מגפת הקורונה אילצה רבים מאיתנו להישאר סגורים בבתים במשך תקופה לא קצרה. הריחוק החברתי הותיר רבים עם יותר זמן פנוי מהרגיל – ועם אקסטרה דמיון מפותח. לכן לא מפתיע שלא מעט אנשים מצאו את עצמם מחפשים לעשות שינוי דרסטי במראה ובעיקר בשיער. אז אם גם לכם נכנס לאחרונה "ג'וק לראש" שאתם חייבים לצבוע את השיער או לעשות תספורת חדשה, אתם בהחלט לא לבד. ומתברר שיש כמה סיבות פסיכולוגיות (מלבד שעמום, כמובן) שיכולות להסביר למה זה דווקא קרה בזמן משבר הקורונה.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

תזמון זה הכל בחיים

לפי ד"ר ויויאן דילר, פסיכולוגית, תקופת הסגר יכולה להיתפס בעיני רבים כתזמון מעולה לשינוי דרסטי, שכן אם הוא חלילה לא יוצא טוב – יש לנו פחות להפסיד. אנחנו לא צריכים לצאת מהבית ולחשוש מהמבוכה של להיראות בציבור בתספורת שפחות מחמיאה לנו. "אחרים רואים את זה כדרך לעשות הצהרה לגבי התקופה יוצאת הדופן הזו. 'זה לוק הקורונה שלי'", מוסיפה ד"ר דילר. ויש גם אנשים שפשוט רואים את זה כדרך להיות יצירתיים. וכשאנחנו פחות חוששים מהתוצאות, אנחנו גם אמיצים יותר לנסות דברים נועזים יותר.

>> ולמה אנחנו משנים את המראה אחרי פרידה?

השגרה ששחקה

תקופת הקורונה אילצה אותה להתרגל לשגרה חדשה ודי מונוטונית. ואצל רבים מאיתנו, שגרה יכולה להוביל לרצון עז לשבור אותה ולצאת ממנה בדרכים שונות. בזמן הקורונה, לא מעט אנשים, ובעיקר נשים, מצאו את עצמם שוברים את השגרה הקשה של להיות סגורים בבית כל הזמן – באמצעות שינוי בשיער.

אישה צובעת את השיער (צילום: ThamKC, shutterstock)
אם אדום זורם לכן, למה לא? | צילום: ThamKC, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מה קורה כשאוכלים בטעות עובש? רופא עונה
>> נפיחות בבטן? הסופר פוד הזה יפתור את הבעיה
>> זה הדבר האחד שלא כדאי לגעת בו בסופר

והשליטה שחזרה

תקופת הקורונה התאפיינה בכמה דברים עיקריים: הסגר שנכפה עלינו, ההנחיות לריחוק חברתי ותחושת חוסר ודאות כללית (וכלכלית). כל אלה הם דברים שמעבר לשליטתנו – לכן הגיוני שהרגשנו בזמן הזה שהשליטה על חיינו ועל עתידנו נלקחה לנו מהידיים. ואיזו דרך להשיב את תחושת השליטה, אם לא בהחלטה שעשינו בכוחות עצמנו, כמו ההחלטה לשנות את השיער? "עברתי כל מיני דברים מבחינה פנימית בתחילת המגפה", מספרת ג'ן לואר, מאמנת כושר מסנטה מוניקה ל-wellandgood. "ברגע שצבעתי את השיער לאדום, הרגשתי כאילו יצאתי מקונכייה שהסתרתי בתוכי".

אז אם בא לכם שינוי דרסטי בשיער ואתם עוד מתלבטים, יש לכם עכשיו גיבוי של פסיכולוגים - פשוט לכו על זה. זה לא יזיק וייתכן שתגלו שזה בדיוק מה שהייתם צריכים לעידוד בתקופה המאתגרת הזאת.