מה קשור גוגל מוגל? אז מתמודד או מתמודדת שהגיעו לאודישן ב"מאסטר שף" (הערב, חמישי בקשת 12) החליטו שקשור, ואפילו כדאי שאייל שני, שמעולם לא טעם את המשקה, ינסה אותו מול המצלמות. את מה שהשף חשב על זה נגלה בפרק אבל בינתיים אספנו עוד כמה תרופות סבתא שעשויות להציל את המצב, ואולי גם את אייל. 

גוגל מוגל

המשקה שבאופן אירוני לא עובר לנו חלק בגרון ומוכר לכל פולני מבית טוב. למשקה יש כמה גירסאות, אבל קבלו אחת מתוקה: מערבבים חלמון במהירות, מוסיפים כפית סוכר וחצי, או דבש באותה הכמות, כוס חלב רותח ובוחשים היטב. לשתות חם. אם אתם צרודים - תודו לנו ולסבתא אחר כך.

הגוגל מוגל שהטריף את אייל שני  (צילום: מאסטר שף, קשת 12)
לצרידות ולבריאות | צילום: מאסטר שף, קשת 12

שוקולד לשיעול 

אנחנו בטח לא צריכים עוד סיבות לאכול שוקולד אבל אנחנו תמיד שמחים לשמוע על סיבות חדשות. אז אם אתם משתעלים וחייבים קצת ניחומים יש לנו חדשות טובות בשבילכם - תאכלו שוקולד. חוקרים מצאו כי תרכובת הנקראת תאוברומין המצויה בקקאו יעילה לטיפול בשיעול, אף יותר מקודאין, מרכיב נפוץ בתרופות המיועדות להקלה על הצטננות. כ-60 גרם שוקולד מריר (עדיף שיהיה 70 אחוז מריר לפחות) שווים למינון של תרופה נגד שיעול ללא מרשם. איך לא סיפרו לנו על זה קודם.

שוקולד מריר (צילום: RESTOCK images, Shutterstock)
צילום: RESTOCK images, Shutterstock

ערק ערק ערק 

מצוננים? אולי אלכוהול עשוי לסייע. ממלאים סיר גדול במים עד לגובה שלושה רבעים ומרתיחים. מסירים מהאש ומוסיפים 3 כפות ערק, לא להגזים, אנחנו יודעים שזה מפתה אבל בכל זאת. מכסים את הראש במגבת גדולה ורוכנים קדימה מעל הסיר, שואפים את האדים במשך לא יותר מכ-20 דקות. פעמיים כאלה ביום וסבתא ודודו פארוק אומרים שתצאו כמו חדשים.

הפך למשקה של עשירים. ערק (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

סירופ טימין 

למצבים קשים של שיעול טורדני ויבש אפשר להכין סירופ ביתי על בסיס דבש, המכיל בתוכו שורש ליקוריץ ועלי טימין. שני הצמחים בעלי יכולת חיטוי חזקה לדרכי הנשימה, ותומכים בריכוך והוצאת הליחה. להכנה ביתית פשוטה צריך לקחת סיר קטן, לבשל בתוכו 20 גרם שורש ליקוריץ גרוס (ניתן להשיג בבתי הטבע) בתוך 200 מ"ל מים במשך 15 דקות, לכבות את האש ולהוסיף 20 גרם עלי טימין עם הגבעול. להמתין כך 15 דקות כשהסיר מכוסה (כדי שלא יברחו לנו השמנים האתרים). לאחר מכן מסננים את הצמחים החוצה ומשאירים את החליטה בסיר. מוסיפים 5 כפות דבש, ומבשלים שוב על אש קטנה, תוך כדי עירבוב קל כ-5 דקות נוספות.

טימין (צילום: istockphoto)
טימין | צילום: istockphoto

סירופ דבש ובצל 

משתעלים? חומרי הבצל והשום יעזרו בפעולת החיטוי ואילו הדבש בעל פעולה אנטי-מיקרוביאלית (נוגד חיידקים). השרו חתיכות קטנות של בצל עם 2-3 שיני שום כתושות בתוך צנצנת מעורבבת בדבש למשך 3 ימים בטמפרטורת החדר. במהלך השרייה ארוכה זו החומרים הפעילים מהבצל והשום עוברים אל הדבש. ניתן לסנן את התרכובת ולקחת מהסירופ - כפית לילד וכף למבוגר, מספר פעמים ביום. אנחנו יודעים שזה מסריח, אבל זה שווה את זה.

מיץ בצל (צילום:  Piotr Wytrazek, shutterstock)
צילום: Piotr Wytrazek, shutterstock