ההורים תמיד אמרו לנו "לעמוד ישר" או "להזדקף", אבל האמת היא שרובנו לא באמת יודעים כיצד לעמוד בצורה הנכונה והבריאה ביותר. כמו שישיבה נכונה קריטית ליציבה ולבריאות הגב שלנו, כך גם העמידה. הנה שלוש טעויות נפוצות שכולנו עושים בזמן עמידה - וכיצד לתקן אותן, כך שתעמדו בצורה שתעשה את ההורים שלכם גאים (ואת הגב שלכם מרוצה). 

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

טעות 1: נועלים את הברכיים

נעילת הברכיים בזמן עמידה עלולה לגרום ללחץ על המפרקים ועל הרקמה הרכה שסביב העצמות. "כשאתם נועלים ברכיים, נדרש פחות מאמץ מהשרירים, אך זה לא דבר טוב. אנחנו רוצים שהשרירים יהיו מוכנים לפעול ולתמוך בנו בתנועה וכשאנחנו עומדים זקופים", מסבירה לארה היימן, פיזיותרפיסטית ל-wellandgood. השתדלו לעמוד כשהברכיים רגועות יותר ולא נעולות.

טעות 2: מבליטים את המותן

"נשים לרוב מבליטות צד אחד של המותן, כדרך לתמוך בפלג הגוף התחתון ולפעמים כדי להחזיק תינוק", מסבירה היימן. "בין שזה קטע של נשים או סתם הרגל, כשאנחנו מבליטים צד אחד של המותן, אנחנו יכולים ליצור לחץ על צד אחד של הגוף, שמשפיע גם הוא על הרקמות הרכות. נוסף לכך, זה אומר שאנחנו משעינים חלק נכבד מהמשקל שלנו הצדה, מה שיכול להוביל לדלקת גידים, תסמונת ITB (תסמונת הרצועה האיליוטיביאלית) וכדומה", מסבירה היימן.

עוד ב-mako בריאות:
>> ההרגלים היומיומיים האלה עושים לכם כרס
>> 9 חוקים בריאים של ג'יי לו שאתם חייבים לאמץ
>> רופאים מזהירים: בורקס מדפי אורז עלולים להזיק

טעות 3: אגן הירכיים בשיפוע

רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו עומדים כשאגן הירכיים נוטה קדימה או אחורה, אך למעשה – אגן הירכיים צריך להיות ישר כשאנחנו במצב עמידה. לפי היימן, עמידה כשאגן הירכיים נוטה קדימה תוביל ללחץ על השרירים ועל החיתולית (פאסיה), שהיא רקמת חיבור באזור הבטן והגב שמטרתה לתמוך ולשמור על יציבות - וכל זה עלול לגרום לבסוף ללחץ על הברכיים. גם עמידה כשאגן הירכיים נוטה אחורה יכולה להזיק, כיוון שהיא מאמצת את הגב התחתון. אז בשורה התחתונה: השתדלו תמיד לעמוד זקוף  ושימו לב שאגן הירכיים שלכם תמיד ישר.

אז איך *כן* צריך לעמוד?

הנה כמה חוקים בסיסיים שיעזרו לכם להבין מהי הדרך הטובה ביותר לעמוד: לעמוד זקוף, משקל זהה על כל רגל. והראש, הצלעות ואגן הירכיים בקו ישר.