על תורת ה"איקיגאי – הסוד היפני לחיים ארוכים ומאושרים" כולנו כבר שמענו. התורה שמסבירה איך לגלות את התשוקה שלנו, וליתר דיוק – מה אנחנו אוהבים, מה אנחנו עושים היטב, מה העולם זקוק לו ומה שישלמו לכם עבורו. האדם מחפש משמעות, הגרסה היפנית. אבל ליפנים יש עוד הרבה סודות לאושר. עכשיו הכרנו את איצ'יגו איצ'י. 

בתרגום מילולי לעברית, הפילוסופיה היפנית "איצ'יגו איצ'י" פירושה "פעם אחת, פגישה" או "ברגע הזה, הזדמנות". מעבר לפואטיקה העדינה והיפה, המשמעות היא שכל מפגש, כל אירוע, כל מה שאנחנו חווים הוא אוצר חד פעמי שלעולם לא יחזור על עצמו שוב באותה הצורה. כך שאם ניתן לכל זה לחמוק מאיתנו בלי שנהנה מזה, הרגע הזה יחלוף לעד.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

זו המודעות לאיצ'יגו איצ'י שמסייעת לנו להוריד את הרגל מהגז ולזכור שבכל בוקר שאנחנו מתעוררים בעולם, שלכל רגע שבו אנחנו מבלים עם הילדים שלנו או האהובים והחברים יש ערך אינסופי שראוי למלוא תשומת הלב שלנו. התרגול וההליכה בדרכי האיצ'יגו איצ'י מציעה לנו למעשה לחיות חיים מאושרים ומסופקים בלי שהעבר יכביד עלינו או שהעתיד יגרום לנו לחרדות וחששה. זו פילוסופיה שמאפשרת לנו לחיות לחלוטין בהווה, ולהכיר ולהעריך במתנה שהיא כל רגע ורגע.

View this post on Instagram

#Repost @penguinbooks with @get_repost ・・・ Pour yourself a hot cup of tea and let us introduce you to Ichigo Ichie—the Japanese art of making the most of every moment ✨ This age-old concept, pronounced ichy-GO itchy-A, is all about living fully in the present, without being weighed down by the past or anxious about the future, by acknowledging and appreciating the gift of each moment. Learn more in THE BOOK OF ICHIGO ICHIE by the bestselling authors of IKIGAI @francesc_miralles and @kirainet, on sale on 12/31. #ichigoichie #ichigoichiebook #ikigai #ikigaibook

A post shared by ichigoichie (@ichigoichiebook) on

הנה עשרה עקרונות שמסכמים את עיקרי הפילוסופיה הזו, לפי הספר "The Book of Ichigo Ichie" - האמנות של ניצול כל רגע, השיטה היפנית:

אל תדחו רגעים מיוחדים

כל הזמנות מציגה את עצמה רק פעם אחת. אם לא מנצלים אותה, היא אובדת לעד. החיים הם שאלה של עכשיו או לעולם לא.

חיו כאילו כל מה שקורה לכם בחיים יקרה רק פעם אחת

למשל, ברכו לשלום או היפרדו מיקירים בברכת "איצ'יגו איצ'י", כדי להגביר את המודעות לכך שכל מפגש איתם הוא ייחודי וחד פעמי בטבעו.

התמקדו רק בהווה

נבירה בעבר לרוב מכאיבה וכמעט תמיד חסרת טעם. אי אפשר לשנות את מה שקרה, ואי אפשר לדעת מה יקרה. אבל ברגע הזה, כל האפשרויות שבעולם חיות ופתוחות בפניכם.

View this post on Instagram

A post shared by Chá Jīng Tea - Carole Duflos (@chajingtea) on

עשו משהו שמעולם לא עשיתם בעבר

כפי שאמר איינשטיין, אי אפשר לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות. דרך אחרת לחוות רגעים בלתי נשכחים היא להרפות ולאפשר למשהו חדש לפרוח בכם.

תרגלו מדיטציה בישיבה

אתם יכולים לשבת על כרית מדיטציה או סתם לשבת על הקרקע ולחוות בנס החיים. הפעולה הפשוטה של להתרחק מטרפת היומיום שכוללת חיפזון ומחויבויות תפתח בפניכם דלתות חדשות של רווחה.

תרגלו מודעות קשובה בכל חמשת החושים

תרגלו את עצמכם באמנות ההאזנה, הצפייה, הנגיעה, הטעימה והריח כדי להעניק לכל רגע את עושר התפיסה האנושית. זה יאפשר לכם להיות ערניים יותר לאחרים ולהגביר את רמות האמפתיה וההשפעה שלכם.

הבחינו בצירופי מקרים

מודעות לצירופי מקרים מסייעת לנו להשתפר בקריאת סימנים שנשלחים אלינו על ידי היקום. ניהול יומן למשל שבו מתעדים רגעים יומיומיים של קסם יאפשר לכם להגביר את היכולת לעקוב אחר חוטים בלתי נראים של מרבד המציאות.

View this post on Instagram

A post shared by Lottie (@soul.yoga.uk) on

הפכו כל כינוס למסיבה

אל תחכו לנסיבות הנכונות – חופשה, טיול או יום הולדת – כדי לחוות דברים יוצאי דופן. כל יום יכול להיות חגיגה, אם רק נכנסים להלך הרוח הנכון.

עוד ב-mako בריאות:
>> מצאנו את הנשק הסודי לשמירה על הגזרה בחורף
>> בעקבות מות הצעיר: מתי השפעת היא לא רק שפעת?
>> מושלם: נמצא עוד יתרון בריאותי מפתיע לקפה

אם אתם לא אוהבים את הקיים, צרו משהו חדש

בני אדם הם יצורים משתנים מטבעם, ויש להם את היכולת להמציא את עצמם מחדש כמה פעמים שרק צריך. אם המציאות שלכם משעממת וצפויה מדי, דרך החיים של איצ'יגו איצ'י מאפשרת לכם ליצור אחת חדשה.

צודו רגעים מיוחדים

כמו בכל פעילות, ככל שמתרגלים אותה יותר, כך משתפרים בה והתוצאות הופכות להיות טובות ושופעות יותר.