אין ספק שהלחץ סביב מגפת הקורונה גרם לרבים מאיתנו להקפיד לשטוף ידיים בתדירות גבוהה יותר מהרגיל. אנחנו יודעים ששטיפה במים וסבון היא אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע הידבקות – אבל מה לגבי ייבוש הידיים? מהי הדרך הטובה ביותר לייבש את הידיים אחרי ששטפנו אותן? הנה התשובות.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

אם אתם תוהים עד כמה פעולת ייבוש הידיים חשובה לבריאות – אז נראה שהיא די חשובה. ממחקר שפורסם בשנת 2018 בכתב העת הרפואי Journal of Infection Prevention, נמצא כי ידיים רטובות יכולות להעלות את הסיכון לזיהום צולב בבתי חולים. הסיבה לכך היא שחיידקים רבים אוהבים לחות ולכן ישנו סיכוי גבוה יותר להידבק בהם כשהידיים רטובות. אך זו לא ההוכחה היחידה לכך שחשוב לייבש את הידיים לאחר שטיפתן.

שטיפת ידיים בתדירות גבוהה (מה שרבים מאיתנו עושים בימים אלה) יכולה לגרום ליובש בעור הידיים – ויובש עלול להוביל לסדקים ופצעים בעור, שדרכם קל יותר לחיידקים וגורמים מזהמים אחרים לחדור לתוך הגוף שלנו.

>> האם תכשירי האלכוג'ל באמת משמידים חיידקים?

אז מהי הדרך הטובה ביותר לייבש את הידיים?

לפי ארגון הבריאות העולמי, יש לייבש את הידיים בעזרת מגבת נייר או מייבש ידיים (מבוסס אוויר חם). עם זאת, ישנם מחקרים שיצאו בשנים האחרונות שהצביעו על כך שמייבשי ידיים עשויים להוביל לתפוצה גדולה יותר של חיידקים, כיוון שהאוויר מפזר את החיידקים בחלל החדר. אבל אם מייבש ידיים הוא האופציה היחידה שיש לכם – זה בהחלט עדיף מכלום. במילים אחרות, העדיפו תמיד לייבש במגבת נייר, ואם אין באזור, האופציה השנייה הטובה היא לייבש במייבש ידיים.

הזדמנות טובה להזכיר מהי הדרך הטובה ביותר לשטוף ידיים: לשטוף במים וסבון במשך לפחות 20 שניות רצופות.