העולם מתחלק לשני סוגי נשים: אלו שמעדיפות להיסחב עם כמה שפחות – ואלו שסוחבות איתן תיקי מרי פופינס. אם אתן מהקבוצה השנייה, ככל הנראה שהתיק שעליכן מדי יום, שוקל בין 2 ל-3 קילו. ולמרות שזה נחמד שיהיה תיק גדול שמכיל כל מה שאנחנו צריכות, לעתים הוא יכול להוות סכנה לבריאות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

כשאתם סוחבים תיק כבד על הכתף שלכם, אתם למעשה צריכים להרים מעט כתף אחת, או להישען על הצד השני, כדי שהתיק לא ייפול", מסבירה ד"ר סברינה סטריקלנד, מנתחת אורטופדית למגזין Time. "לא משנה כמה זמן אתם נסחבים עם התיק, עמוד השדרה שלכם מתעקם". על פי ד"ר סטריקלנד, יציבה לא נכונה כזו עשויה להוביל לכאבים בגב, בכתפיים, בצוואר ובשרירים – ולמאמץ יתר במפרקים. בנוסף, אם אתם סובלים מבעיות כמו פריצת דיסק, זה עלול להחמיר אותן.

מחקר קטן שפורסם בשנת 2013 בכתב העת הרפואי Physical Therapy, מצא שהרגל של סחיבת תיק בצד אחד יכול להשפיע על אופן ההליכה שלכם. החוקרים הזהירו כי "אנשים שסוחבים תיקים צריכים להימנע מההרגל של סחיבתם רק על צד אחד".

ילד עם תיק גב  (צילום: zhukovvvlad, Shutterstock)
מה שטוב לילדים שלכם - טוב גם לכם | צילום: zhukovvvlad, Shutterstock

לסחוב תיק כתף בלי כאבים

אז איך אנחנו יכולים לסחוב את התיק כתף או תיק צד האהוב עלינו בלי לפגוע בבריאות שלנו? הנה כמה טיפים:

לסחוב שני תיקים

על ידי פיזור המשקל בשתי הכתפיים, תוכלו למנוע את הא-סימטריה שיכולה להוביל לבעיות. "הרבה יותר עדיף לסחוב שני תיקים – אחד על כל כתף", אומרת ד"ר סטריקלנד. שני תיקים בעלי משקל זהה הם האיזון המושלם.

עוד ב-mako בריאות
>> זה מה שקרה לאיש שהזריק לעצמו ארס במשך 25 שנה
>> בלי דיאטה: נמצאה דרך חדשה ומפתיעה לרדת במשקל
>> סיוט ברחוב אלם: האנשים שמתו בשינה בגלל סיוט

להקל על העומס

במחקר שפורסם ב-2013 מציינים חוק ברזל שחשוב ליישם: אסור שכובד התיק שלכם יהיה יותר מ-10 אחוז ממשקל גופכם. ד"ר סטריקלנד ממליצה רף נמוך יותר. "אם התיק שלכם שוקל כ-3 קילו, אני חושבת שכדאי להתחיל לחשוב על תיק נוסף". אתם יכולים לשקול את התיק שלכם, ממש כמו שאתם שוקלים מזוודה לפני שאתם עולים על מטוס. ב-USA TODAY ממליצים לעלות על המשקל פעם אחת בלי התיק ופעם שנייה בלי – ואז לחשב כמה התיק שוקל.

לגוון עם התיקים

תיק גב הוא האופציה הטובה ביותר, מבחינה ארגונומית. תיק צד הוא קצת טוב יותר מתיק כתף, אך עשוי לגרום למאמץ יתר בצוואר. אם אתם ממש אוהבים את תיק הכתף שלכם, מומלץ מדי פעם להחליף צדדים, כדי לאזן את העניינים.

לחזק את שרירי הליבה

שרירי הליבה אחראיים ליציבות הגוף ומספקים איזון בין השלד לשרירים שלכם. לא משנה כמה התיק שלכם כבד, שרירי ליבה חזקים יסייעו לכם לעמוד ישר ולהימנע מבעיות ביציבה. שלבו באימונים שלכם תרגילים כמו פלאנקים, כפיפות בטן ותרגילי גב. "יציבות נכונה תלויה בשרירי ליבה חזקים", מסבירה ד"ר סטריקלנד.