כולנו כבר מודעים לסכנות בקופסאות פלסטיק וחימומן במיקרוגל, אך ישנם דברים נוספים שנמצאים במטבח שעלולים להוות סכנה. למרות כל האזהרות, עדיין ב-2018 רובנו משתמשים במוצרים שמזהמים את הסביבה ושבטווח הרחוק עשויים לגרום לנזקים בלתי הפיכים שישפיעו על כולנו.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

בכל פעם שאנחנו צריכים לארוז שאריות של אוכל, אנחנו ישר ניגשים לניילון הנצמד, כשלמעשה יש לנו אופציות אחרות, ידידותיות יותר לסביבה. ניילון נצמד לרוב מורכב מפוליאתילן בעל צפיפות גבוהה, סוג פלסטיק שלוקח לו מאות שנים להתפרק ולפיכך בעל פוטנציאל גבוה לגרום לזיהום סביבתי.

A post shared by No Plastic Bags (@noplasticbags_au) on


ישנן אינספור אופציות אחרות לאחסון מזון, שלא כוללות פלסטיק. הנה כמה מהן שתוכלו לאמץ:

1. מגבת מטבח -  אם יש לכם שאריות סלט בקערה, כסו אותה במגבת מטבח נקייה ואטמו בעזרת גומייה, כדי למנוע חדירת אוויר.  

2. צנצנת זכוכית אטומה – צנצנות מייסון הידועות ודומותיהן נמצאות בשימוש כבר מעל ל-150 שנה. צנצנות זכוכית אטומות הן אופציה מעולה וירוקה יותר לאחסון שאריות של אוכל, בייחוד מרקים, צירים ותבשילים.

A post shared by Jenni Marr | Mehr als Grünzeug (@mehralsgruenzeug) on


עוד ב-mako בריאות:
>> מצמצמים בפחמימות? 8 טעויות שאתם עושים
>> הטריק הפשוט שיעלים לך את הצלוליט
>> מרפדים את האסלה? כדאי שתקראו את זה קודם

3. נייר אפייה או נייר שעווה – לפני שאתם שולפים את הניילון הנצמד (או שקית ניילון) כדי לארוז סנדוויצ'ים לעבודה או סתם לפיקניק, עטפו במקום בנייר אפייה או נייר שעווה.

אנחנו יודעים שזה לא קל לאמץ הרגלים חדשים כשאנחנו רגילים למשהו אחד, אבל שינוי קטן כמו גמילה מניילון נצמד יכול לעשות הבדל ענק לסביבה ולבריאות שלכם.