זה ידוע שביקורים בשירותים יכולים לעורר את החוש היצירתי שלנו ורבים מאיתנו מוצאים את עצמנו חושבים על השאלות הכי מוזרות בעת הטלת מימינו. מה יכול לקרות אם אנחנו עוצרים שתן באמצע? כמה נוזלים יוצאים מהגוף שלנו בעת מתן שתן? מה הצבע שלו יכול להגיד על הבריאות שלנו? אז הנה התשובות לכל השאלות על פיפי שתמיד התביישתם לשאול בקול רם. 

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק? 

1. לעצור שתן באמצע זה בסדר

שמועה זדונית שנפוצה טענה כי מי שעוצר בעיצומו של תהליך מתן השתן מסכן את בריאותו, אבל אין שום עדות מדעית שתומכת בזה. למעשה, יש כאלו שיגידו שזה דווקא מחזק את שריר ה-PC אצל נשים, ומסייע להן להגיע לאורגזמה.

אישה שוכבת במיטה (צילום: y Leszek Glasner, shutterstock)
עוזר להגיע לאורגזמה | צילום: y Leszek Glasner, shutterstock

2. גם להתאפק זה לא בהכרח מסוכן 

דלקות בדרכי השתן לרוב לא נגרמות כתוצאה ממצבור של שתן, אם כי טכנית זה יכול לקרות. למעשה, התאפקות אולי גורמת לאי נוחות פיזיולוגית אך מצב של התאפקות במצבים מסוימים אף מועיל: נשים הסובלות מאי שליטה במתן שתן ייהנו מאימון השלפוחית להתאפקות על ידי תרגול שרירי רצפת האגן. צעירים עם תכיפות במתן שתן ייהנו מאימון להתאפקות בכדי להגדיל את מרווח הזמן בין הטלת שתן אחת לשנייה, ובכך לשפר את איכות החיים שלהם.

3. שתן יכול להיות בריא לעור 

שתנן הוא תרכובת אורגנית הנוצרת בכבד מפירוק של חלבונים בגוף ומופרשת מהגוף באמצעות השתן. אבל קרמי לחות רבים משתמשים בגירסה סינטתית שלו משום שהוא מסוגל לרכך את העור ולסייע לפילינג, והוא גם מסוגל לרפא יבלות. בדרך כלל אין מספיק מהחומר הזה בשתן הטבעי שלו שיצדיק מריחה שלו על הפנים, אבל בואו נגיד כך – אם יוצא לכם מדי פעם להשתין על עצמכם במקלחת, זה לא הדבר הכי נורא בעולם.

4. אדם מבוגר מייצר 6.3 כוסות שתן ביום

שלפוחית השתן שלנו יכולה להכיל עד 2.5 כוסות למשך בין שעתיים לחמש שעות, אבל הדחף להשתין מגיע כשהיא מלאה בכוס אחת. לשם השוואה, סוסים מייצרים כ-72 כוסות ביום ופילים – 208 כוסות.

שתן (צילום: Shutterstock)
6.3 כוסות שתן ביום | צילום: Shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> בעלי עיניים חומות? יש לנו חדשות רעות בשבילכם 
>> חוק ה-50 אחוז עזר לג'ן להשיל 30 ק"ג
>> הסיבה שאסור להשתין בכריעה בשירותים 

5. צבע השתן יכול להשתנות

ואנחנו לא מדברים על 50 גוונים של צהוב אלא על צבעים כמו סגול (אם אכלתם הרבה סלק) או כתום (אם אכלתם הרבה גזר). אם הצבעים הם חום או אדום, זו כבר סיבה לבהלה שעלולה להעיד על אבנים בכלייה או נזקים לכבד.

6. שתן לא מקל על צריבה של מדוזה

לא ברור איזה סרט תיעודי בדיוק ראו ג'ואי וצ'נדלר ב"חברים", אבל זה היה מצוץ מהאצבע. האמוניה שבשתן לא עושה שום דבר נגד כוויות על העור. מה שכן יכול לעזור הוא שטיפה של האזור במים חמים ומריחה של חומר מאלחש שקונים בבתי המרקחת. אופציה נוספת: חומץ וקרח.

רגל שנצרבה על ידי מדוזה (צילום:  DonyaHHI, shutterstock)
מיתוס: לא מקל בכלל על צריבה של מדוזה | צילום: DonyaHHI, shutterstock

7. שתן יכול להלבין את השיניים

מה שהאמוניה כן יכולה לעשות הוא להעניק לכם חיוך יפה יותר. אם תעזו לשתות שתן כמובן. למעשה, אגדות מספרות שכך הרומאים היו מנקים את שיניהם בעת העתיקה. ואם כבר הרומאים, הם נהגו להשתמש בשתן גם ככתב סתרים, שכן אותיות שנכתבו באמצעות הנוזל הזה היו שקופות למראית עין אך נגלות כאשר מחממים את הנייר.

8. זמן הטלת השתן הממוצע הוא 7 שניות

אבל שיא העולם בזמן מתן השתן הממושך ביותר ברציפות הוא 508 – זה כמעט 8 וחצי דקות שלמות מול האסלה! כלומר, לשמוע פעמיים ברצף את השיר "4 דקות" של מדונה וג'סטין טימברלייק, ועוד כחצי דקה של חרטה על שעשיתם את זה.

9. האם כדאי לעשות פיפי במקלחת?

אין שום בעיה בריאותית עם פיפי במקלחת, להיפך – דווקא יכולות להיות לזה כמה יתרונות נחמדים. כמו למשל חיסכון במים – קמפיין אמיתי בברזיל קרא לאנשים לחסוך מים ולהשתין יותר במקלחת. ובואו נודה בזה, אפילו שזה לא מסוכן, זה פשוט לא כיף להתאפק. תחושת השחרור שהטלת שתן מעניקה לנו במקלחת היא באמת פרייסלס. אז אל תתביישו ותשתחררו, זה בסדר, אף אחד לא רואה.