהים בעוצמתו. הנה כמה עובדות מדהימות על שדיים, אל תדאגו, זה מדעי.

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. הם יכולים להפוך דם לחלב

תשכחו מישו שהופך מים ליין, הדבר הכי מגניב בשדיים הוא שהם הופכים דם לחלב. מולקולות של חלבונים, גלוקוז ושומן נלקחות ממחזור הדם של האישה והופכים לחלב. זה מה שהפך את היונקים למין כל כך מוצלח, הצאצאים שלנו אינם תלויים במציאת מזון בחוץ, אלא בהפרשת החלב של אמא שלהם.

2. המשקל קובע את הגודל

יש קורלציה בין גודל השדיים לבין המשקל, אך גם גנים משחקים תפקיד חשוב בקביעת הגודל. יש מקרים נפוצים של אי סימטריה בין השדיים, כאשר בדרך כלל השד השמאלי הוא שיהיה קצת גדול יותר. הגודל גם יכול להשתנות, וזה תלוי בהפרשת ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון.

3. הם מתפתחים רק בגיל ההתבגרות

גם לגברים וגם לנשים יש בלוטות חלב, אך רק אצל נשים הן מתפתחות בגיל ההתבגרות. זה קורה רק במין האנושי, ואצל שאר היונקים השדיים גדלים רק בזמן ההנקה.

4. הפטמה יודעת לפתות

מסביב לפטמה יש אזור עם עור כהה יותר שנקרא אריאולה. בזמן הנקה הבלוטות שנמצאות שם, שנקראות בלוטות מונטגומרי, מפרישות חומרים מבריקים שגורמים לתינוק לחשוב שהפטמה יותר מושכת.

עוד ב-mako בריאות:
>> חסין כמו בסין: כך תעברו את החורף הבא
>> כמה פסטה אתם אוכלים וכמה באמת מותר לכם לאכול?

>> החיידק האלים: 3 נשים עברו כריתת רחם בעקבות זיהום חמור

5. יש בפטמה יותר מחור אחד

בפטמה יש המון חורים קטנים שמשחררים חלב. כשאישה יולדת הגוף שלה מרגיש מתי התינוק צריך לאכול ומפריש יותר אוקסיטוצין, הורמון האהבה, שמחבר בין האם לתינוק ופרולקטין- הורמון שקשור להמשך ייצור החלב. ההורמונים האלה מיוצרים רק כאשר אישה שומעת תינוק בוכה, ואפילו אם הוא לא התינוק שלה.

6. הגודל האהוב ביותר הוא דווקא בינוני

אנשים מעדיפים שדיים מכל הסוגים, גם גדולים וגם קטנים, אבל ממחקר שנעשה בנושא, נמצא כי אנשים נוטים להעדיף דווקא שדיים בינוניים. יחי האיזון.

7. גירוי מיני מהפטמה שווה הרבה

ממחקר שנעשה בנושא נמצא כי גירוי של הפטמה יכול להביא לגירוי מיני אצל 82 אחוז מהנשים ורק כ-52 אחוז מהגברים. באופן מפתיע, יש נשים שמתגרות מהפטמות באותו האופן שהן מתגרות מאורגזמה דגדגנית.

8. יפים יפים אבל פגיעים

השדיים שלנו מדהימים והם יכולים לעשות המון דברים, אבל הם גם נורא פגיעים. תאי השד משתנים ומתחלקים מהר, מה שגורם לסיכון גדול יותר לסרטן. סכנות נוספות לסרטן יכולות להיות קשורות לצפיפות השד, ככל שהשד צפוף יותר, כך הסכנה גדולה יותר.

(מקור

>> מה הנוזל הכי מתוק בגוף? 11 נוזלי גוף להנאתכם