משקפי שמש הם הרבה מעבר לפריט אופנתי שמשמש אותנו לתקופת הקיץ. הם מגנים על העיניים שלנו מפני קרני השמש המסוכנות בכל עונות השנה, מונעים סנוורים ואפילו משמשים גם כמשקפי ראייה. ועכשיו משימה: חפשו היכן הנחתם את משקפי השמש שלכם. אם התשובה היא "בתוך תיק עמוס חפצים", "ליד מפתחות הבית", "בתוך מגרת הבלגן" – אתם בבעיה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

מונעים הגנה אופטימלית

"משקפי שמש עלולים להישרט בקלות, וכשזה קורה, הם פחות מגנים על העיניים", מסביר ד"ר אייל רסקין, מומחה ברפואת עיניים בקופת חולים כללית, מחוז שרון שומרון.

משקפי שמש, הוא מסביר, מכילים ציפוי שנועד להגן על העיניים מפני קרני השמש המזיקות. כשזה נפגע כתוצאה משריטות, נפילות או בגלל התנהלות לא נכונה, קרני השמש עלולות לחדור דרך המשקפיים, מה שהופך אותם לפחות אפקטיביים ואתכם לפחות מוגנים, בעיקר מאחר שמי שמרכיב אותם עלול לטעות ולחשוב כי עיניו מוגנות.    יתרה מכך, חלק מסוגי המשקפיים מכילים גם ציפוי הגנה מפני רפלקס אור שגם הוא עלול להיפגע באזור השריטה.

וההמלצה? קלה ליישום: "חשוב להקפיד שמשקפי השמש תמיד יהיו בתוך הנרתיק שלהם. כמו כן, כדאי לנקות אותם מדי פעם במטלית ייעודית, ולא בחולצה או במגבת נייר, שעלולים לגרום לשריטות ולשפשוף מיותר". גם נייר טואלט או טישו אינם מתאימים למטרה זאת. כמו כן במקרה של ציפוי אנטי רפלקס אור, כדאי לדרוש מהמוכר שהוא יותקן בחלקה הפנימי של העדשה ולא החיצוני, וכך הציפוי יהיה חשוף פחות למכות או לשריטות". 

עוד ב-mako בריאות:
>> הרגישה קנאק בצוואר - ואז קרה דבר נורא 
>> האם קנאביס באמת עוזר לבעיות שינה?
>> אוכלים ארוחת ערב מאוחרת? אולי זה מסוכן

 

"חשוב להימנע מהשארת המשקפיים ברכב, שבו בייחוד בתקופת הקיץ החמה, הטמפרטורה עלולה להגיע למאה מעלות, מה שעלול לפגוע בציפוי המשקפיים ובאיכות העדשה", מוסיף מני בן חיים, אופטומטריסט קליני, Msc. כמו כן, הוא ממליץ לא להניח את המשקפיים מעל לראש, כיוון שפעולה זו עלולה להרחיב את טווח הידיות שלהם, ולגרום לאי יציבותם ולחדירה קלה יותר של קרני השמש מכיוון הצדדים".

וכעת נחזור לשאלה שלנו: בררו היכן הנחתם את המשקפיים. אם הם לא במקום הראוי להם, הנה ההזדמנות להניח אותם בנרתיק ולהגן עליהם מפני שריטות. העיניים שלכם יודו לכם על כך בוודאות.