שיער הערווה המפואר שיש לנשים כבר מזמן לא זוכה לתהילה שהייתה לו בעבר. סרטי פורנו והגדרות תרבותיות-מגדריות השפיעו על צמצום קו השיער עד להיעלמותו. בשנים האחרונות נשים רבות מכל הגילאים והצבעים מסירות את ערוותן, אלה שלא מסירות את כולו, כן ידאגו לצמצם את קו הביקיני הידוע, או להיפטר ממנו זמנית אצל הקוסמטיקאית, במה שמכונה "שעווה ברזילאית". האמת, ויעידו הבנות שעושות כן, יש בזה משהו ממכר. אבל האם יש לכך יתרונות בריאותיים או היגייניים? לא בטוח.  

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

מחקר שערך כתב העת JAMA Dermatology גילה כי 62 אחוזים מהמשתתפות מניחות כי הסרה של שיער הערווה תורמת לניקיון ובריאות של האיזור, 84 אחוזים מהן, מסתפקות בהסרה חלקית של השיער. המחקר נערך על קבוצה של נשים בגילים 18 עד 65 בו גם הוכח כי היחס לפעולה כאקט היגייני מתעלה על כל פרמטר של תרבות או גיל. עם זאת, עדיין לנשים לבנות צעירות הייתה נטייה גבוהה יותר להסיר את כל שיער הערווה.

מחסום טבעי

על פי הניו יורק טיימס, גינקולוגים נטו לחשוב כי הנטייה של נשים לבצע "שעווה ברזילאית" נבעה מרצון להיות אסתטיות בעיקר ברמה האינטימית, וכשמדובר במין אוראלי. אך האם באמת הפרידה משיער הערווה הנשי פירושה היגיינה? מסתבר כי הסרה של רוב או כל שיער הערווה, בין אם היא נעשית על ידי שעווה, גילוח או באמצעות משחות, היא דווקא הזמנה ללכלוך וחיידקים באזור איברי המין הנשיים.

האמת ששיער הערווה נמצא שם בשביל מטרה ברורה: למנוע זיהומים ולהגן על האזור. אז למה בכל זאת נשים מסירות את שיער הערווה? השפעות של מדיה חברתית, אופנת פורנו ולחץ חברתי הם חלק מהגורמים. בקרב נשים מבוגרות, הסיבות שגורמות להן להסיר את שיער הערווה הן העדפות של הפרטנר והערכה עצמית. "שיער ערווה הוא מחסום טבעי לשמירת היגיינה, ומטרתו להקטין מגע עם וירוסים וחיידקים, ולהגן על העור העדין של האזור", אומרת ד"ר ונסה מקאי, דובר הקולג' המלכותי למיילדות RCOG, ל-yahoo health, "שיער ערווה גם עוזר לשלוט על הלחות באזור – מה שמקטין את הסיכויים של זיהומים פטרייתיים".

עוד ב-mako בריאות:
>> מחניק קצת בגרון: 5 סיבות ליובש בפה
>>  מוכנים? 10 דקות, 30 יום ובטן שטוחה אחת
>> טעים ובריא: יש עוד 11 סיבות לאהוב שוקולד

על פי הטיימס, רופאים כבר הספיקו לראות נשים שהגיעו לטיפול עם השלכות בריאותיות חמורות - החל מזקיקי שיער מזוהמים, תגובות אלרגיות לאבצס או זיהומים בנרתיק ובפות. למעשה, טיפוח או הסרה של שיער הערווה הוא הגורם ל- 3 אחוזי ביקורים בחדר מיון הקשורים בטראומה בנרתיק. "אם את מגלחת את  שיער הערווה שלך, את שמה את עצמך בסיכון גבוה יותר לקבל יבלות באברי המין", מוסיפה ד"ר מקאי.

אז איך בכל זאת מומלץ לעשות את זה?

ומהם בכל זאת היתרונות בריאותיים להסרת שיער ערווה? על פי מאמר שפורסם על ידי המכון הלאומי לבריאות בארה"ב, עלייה בשעוות ביקיני ברזילאית, הובילה לירידה בכיני ערווה.

ומהי הדרך הטובה ביותר להסיר שיער ערווה? כנראה שעדיף לעשות זאת באמצעות לייזר. על פי WebMD, "בשיטת הלייזר ניתן להתמקד בשיער הגס והכהה באופן סלקטיבי ולא להזיק לעור מסביב". יחד עם זאת, לא נעשה מחקר מקצועי בנושא.

ד"ר ג'ניפר גונטר מצפון קליפורניה, שהתראיינה לטיימס, הבינה שבסופו של דבר היא לא תוכל למנוע מנשים להתנגד לטרנד ולהימנע משעווה ברזילאית, יחד עם זאת, היא מבקשת שהן לא יחיו באשליות. "אם זה משהו שאת עושה בשביל לגרום לך להרגיש טוב יותר, נהדר, אבל זה לא אומר שזה בריא או טוב יותר מבחינה רפואית". 

>> זה מדעי: השיטה שתגרום לכם להצליח יותר