עבור חלקנו איפור הוא חלק בלתי נפרד משגרת חיינו. עד כדי כך, שאנחנו עלולות למצוא את עצמנו מתאפרות גם במקרים שבהם מומלץ לעשות הפסקה ולתת לעור לנשום. רופאי עור מסבירים מתי כדאי להניח את המברשת בצד וללכת על נטורל.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

בחדר הכושר

אין בעיה עם קצת איפור קליל ומינימלי, אבל הימנעו ממייקאפ כבד שיכול לסתום לכן את הנקבוביות ולמנוע מהעור שלכן לנשום. כשאתן מזיעות בחדר הכושר, הדבר האחרון שאתן צריכות זה גם המון מייקאפ שיסתום את הנקבוביות שלכן.  "אם אתן מזיעות באופן משמעותי בזמן שאתן עם מייקאפ, אתן יוצרות בוץ על גבי הפני שלכן", מסביר ד"ר פרנק. כל זה יכול להוביל לסתימת נקבוביות שזו תוביל להתפרצויות של אקנה.

אישה מתאמנת (צילום: Samo Trebizan, Shutterstock)
לא מומלץ בזמן שאתן מזיעות | צילום: Samo Trebizan, Shutterstock

כשיש לכן התפרצות של אקנה

מי לא ניסתה להסוות חצ'קון סורר באמצע הפנים על ידי איפור? כולן עושות את זה, אבל מתברר שזה רק יכול לפגוע בהליך ההחלמה של הפצעון ואף עלול להוביל להופעת חצ'קונים נוספים. ד"ר אנגלמן מזהירה מפני זיהום צולב, שיכול לקרות בקלות כשאתן מנסות להסוות חצ'קון באמצעות איפור. חיידקים הגורמים לאקנה יכולים להישאר על גבי סיבי מברשת האיפור ולפיכך להגיע לאזורים נוספים בעור הפנים ולגרום להתפרצויות נוספות של אקנה. אז אם אתן ממש חייבות להתאפר כדי להסתיר פצעון, השתדלו להימנע משימוש במברשת והיו זהירות גם לא למשל להכניס אצבע לקופסת קרם, למרוח על הפצעון ואז שוב את אותה אצבע להכניס לאותה קופסת קרם.

נערה עם אקנה (צילום: shutterstock)
עלול להוביל להחמרה של האקנה | צילום: shutterstock

לאחר טיפול מיקרו-נידלינג

מיקרו-נידלינג או טיפול בעור במחטים זעירות, היא שיטה המעודד ייצור קולגן בעור, על ידי דקירתו באמצעות מחטים קטנות. שיטה זו אמורה להוביל לתוצאה של עור חלק יותר, עם פחות צלקות ופחות קמטים. כיוון שמדובר בהליך שפוצע את העור, מומלץ לא להתאפר אחריו. "לאחר מיקרו-נידלינג, יש פצע פתוח בעור ולמרות שלא לוקח לו הרבה זמן להיסגר, זה יכול לקחת כמה שעות", מסביר ד"ר פול ג'רוד פרנק, דרמטולוג. "אני ממליץ למטופלות לא להתאפר לפחות חצי יום או בין שש לשמונה שעות לאחר ההליך". מריחת איפור על גבי פצעים פתוחים יכולה לעכב את ההחלמה ולהוביל לזיהום.

מיקרו-נידלינג (צילום:  Robert Przybysz, shutterstock)
לתת לעור להחלים | צילום: Robert Przybysz, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> זה מה שאדל עשתה כדי לרדת במשקל
>> זהירות: המאכלים האלה יכולים לפגוע בעצמות
>> זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תפסיקו לשתות קפה

בזמן ולאחר הסרת שיער בלייזר

מתכננות לעשות הסרת שיער בלייזר באזור הפנים? מגניב, אבל זכרו לא להגיע מאופרות לסשן וגם לא להתאפר אחריו. קרן הלייזר זקוקה לגישה קלה לזקיק השערה, לכן חשוב שהאזור יהיה נקי מכל מייקאפ או איפור אחר. לאחר הטיפול, מומלץ לתת לעור יום או יומיים של ריפוי לפני שאתן חוזרות להתאפר. "כמו מיקרו-נידלינג, הסרת שיער בלייזר מתמקדת בזקיקי השיער, ומזיקה להן כדי למנוע צמיחת שיער", מסבירה ד"ר אנגלמן. לכן העור שלכן ככל הנראה יהיה רגיש מהרגיל לאחר טיפול בלייזר והימנעות מאיפור תוכל לסייע לו להחלים כמו שצריך.

לאחר שחייה בבריכה

ד"ר דנדי אנגלמן, דרמטולוגית העוסקת גם בניתוחים קוסמטיים, ממליצה לא להתאפר מיד אחרי ששהיתן בבריכה. השילוב של האיפור, הכלור, הלכלוך והחיידקים שיושבים על העור שלכם יכול להוביל לזיהום ולהופעת פצעונים. אז גם אם שכחתן והגעתן מאופרות לבריכה, מומלץ להצטייד במגבונים להסרת איפור ולהסירו מיד אחרי הבילוי בבריכה.