כולנו רוצים להיות אנרגטיים יותר ויעילים יותר, אבל איכשהו מוצאים את עצמנו בקושי מספיקים להגיע לכל המשימות היומיות שלנו. רבים לא יודעים שמה שאתם עושים בבוקר יכול להשפיע באופן משמעותי על התפקוד שלכם במהלך היום. זה אומר שאם תעשו כמה שינויים קלים בשגרת הבוקר שלכם, זה יועיל לכם רבות לטווח הרחוק. הנה כמה טיפים לשגרת בוקר שתהפוך אתם לסופר יעילים ומלאי אנרגיה כבר מהבוקר.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

העניקו למוח שלכם בוסט ראשוני

הכוונה היא לפעילות קבועה, כלומר כזו שיהיה לכם קל להפוך לשגרה – שתעורר את המוח שלכם, תעניק לו פוש התחלתי ותעזור לו לעבוד טוב יותר במהלך היום. רבים ממליצים לשתות כוס מים (כן, עוד לפני הקפה של הבוקר) וכמובן שארוחת בוקר מזינה היא גם חשובה. מעבר לכך, יש המון פעילויות שתורמות לתפקוד קוגניטיבי, כך שאתם יכולים לבחור את הפעילות המועדפת עליכם. אתם יכולים לעשות מדיטציה, אימון כושר, לקרוא כמה עמודים מספר, להאזין לפודקאסט/מוזיקה ועוד.

להימנע מפעילויות ש"מכבות" את המוח

יש פעילויות שתורמות לתפקוד הקוגניטיבי ויש כאלה שיכולות לפגוע בו. כי מה שאתם עושים בבוקר במידה רבה קובע איך ייראה המשך היום שלכם. כך שאם אתם קמים בבוקר וישר מדליקים טלוויזיה וצופים בחדשות מלחיצות/ניגשים לטלפון/מתחברים לרשתות חברתיות/בודקים מיילים של העבודה - זה יגרום לסטרס על הבוקר שייפגע בתפקוד הקוגניטיבי בהמשך היום. כדאי להסתכל על שגרת הבוקר הנוכחית ולהתחיל להיגמל מהפעילויות הלא פרודוקטיביות הללו - ולהחליפן באחרות (כמו שאלה שצוינו למעלה) שיעזרו לכם להיות יעילים יותר ואנרגטיים יותר במהלך היום.

אישה בטלפון (צילום: shutterstock | Kaspars Grinvalds)
לא להתפתות ולגשת ישר לטלפון כשאתם קמים | צילום: shutterstock | Kaspars Grinvalds

עוד ב-mako בריאות:
>> הסיבה שאתם מתקשים לנשום אחרי שעליתם במדרגות
>> זה מה שקורה בגוף כשאוכלים מהר מדי
>> לא מה שחשבתם: גילינו משהו מדהים על גזים

 פעילות גופנית

ציינו למעלה אימון כושר כאופציה לפעילות ראשונה בבוקר שתורמת לתפקוד קוגניטיבי - אבל כיוון שיש לזה כל כך הרבה יתרונות, מגיע לפעילות הזו סעיף משלה. אם גם אתם מתקשים להתאמן בשעות הבוקר, אולי הפעם תשתכנעו להתחיל. הוכח מדעית כי פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח, בעיקר בשל העובדה שהיא משחררת הורמונים ומוליכים עצביים שמפחיתים דיכאון, עושים לנו הרגשה טובה, מרגיעים ומעניקים תחושת סיפוק. ואם כל זה לא היה מספיק כדי להשתכנע, אז פעילות גופנית גם תורמת לערנות, לכן היא פעילות מושלמת לעשות בבוקר. 

בחור מתאמן (צילום: Syda Productions, shutterstock)
קשה להתאמן בבוקר, אבל זה ממש משתלם | צילום: Syda Productions, shutterstock

לעשות רשימה עם סדר עדיפויות

הלו״ז צפוף ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל? פשוט עשו רשימה של מטלות/משימות שאתם צריכים לעשות במהלך היום, מסודרות לפי סדר חשיבות. זה יעזור לכם להיות ממוקדי מטרה ויעילים יותר. מובן שתמיד יכולים להיות בלתמים שייאלצו אתכם להתגמש עם סדר היום שלכם, כדאי להיות מוכנים אליהם מראש ולייצר גם מרווחים בלו"ז.