לפעמים זה קצת מצחיק שאנשים אומרים "אני צריך לנוח או להתאושש" אחרי הטיסה. מצד אחד – מה כבר עשיתם? עמדתם קצת בתוך שדה התעופה הממוזג, ישבתם בתוך מטוס ואז יצאתם ממנו? לא בדיוק פעילות גופנית ענפה שמצריכה התאוששות. עם זאת, נסיעה ממושכת ברכבת, בשדה או באוטו נחשבת למתישה גם מנטלית וגם מבחינה ריחנית, שכן קשה להרגיש רעננים ונקיים אחרי שנדחסנו בקופסת מתכת כשמסבבינו ריחות של אנשים אחרים. הנה כמה טיפים כדי בכל זאת לשמור על תחושה רעננה במהלך נסיעה ארוכה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

לבשו בגדי ספורט

נכון שאתם לא בדיוק מתאמצים, אבל הגוף עדיין מפריש לחות, זיעה וריחות שבסוף אתם תקועים איתם במשך שעות. יש סיבה שבגדי ספורט מושלמים לספורט, וזאת משום שרובם מעוצבים כדי לנדף את הלחות מהגוף, לחסל בקטריות מסריחות ולגרום לתחושת נוחות אידאלית אפילו כשזזים הרבה. זה אולי לא הכי אופנתי להסתובב בטריינינג במקום כמו שדה תעופה אבל למי אכפת, אם זה יגרום לכם להרגיש נוח יותר – ולהסריח פחות – זה שווה את זה.

למה חשוב להתנתק מהעבודה בזמן החופשה? (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
את ממש יכולה לצאת ככה מהבית | אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock

נסו לשמור על היגיינה כמה שרק אפשר

גם אם אין לכם גישה לטרקלין שבו יש מקלחות, עדיין אפשר למצוא פתרונות יצירתיים להתרעננות במהלך מסע ארוך. למשל, ארזו מראש כמה מגבונים לחים וריחניים במידה כדי לשטוף איתם את הפנים בשירותים בטרמינל או על המטוס, ולפעמים אפשר אפילו לאזור אומץ ולצחצח שם שיניים.

הימנעו מבשמים או אפטר שייבים חזקים מדי

אם נראה לכם שריחות הגוף שלכם יסוו באורח פלא על ידי עננת הבושם שריססתם על עצמכם בדיוטי לפני הטיסה, זה א. לא נכון וב. לא פחות מפריע לשאר הנוסעים. ריחות כבדים מדי עלולים להוות מטרד מסריח בדיוק כמו ריחות גוף כשהם דחוסים בתוך חלל סגור. במקום זה העדיפו להשתמש בדיאודורנט פשוט ורגיל בעל ריח מתון.

אישה שמה בושם (צילום:  mlasaimages, shutterstock)
רק בלי להיסחף | צילום: mlasaimages, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:

>> להתרחק: זה המאכל שעושה לכם שחורים בפנים
>> חושבים תמיד על הגרוע מכל? אולי זאת הסיבה 
>> הפריחה המוזרה שהתגלתה כמחלה קטלנית 

בקבוק מים (צילום: Song Pin, Shutterstock)
והרבה מהם | צילום: Song Pin, Shutterstock

שתו מספיק מים

מעבר לכך שזה בריא, שתיית מים יכולה למזער ריח רע מהפה, ושזאת משום שכשהפה יבש, הרוק לא מסוגל לתפקד כראוי ולחסל בקטריות. כמו כן, שתייה מספקת של מים יכולה למנוע מהגוף להזיע המון, מה שימזער גם את ריחות הגוף שלכם. כדאי גם לוותר על משקאות אלכוהוליים או מוגזים, כי יש להם נטייה לייבש את הפה ולגרום לגזים, וכך גם לגבי מאכלים חריפים או כאלו שמכילים שום ובצל.

ארזו שקית פלסטיק מיוחדת לכביסה

לאחר יום שלם של טיולים, כשאתם חוזרים למלון או לדירה, אתם מגדילים את כמות הכביסה המלוכלכת שלכם במזוודה. אל תזרקו את הבגדים המשומשים יחד עם הנקיים במזוודה משום שכולם יסריחו כאחד. שימו אותם בשקית נפרדת ומבודדת. אם הם מסריחים במיוחד, תלו אותם בחדר למשך הלילה ותנו להם להתאוורר קצת לפני האריזה.