מכירים את זה שאתם משחקים עם עגיל באוזן או סתם מגרדים באזור שמאחורי האוזניים – ומיד קולטים שנותר ריח לא נעים (בלשון המעטה) באצבעות ידיכם? אתם לא צריכים לענות, אנחנו יודעים שעניתם "כן" בלב. זה קורה גם בקרב האנשים הכי נקיים עלי אדמות, ההבנה שהאזור שמאחורי האוזניים שלנו נודף סירחון היא לא נעימה, אבל היא נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה לכם. אז למה זה קורה? מאיפה מגיע הריח הזה? והאם ניתן למנוע אותו?

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מתברר ששני דברים פשוטים גורמים לזה: שמנים וחיידקים. האוזניים בנויות באופן שמהווה קרקע פורייה להצטברות תאי עור מתים, חיידקים ושמנים טבעיים שהגוף מפריש. אותם שמנים שמופרשים בעור (סבום) יכולים להצטבר באזור החבוי שמאחורי האוזניים, ובשילוב עם החשיפה של השמנים לאוויר ותאי עור מתים שמצטברים, כמו גם זיעה וחיידקים – נוצר ריח לא נעים, מסבירה ד"ר פרווישה פאטל, רופאת עור ל-wellandgood. ולכן זה נפוץ במיוחד בקרב אנשים שמחליפים לעתים נדירות את העגילים באוזניים ובקרב אנשים שנוטים להזיע הרבה.

גבר מצמיד פנים לאוזן של אישה (צילום: fizkes, shutterstock)
הימנעו מסיטואציות לא נעימות וזכרו לשטוף היטב את אחורי האוזניים | צילום: fizkes, shutterstock

האוזניים מהוות קרקע פורייה להצטברות של חיידקים ותאי עור מתים

החלק האחורי של העגילים הוא קרקע פורייה לריחות לא נעימים, שבעיקר נפוצים אצל אנשים שמתאמנים עם העגילים שלהם, לא מנקים את העגילים באופן קבוע וכאלה שנוטים להשתמש בעגילים גדולים וצמודים. "החלק האחורי של עגילים גדולים וצמודים יכול לצבור יותר זיעה וסבום וכן מקשה את הניקיון שלהם במקלחת", מסבירה ד"ר פאטל.

עוד ב-mako בריאות:

>> מתברר שכל הזמן הזה ניגבתם לא נכון את הישבן
>
> חשוב לדעת: הסימן שמופיע חודש לפני התקף לב
>
> חוקרים: זו התזונה שמפחיתה סיכון למוות מוקדם

אז איך מונעים ניחוחות לא נעימים בלי לוותר על התענוג שבענידת עגילים? "הסירו את העגילים, נקו את האוזניים (כולל התנוך) במים וסבון ונקו את העגילים לפני שאתם מחזירים אותם לאוזן", מסבירה ד"ר פאטל. נוסף לכך, היא ממליצה לוודא שהציפיות של הכריות, וכן חפצים אחרים שאתם שמים בהם את ראשכם ואוזניכם, כמו אוזניות) יישארו נקיים. ולנקות מאחורי האוזניים עם סבון פילינג יכול בהחלט לגרש כל ריח רע פוטנציאלי.