משרים כלים בכיור עד שתתפנו אליהם מתישהו

כיור הוא סביבה מושלמת לגידול חיידקים: שם תוכלו למצוא סלמונלה או סטפילוקוקוס. כדי להימנע מבעיות בקיבה ובמעיים, יש צורך לשטוף את הכיור, לא רק לאחר שטיפת כלים, אלא גם לאחר שבא במגע עם מזון כמו דגים, בשר גולמי, מוצרי חלב וירקות. ערימת כלים היא אולי פתרון קל אך לא בטוח.

דייט בבית, כלים בכיור (צילום: Shutterstock)
אל תפקירו אותם זמן ממושך מדי | צילום: Shutterstock

>> המקומות הכי מזוהמים בבית

משתמשים באותה שקית קניות

רגע, מה? שקית רב פעמית היא תרומה ענקית לסביבה אבל יש אבל: השקית המשומשת עלולה לשאת בתוכה הרבה מאוד חיידקים. אם קניתם למשל בשר בשקית (אפילו אם היה ארוז), רוב הסיכויים שהחיידקים יתפשטו על מוצרים אחרים, בעיקר על פירות וירקות. מה עושים? השתמשו בשקיות שניתן לכבס. הגזמנו?

שקית קניות רב פעמית (צילום:  Diane Diederich, shutterstock)
אל תשכחו לכבס | צילום: Diane Diederich, shutterstock

משתמשים באותו קרש חיתוך לירקות ולעוף ובשר

אחד הכלים המזוהמים במטבח הוא ללא ספק קרש החיתוך. לפי ד"ר צ'רלס גרבה, מיקרוביולוג, קרש חיתוך מכיל פי 200 חיידקים מהאסלה, לכן לא בטוח לחתוך עליו סלט. לאחר חיתוך בשר נא, הקרש מזדהם בסלמונלה ובקמפילובקטר שעלולים להוביל להרעלת מזון. הפתרון: השתמשו בשני קרשים שונים ונקו אותם היטב, לפי ההנחיות.

קרש חיתוך (צילום: tab62, Shutterstock)
לשטוף ולחטא | צילום: tab62, Shutterstock

>> טעויות ההיגיינה הכי נפוצות שישראלים עושים במטבח

שוטפים ידיים במים חמים

מחקר שנעשה באוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי מצא שמים חמים לא מועילים יותר ממים קרים בסילוק חיידקים מסוג אי קולי. למעשה, מים רותחים אפילו עלולים להגביר את כמות החיידקים, כיוון שהם מזיקים לשכבת ההגנה הטבעית של העור. וכמובן - יש לסבן את הידיים במשך 20 שניות לפחות, אחרת הסבון לא יהיה יעיל בהשמדת החיידקים.

שטיפת ידיים (צילום: Alexander Raths, shutterstock)
לא במים חמים מדי | צילום: Alexander Raths, shutterstock

שפשוף ידיים בשישה שלבים: כך תיפטרו מכל החיידקים

מתקלחים במים רותחים 

מקלחות רותחות פחות מומלצות לנו, שכן המים החמים מסירים מהעור שמנים טבעיים ויכולים להוביל לעור יבש ומגרד. בעיה שמחמירה, אגב, ככל שמתבגרים, כן העור הופך דק יותר ויותר. אם אתם ממש חייבים, דאגו שהמקלחת תהיה קצרה והתמרחו מיד אחריה בקרם לחות. 

>> עוד 3 טעויות נפוצות שאתם עושים במקלחת

אתן מתאפרות לפני שאתן יוצאות לעשות כושר

לפעמים כי אתן ממהרות מהמשרד ומביאות אתכן את האיפור של הבוקר, לפעמים, בעיקר בתקופה הזאת, היציאה לריצה היא הדבר הכי חגיגי במשך היום, אך זו טעות. במהלך אימון ההזעה עוזרת לנקות רעלים ולכלוכים מהעור, ואם הוא מכוסה בשכבת איפור, הם לא מופרשים החוצה ועלולים לגרום לנזק לעור.

מתאפרת, שמה סומק (צילום:  finwal89, shutterstock)
לא לפני אימון | צילום: finwal89, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> קבלו אותו: הירק שמפחית חשק למתוק
>> אוכלים כשאתם בסטרס? מצאנו פתרון עבורכם