בהתחשב בזה ששנת הלילה עוזרת לגוף לרענן את עצמו, עושה דווקא רושם שהוא קם ממנה כולו בטראומה עם כל מיני תופעות מוזרות ומפדחות, שרק אנשים במערכת יחסים ארוכה יכולים להתמודד איתן. אלה כמובן תופעות טבעיות לחלוטין: "בחצי השעה הראשונה לאחר ההתעוררות, הגוף מניע את עצמו מחדש", אומר דוקטור דיוויד גרונר מאיגוד המנתחים בניו יורק, "הטמפרטורה ולחץ הדם עולים, והכימיקלים והנוירונים במוח מתאימים את עצמם לשינוי. כך שהדברים ה'דוחים' שקורים בגוף בזמן השינה הם למעשה אינדיקציות לבריאות פיזית טובה". מה למשל?

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

הפרשות מהעיניים

הגרגירים, הגבישים או ה"נזלת" שנמצאים בקצוות העיניים שלנו בבקרים הם למעשה הפרשות שמצטברות לאחר שינה. הם יכולים לפעמים להציק, ויכול לקחת שעות להוציא אותם, אבל מדובר בעדות לכך שהעיניים שלנו מתפקדות כראוי ומגנות על עצמן גם בזמן השינה. מדובר בשילוב של אבק, ליחה טבעית ותאי עור, אשר בשעות היום נשטפים על ידי דמעות.

לא קל לקום בבוקר (צילום: Shutterstock/Piotr Marcinski)
ג'יפה בעיניים | צילום: Shutterstock/Piotr Marcinski

צואה מסיבית

"תנועת מעיים גדולה ומוצקה בבוקר היא סימן נהדר לכך שהגוף מתפקד נהדר, ושהמטבוליזם מווסת על ידי מערכת העיכול בצורה תקינה. זה אולי דוחה או מעיק, אבל בריא לחלוטין", אומר הקואוצ'ר קיילב באק.

תאי עור מתים

קשקשים או חלקיקי עור לבנים על הכרית והסדינים הם ממש לא סימן שמשהו לא בסדר, אלא דווקא להפך. הגוף עובר מחזורים של החלפת תאי עור גם בבוקר, וזה אומר פשוט אומר שהעור חידש את עצמו במהלך הלילה. אם מדובר בכמויות גדולות מדי, כמובן, כדאי להיוועץ ברופא.

ריח מהפה

הגורמים לכך פשוטים: "הרוק, שבדרך כלל מסיר בקטריות שגורמות להבל פה רע, לא ממש פועל במהלך הלילה", אומר ד"ר גרונר, "והתוצאה היא פה יבש וחיידקים שמצטברים על הלשון והשיניים וגורמים להבל הפה להסריח". כל עוד אתם שומרים על היגיינה אוראלית בריאה, אין שום סיבה לדאגה.

מסריח, סירחון (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
הריח לא משהו | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער

שתן כהה

במהלך היום, אם השתן צהוב מדי, זה בדרך כלל סימן להתייבשות. בבקרים, לעומת זאת, זה טבעי לחלוטין. "במהלך השינה הגוף משחרר הורמונים שנותנים לכליות לנוח", אומר באק, "וזה אומר שבבוקר השתן מאוד מרוכז. זה אומר שהגוף אכן נתן מנוחה לכליות".

גזים

עוד תופעה שאולי מפדחת בחברת אנשים אחרים, אבל מסמנת פעילות תקינה:  "שחרורי גזים בבקרים מעידה על מערכת עיכול תקינה, וזה כנראה אומר על צריכה מספקת של פירות וירקות", אומרת ג'נט נשיוואט, רופאת משפחה וחירום.

>> מה קורה כשמתאפקים עם פלוץ? 

ליחה

במקרה הזה הצלילים שהגוף מפיק בניסיון להיפטר מהליחה הם אלו שדווקא דוחים אבל שוב, זה בסדר: הגוף מייצר נזלת או ליחה כדי להיפטר מהדברים הרעים שמצטברים בו במהלך הלילה. "זו הדרך של הגוף לנקות אלרגנים ושאריות מהאף, הסינוסים והגרון שנוצרו במסגרת דלקות או אלרגיות", אומרת נשיוואט, "זה מראה על מערכת חיסונית חזקה במיוחד".

עוד ב-mako בריאות:

>> בדוק: הדבר הזה ישנה את חיי המין שלכם
>> 9 סיבות מפתיעות לגזים ונפיחות בבטן
>> היזהרו: הדיאטות האלה דווקא משמינות

גרעפסים

אלה למעשה גזים שיוצאים דרך הפה ושוב, זה טבעי לחלוטין: "בגלל שהקיבה עובדת במהלך הלילה כדי לעכל את המזון בבטן, יכולים להצטבר בה גזים", אומרת הגסטרולוגית דוקטור ג'ינה סאם, "אז כשאנחנו מתעוררים בבוקר, גרעפסים מסייעים לווסת מחדש את לחץ האוויר בקיבה".