הנרתיק והפות שלנו הם איברים מיוחדים. העור בהם עדין, ואם לא תטפלו בהם כראוי אתן עלולות ליצור שם גירוי ואפילו דלקות או יובש. "הפות היא האזור שמחוץ לנרתיק", אומרת ד"ר מרי ג'יין מינקין מאוניברסיטת ייל. "רקמה זו היא האזור הרגיש ביותר בגוף - הנרתיק והפות יחד - לכן אנו רוצות לטפל בה בעדינות".

אז מה הדרך הכי טובה לטפח ולנקות את הפות שלך ואיך כדאי לשטוף אותה? על פי המומחים כדאי לשטוף את הפות כחלק משגרת הרחצה הרגילה, אך אין צורך לעשות הרבה כדי לשמור עליה היגיינית. "שמרי על האזור נקי. אם מים חמים רגילים מבצעים את העבודה, זה נהדר, ואין צורך ביותר מזה. אל תקרצפי את המקום", אומרת ד"ר מינקין. "אין צורך להשתמש בסבון, וסבון מסוג לא נכון לא ייטיב עם האזור הזה. אם אתן מרגישות שאתן חייבות משהו יותר שהוא יותר מרק מים חמים, אפשר להשתמש בסבון עם pH מאוזן".

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

"חשוב לציין שאנחנו שונות זו מזו", אומרת הגינקולוגית אליסה דווק. "יש נשים שזה יהיה בסדר עבורן להשתמש בסבון שבו הן משתמשות גם עבור שאר הגוף שלהן, אבל הדבר החשוב ביותר הוא להימנע משפשוף ומסבונים קשים מכיוון שאלו עלולים לגרום לגירוי במקום. כמו כן, אם אתן משתמשות במגבונים הימנעו מאלו עם הריח או האלכוהול ונקו את המקום בעדינות".

אז מהם השלבים הכי נכונים לניקוי הנרתיק והפות?

1. שטפי את כל גופכן בעזרת סבון עדין.

2. תני למי הסבון לזלוג מעל הפות שלך, אך הימנעי משפשוף או ממריחת סבון ישירות על האזור.

3. השתמשי בידיים ובמעט מים כדי לנקות בין קפלי איבר המין שלך (ספציפית, במרווח בין השפתיים החיצוניות והפנימיות שלך).

4. משכי בעדינות את קפל העור המכסה את הדגדגן והשתמשי בידיים שלך כדי לנקות סביבו עם מים.

עוד ב-mako בריאות:
>> תעשו את זה כל יום ומערכת העיכול תודה לכם
>> זה הסיכוי שלכם להידבק כשאתם חובשים מסכה
>> מזון העל הזה יכול לעשות לעור הפנים רק טוב

אין חוקים לגבי כמות הפעמים שצריך לשטוף את הפות. יש נשים, כמו מדריכת ספורט לדוגמא, שכדאי שינקו את המקום כמה פעמים ביום, ואילו נשים שעבודתן היא במשרד ממוזג או בבית, תידרשנה רק לפעם ביום.

דבר נוסף שצריך לשים לב אליו: אם את משתמשת בסבון ריחני לניקוי הפות שלך בגלל שיש לו ריח חזק לכי לגינקולוג/ית שלך רק כדי לוודא שאין לך שם זיהום או פטרייה.