כשזה נוגע לשיניים שלנו, רבים שואפים להגיע למראה הלבן והנוצץ, במיוחד בשנים האחרונות כשהלבנות שיניים נעשו נפוצות יותר. ייתכן שזה בעיקר בשל תרבות הסלבס שקובעים טרנדים, ביניהם גם הלבנות שיניים. אבל גם אם אתם לא מתכננים על ציפוי חרסינה, סביר להניח שאתם רוצים למנוע שינוי בצבע השיניים (כי מי רוצה שיניים אפורות/חומות?). דברים שונים יכולים להוביל לשינוי בצבע השיניים שלנו, מעישון סיגריות ועד למזון שאנחנו אוכלים. אבל האם ידעתם שגם האופן שבו אתם מצחצחים שיניים יכול להשפיע גם?

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ד"ר טריסטן פה (כן, זה אכן שם המשפחה שלו) הוא רופא שיניים מסינגפור שמנהל עמוד טיקטוק מוצלח במיוחד, שבו הוא נותן טיפים יעילים לשמירה על היגיינת חלל הפה. באחד מהסרטונים שלו, נתן ד"ר פה טיפ מפתיע למניעת שינוי צבע השיניים שיכול לעזור לכם להימנע מהצורך בהלבנת שיניים מלכתחילה. 

אישה מחייכת (צילום: Cookie Studio, shutterstock)
יש הרבה דרכים למנוע הצהבה של השיניים | צילום: Cookie Studio, shutterstock

>> המאכלים המפתיעים שעוזרים לשמור על שיניים בריאות

בסרטון הוא מסביר שבשונה ממה שרבים חושבים, צחצוח אגרסיבי של השיניים יכול למעשה להוביל להצהבה שלהן ולא למראה לבן יותר, כפי שאתם בטח משערים. הסיבה לכך היא שהשיניים שלנו הן למעשה צהובות, אך הן מצופות בשכבת אמייל לבנה. כשאנחנו מצחצחים בצורה אגרסיבית מדי, אנחנו עלולים לפגוע בשכבת האמייל הלבנה ולחשוף את הצבע הצהוב של השיניים. 

@doctortristanpeh

Yellow Teeth? (Repost) ##dentaltips ##dentist ##tanjongpagar ##100am ##yellowteeth ##whiteteeth ##brushteeth ##edutok ##dentalcare ##sg ##teeth ##tiktoksg ##fyp

♬ original sound - Doctor Tristan Peh - Dentist

עוד ב-mako בריאות:
>> אוהבים תרד? יש משהו שאתם צריכים לדעת
>> מחקר מצא יתרון נוסף לחיסון הקורונה
>> יש לכם טעם מוזר בפה? זו עלולה להיות הסיבה

אז מה אפשר לעשות?

לפי ד"ר פה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לצחצח שיניים יותר בעדינות. בנוסף לכך, הוא ממליץ להשתמש במברשת שיניים רכה, אם זה אפשרי עבורכם. 

>> המזונות שהכי נתקעים בשיניים

ואם אתם מחפשים אחר טיפים נוספים למניעת שינוי צבע השיניים, כדאי לדעת שישנם כמה מזונות שצריכה מוגברת שלהם יכולה להוביל לשינוי בצבע השיניים. כמו למשל קפה, ממתקים המכילים צבעי מאכל, פירות יער, יין אדום ועוד. מובן שאתם לא צריכים להימנע ממזונות אלה, מספיק לצרוך אותם במתינות ולהקפיד לצחצח שיניים (או לשטוף את הפה במים, אם אין מברשת שיניים בקרבת מקום) לאחר האכילה.