קמתם עם בטן נפוחה וזה הדבר האחרון שאתם צריכים כרגע? בדיוק בשביל "מקרי חירום" כאלו, אספנו לכם שבע שיטות שונות שיעזרו לכם להיפטר מהנפיחות במהירות. 

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. לשתות רק מים או תה

סובלים מנפיחות ונמנעים מלשתות מים כי אתם חוששים שזה יחמיר את המצב? מתברר שאתם עושים טעות. אגירת נוזלים היא דרכו של הגוף להחזיק נוזלים, במטרה למנוע התייבשות – אך למעשה ההפך הוא הנכון. שתיית הרבה מים (והימנעות מאלכוהול) מסמנת לגוף שהוא לא צריך יותר לאגור כל טיפת מים כדי לא להתייבש. "נוזלים, בעיקר מים, הם לחלוטין המפתח לעיכול טוב", מסבירה איזבל סמית', דיאטנית קלינית לאתר eat this, not that.

בקבוק מים (צילום: Song Pin, Shutterstock)
לשתות הרבה מים | צילום: Song Pin, Shutterstock

2. לאכול בננה

בבננות יש המון אשלגן, מינרל שאחראי בין היתר על ויסות מאזן הנוזלים בגוף (ובכך יכול להפחית נפיחות בבטן). האשלגן מאזן את כמות הנתרן שצרכתם, שהוא סיבה נפוצה לאגירת נוזלים ונפיחות. ממחקר שנעשה, נמצא כי נשים שאכלו בננה פעמיים ביום לפני כל ארוחה במשך חודשיים חוו הפחתה של 50 אחוז בנפיחות.

אישה אוכלת בננה (צילום: shutterstock)
האשלגן בבננה עוזר להפחית נפיחות | צילום: shutterstock

3. לוותר על הקפה בבוקר

מי יכול לוותר על קפה בבוקר? אנחנו לא, אבל כשצריך פתרון מהיר לנפיחות, לפעמים אין ברירה. "צריכת משקאות בעלי כמות גדולה של קפאין או סוכר לא רק יכול לייבש אתכם, אלא במקרים מסוימים יכול גם להוסיף לצריכת קלוריות מוגזמת", מסבירה סמית'. מאחר שקפאין מייבש, הגוף יאגור נוזלים ואתם עלולים לסבול מנפיחות.

עוד ב-mako בריאות:

>> אוכלים חביתה לארוחת בוקר? טעות גדולה
>> הטריק המהיר שמחזק את שרירי הבטן 
>> אחת ולתמיד: האם כדאי ללבוש חזייה? 

4. להימנע משעועית

סוגי שעועית שונים מכילים אוליגוסכרידים, מולקולות סוכר שהגוף לא מסוגל לפרק אותן לחלוטין. בעקבות זאת, האוליגוסכרידים הלא מפורקים עוברים תהליך של תסיסה שתוצאותיו הן גזים ונפיחות באזור הבטן. זו לא צריכה להיות משימה קשה להימנע משעועית רק למשך 24 שעות, אבל עליכם לשים לב היטב למה שאתם אוכלים. חטיפי חלבון רבים מכילים חלבונים שמקורם בפולי סויה – שגם להם אותה השפעה כמו לשעועית.

אדממה (צילום: Shutterstock)
גם פולי סויה יכולים לגרום לנפיחות | צילום: Shutterstock

5. לאכול מזונות עשירים באלקטרוליטים

כל מזון משתנן (הגורם למתן שתן) יכול בהחלט לעשות את העבודה. מלון, למשל, הוא לא רק פרי מרענן שמתאים באופן מושלם לחודשי הקיץ, הוא גם משתנן ולפיכך עוזר למנוע אגירת נוזלים בגוף. יש בו המון אשלגן, כך שהוא מווסת את רמות הנתרן והוא גם מקור טבעי לאלקטרוליטים.

6. לעשות מדיטציה

תתפלאו כמה יתרונות בריאותיים יש למדיטציה. מחקר שפורסם ב-2014 מצא שאנשים שעושים מדיטציה הן בסיכון נמוך יותר לאכילת יתר ובסיכון נמוך יותר להיכנע לאכילה רגשית. שזה מצוין אם אתם מתכננים להוריד את הנפיחות בבטן ב-24 שעות הקרובות. ואתם אתם חדשים בתחום המדיטציה, התחילו בלפרוש מזרן יוגה על הרצפה, וקחו לעצמכם חמש דקות ללא הפרעות ותחשבו על משהו שאתם אסירי תודה עליו.

7. לצאת להליכה

במקום ישר להדליק את הנטפליקס אחרי ארוחת הערב, צאו להליכה קלה, גם 15 דקות יספיקו. זאת דרך מעולה לעזור למערכת העיכול להתניע, אם אתם מרגישים נפוחים ואם אתם סובלים מעצירות. ואם עצירות היא משהו שאתם סובלים ממנו לעתים קרובות, כדאי לשקול להפוך את ההליכות האלו לשגרה.