אין משהו יותר מעורר ממקלחת ארוכה ויסודית, כזאת שמקרצפים בה את כל הגוף ונשארים מתחת לזרם המים שעה לפחות. זה אולי נשמע לכם פשוט ולא מזיק, אבל מקלחת יכולה לטמון בחובה גם הרבה סכנות. איך תדעו אם אתם עושים את זה נכון? הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?​ 

1. מקלחת אחת ביום

אז נכון שקיץ עכשיו ויוצא לנו להזיע ולהתקלח בטירוף, אבל זה לא תמיד עושה טוב לעור שלנו. מסתבר שחיידקי העור ששומרים עליו בריא ורענן לא כל כך אוהבים סבון. הפעם אנחנו לא נגיד לכם לא להתקלח, רק נייעץ שתשתמשו בפחות סבונים ופחות קרצופים אגרסיביים. עדיין מרגישים מלוכלכים? הדבר הכי חשוב בהיגיינה השוטפת הוא לדאוג שהידיים לא מעבירות חיידקים ממקום למקום. יש לכם אישור לשטוף את הידיים כמה שרק תרצו, עם סבון והכל.

2. מקלחת ארוכה מדי

ואם כבר מדברים על בריאות העור, בעיקר אם אתם סובלים מיובש בעור, כדאי להגביל את זמן המקלחת ל-20 דקות מקסימום. בלי אמבטיות! חשיפה ממושכת מדי למים פוגמת ביכולת העור לשמר את הלחות שלו, מה שיגרור שימוש בקרמים שרק יגרמו לכם להזיע יותר. תתקלחו בצורה חכמה, 20 דקות זה ממש לא נורא.

3. סבונים אגרסיביים

ככל שהסבון שלכם מכיל יותר חומר פעיל, כך העור שלכם עלול לסבול מיותר בעיות. האיזון הטבעי של החיידקים על העור שומר עלינו מפני זיהומים וגירויים בעור והדבר האחרון שאתם רוצים בנוסף לכל ההזעה הזאת זה גם בעיות בעור. נסו להשתמש בסבון כמה שפחות מייבש, ואל תתביישו לשים גם קרם לחות אם נראה לכם שהעור שלכם מתייבש.

4. קרצוף טוטאלי

גם אם הזעתם כהוגן, זה עדיין לא אומר שאתם צריכים לקרצף את הזרועות והרגליים שלכם. הקפידו לסבן את האזורים בגוף שמכילים הרבה בלוטות זיעה, ואל תתחילו לסבן את כל המקומות שלא זקוקים לסבון. זה יעזור לכם גם עם ניהול הזמנים במקלחת קצרה.

עוד ב-mako בריאות:
>> מחפשים ריגושים: למה אנשים כל הזמן בוגדים בבני הזוג?
>> מספיק כדי להסניף: עד כמה אתם באמת אוהבים שוקולד?
>> דוחה ומדהים: 17 דברים בגוף שפשוט חייבים לקלף

5. פרצוף מתחת לדוש

זה נשמע ממש מרענן וכיפי, אבל לשים את הפרצוף מתחת לזרם יכול להזיק לכם. בעיקר אם מדובר במים חמים ובזרם חזק. בכל הנוגע לשטיפת פנים, כדאי לאגור את המים בידיים ורק אז לטבול בעדינות את הפנים. ואם אנחנו כבר שם, תשתמשו דווקא במים קרים כדי לכווץ את הנקבוביות.

6. שלום הספוג שלכם

אביזרי קרצוף הם נחמדים והכל, אבל הם גם נוטים לצבור בקטריות בקצב מסחרר. אם אתם לא שוטפים את הספוג שלכם ביסודיות בסוף כל מקלחת, כבר יש לכם סיבה לדאגה. בכל אופן, תחליפו את הספוג שלכם בכל חודשיים לפחות, ונסו להוציא אותו מהמקלחת ולהניח לו להתייבש בין המקלחות. אם אתם רוצים לנקות אותו, פשוט תשרו אותו במים עם כמה כפות חומץ – קוטל הפטריות של הטבע.

7. חפיפת שיער

לא הרבה יודעים, אבל את השמפו צריך לשים רק על הקרקפת, והשטיפה כבר תגרום לו להגיע לכל השערה. מה שחשוב הוא לנקות את הקרקפת עצמה, משום שזהו המקום לשמנוניות השיער. לעומת זאת, דווקא את המרכך כדאי למרוח על השערה עצמה, ולא על הקרקפת, משום שזה יכול לגרום לנשירה. בנוסף, לא מומלץ לחפוף את השיער במים חמים מדי - מעל טמפרטורה מסוימת בלוטות החלב בקרקפת מופעלות וגורמות לשמנוניות השיער.

(מקור)

>> "יחסי מין לא צריכים לכאוב, נשים חיות עם הכאב סתם"