בזמן שילדים רבים פועלים במרץ לצורך בחירת תחפושת לחג הפורים, במחלקה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים מאושפזת ילדה עם תחפושת מקורית במיוחד. בימים אלה, דפנה בת ה-5, המחוברת ללב מלאכותי (ברלין הארט- לב במזוודה), ממתינה עד אשר תימצא עבורה תרומה ללב אנושי והיא תוכל לעבור השתלה מצילת חיים. לאחרונה היא שיתפה את מיכל זאדה, אחות במחלקה המטפלת בה, שהייתה שמחה להתחפש לדמות החיפושית המופלאה שהיא כל כך אוהבת.

"זיהיתי ילדה מתוקה ועצובה, וחושיי אמרו לי לברר לעומק מה הסיפור אז ניגשתי והתעניינתי. מרים מהצוות החינוכי הסבירה לי שדפנה המתוקה מאוד אוהבת את התחפושת של החיפושית המופלאה ובגלל מכונת הברלין, אין לה אפשרות ללבוש אותה", מספרת זאדה.

דפנה והאחות זאדה (צילום: שניידר)
דפנה והאחות זאדה | צילום: שניידר

האחות המסורה לא נבהלה מהאתגר, ולבסוף מצאה דרך יצירתית במיוחד שעזרה לה להגשים את החלום: בעזרת חושיה ויכולות התפירה שלה, ובשיתוף פעולה עם האחות סואר עיראקי, היא בררה את כל הפרטים הטכניים הרלוונטיים שיאפשרו להרכיב תחפושת למופת. הן חיברו ותפרו עד לפרטי פרטים, וכבר למוחרת דפנה התפארה בתחפושת מופלאה של חיפושית מופלאה. "מה צריך יותר מחיוך אמתי ועמוק של ילד", אומרת כעת זאדה בהתרגשות.

זאדה תופרת (צילום: שניידר)
זאדה תופרת | צילום: שניידר

הפרעה מולדת שפוגעת בלב

"דפנה נולדה עם הפרעה בקצב הלב ועם מוטציה גנטית שיכולה להוביל לפגיעה בתפקודו. היא הייתה במעקב וקיבלה טיפול תרופתי ואף נאלצה לעבור השתלה של קוצב לב לפני מספר חודשים", מספרת ד"ר יעל פיינשטיין, רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר אודות הסיבה לחיבור למכונת הלב הזמנית. "בחודשים האחרונים הדרדר התפקוד הלבבי שלה אף יותר עד שהגיע למצב שלא יכול היה לתמוך בתפקוד מערכות הגוף. לכן דפנה נזקקה לתמיכה חוץ גופית שתחליף את לבה עד שתקבל תרומת לב להשתלה".

דפנה אחותה והלב (צילום: אלבום משפחתי)
דפנה, אחותה והלב המלאכותי | צילום: אלבום משפחתי

דפנה החיפושית (צילום: שניידר)
החיפושית המופלאה | צילום: שניידר

"זו בדיוק הסיבה שבזכותה בחרתי דווקא במקצוע האחות", אומרת זאדה לסיום. "אני מניחה שמטרת העל שלי בחיים היא לנסות ולהקל את מכאובם של אחרים ולהביא מזור היכן שידי משגת. אם הצלחתי בזה אפילו מעט, באתי על שכרי".