אתם סחוטים מעייפות, סוחבים את היום בקושי ובכלל הלכתם לישון הכי מוקדם אתמול? יכולות להיות לכך כמה סיבות שלא הכרתם, הנה 5 הרגלים שכדאי לכם לקצץ בהם אם אתם רוצים לישון יותר טוב.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. אתם מתקלחים בלילה

זה רק הגיוני שמקלחת חמה ומפנקת תרגיע את השרירים ותעשה אותנו יותר רדומים, לפחות בזה רובנו מאמינים. אבל למרבה ההפתעה, מקלחת כזו עושה בדיוק את ההיפך – משום שהגוף שלנו מתחמם מאוד ולוקח לו יותר זמן להתקרר. אז בחורף זו אולי פחות בעיה, אבל בקיץ זה יכול לעלות לכם בזמן שינה יקר. ועכשיו כשאתם יודעים שמקלחת זה דווקא מעורר, תעבירו אותה לבוקר כדי להעצים את הערנות שלכם.

2. תשחררו מהטלפון

אם נניח לרגע בצד את העובדה שאתם כל היום עם הראש בתוך הטלפון, שהיא מספיק גרועה בפני עצמה, זה גם פוגע בשעות השינה שלכם. אם אתם עייפים מדי, למרות שאתם לכאורה הולכים מוקדם למיטה, כנראה שזה בגלל שאתם מבלים עוד 20 דקות עם הטלפון שלכם במיטה במקום פשוט ללכת לישון. שימו את הטלפון שלכם בטעינה, תעזבו אותו בשקט עד הבוקר ותחלמו חלומות מתוקים.

ישנה עם טלפון סלולרי (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
כי הגיע הזמן להיפרד קצת | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
עוד ב-mako בריאות:
>> ניקוי הרעלים שישנה לכם את החיים
>> FFI: האח והאחות שלא ירדמו יותר בחיים
>> זריקת הדיאטה החדשה הגיעה לארץ, מה הסכנות?

3.  אתם לא שותים מספיק

יודעים מה הכי מתיש? התייבשות. הגוף שלנו צריך מספיק נוזלים כדי לתפקד כמו שצריך, וכששותים פחות ממה שאנחנו צריכים, תפקודי הגוף שלנו משתבשים. בניסוי שנערך על מתנדבים באוניברסיטה בקונטיקט נמצא כי לאחר שמונה שעות ללא שתייה, במצב ביניים טרם התייבשות, נראו על הנבדקים תופעות של עצבנות ועייפות. איך תטפלו במחסור בנוזלים שלכם? תתחילו בלשתות מים על הבוקר עוד לפני שאתם יוצאים מהבית, ותמשיכו לתחזק את זה לאורך היום- זה רק יעיר אתכם.

4. אתם מתאמנים אחרי העבודה

זה הרבה יותר קל ללכת להתאמן אחרי העבודה, בלי כל המאבקים הנפשיים של להרים את עצמכם מהספה ולהתלבש. אבל, חבל לבזבז את אפקט הערנות של ההתעמלות על שעות הערב. במקום זה, תגייסו את כל כוח הרצון שלכם ותצאו לאימון בבוקר. השילוב של האימון עם המקלחת הקרירה של אחרי יתנו לכם חיזוק לערנות, ויסללו את הדרך שלכם ליום שכולו פרודוקטיביות.

5. אתם לא יוצאים החוצה מספיק

בילוי רוב היום תחת פלורוסנט, או מול מסכי מחשב, גורם לשיבושים בשעון הביולוגי שלנו. מה שקורה בפועל הוא שיש ירידה בייצור הורמון השינה מלטונין באופן שמשבש את מחזור השינה שלנו. כדי לשפר את המצב ולהחזיר את השעון הביולוגי לקדמותו, מספיק לצאת החוצה לאור השמש לכמה פעמים קצרות ביום. אז תתכננו לכם כמה הפסקות ביום ופשוט צאו החוצה, זה יעזור לכם לישון טוב יותר.

(מקור)

>> האנשים שתמיד יחשבו שהם מכוערים, למרות שהם ממש לא