"לכולנו יש צלוליט, אפילו לדוגמניות על! הייתי בתצוגות אופנה שבהן אמרתי לעצמי: 'למקלונת הרזה הזו יש קצת צלוליט'. זה הטבע. בלי זה, אנחנו לא אנושיים" – את זה, חברים, אמרה סנדרה בולוק, והיא בפירוש לא לבד. יותר ויותר סלבריטאיות מודות לאחרונה גם להן יש חלקים עור לא אחידים שמתחתם יש מצבורים של שומן, נוזלים ורעלים שהגוף לא הצליח להעלים. כך שהצעד הראשון שצריך לעשות הוא קודם כל לקבל את העובדה שהצלוליט קיים וזה בסדר. עכשיו אפשר לנסות לצמצם או להסתיר אותו. הנה כמה שיטות שקיבצנו.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

מקלחת קרה

רגע לפני שאתם מסיימים את המקלחת החמה והמפנקת שלכם, הפגיזו את הירכיים בשטף צונן של מים קרים. המטרה: להגביר את זרימת הדם, כלומר לגרום לדם לזרום במהירות לאזור הזה, ואולי על הדרך לפנות ולסלק חלק מהרעלים שהצטברו שם.

בחורה במקלחת (צילום: billie-in-unsplash)
הפגיזו את הירכיים בשטף צונן | צילום: billie-in-unsplash

כוסות רוח

מדובר שיטה שנהוגה גם בפיזיותרפיה, שבה מצמידים לעור כוסות או קעריות גומי קטנות בוואקום, על מנת לזרז ולגרות את זרימת הדם לאזור. הרעיון הוא ליצור יותר חמצן ולעבד את הרעלים בצורה אפקטיבית יותר. כמו כן, כוסות השאיבה הללו למעשה יוצרות לחץ על השרירים ומסוגלות להרפות אותם ובכך להפיג כאבים, לכן פיזיותרפיסטים מאוד אוהבים אותן.

מזונות משתנים

אמרנו שחלק מהצלוליט הוא מצבור של נוזלים שלא רוקן, כך שלפעמים אפשר לסייע לגוף לרוקן אותו על ידי צריכה של מזונות שמגבירים את הצורך בהטלת שתן. על הדרך הם גם מסייעים בהפחתת נפיחות ובצבירת רעלים בגוף. כך שבד בבד עם שתייה מרובה של מים, כדאי גם להרבות באכילת מלפפונים, סלרי, בצלים ואספרגוס. שזה, אגב, חלק ממה שהסלבריטאיות עושות לפני כל שטיח אדום.

אספרגוס
מפחית נפיחות וצבירת רעלים

תה ירוק

תה ירוק ידוע בכך שהוא מכיל חומרים נוגדי חימצון המסוגלים לסייע במניעת דלקות, הפחתת כולסטרול, מניעת חלות לב והאטת תהליך הזדקנות העור, אבל אחד התפקידים המרכזיים שלהם הוא להיצמד לרעלנים ששוררים בגוף ולהילחם ברעלים הנוצרים מרדיקלים חופשיים. או במילים אחרות – לתקוף את הצלוליט בלי רחמים. 3-2 כוסות ביום יכולות לסייע במאבק.

תה ירוק (צילום: rawpixel-com-unsplash)
יתקוף בלי רחמים | צילום: rawpixel-com-unsplash

עוד ב-mako בריאות:

>> זה מה שהחיסונים באמת מכילים: התגובה שגרפה מעל אלף לייקים
>> זאת השיטה הכי מוזרה לדעת אם הצואה שלכם בריאה

הימנעות מקפאין, עישון וסוכר

ישנם מחקרים שהראו כי קפאין יכול להחמיר מצבורי צלוליט, בגלל האפקט שיש לו על זרימת הדם ועל אספקת חמצן וחומרים מזינים לרקמות העור. ובנוגע לעישון, דיברנו כבר על רעלים לא? כמו כן, צריכה מוגזמת של סוכר מאטה את ייצור הקולגן בעור, מה שעלול לגרום להופעת קמטים.

>> והנה רשימת מאכלים שלא ידעתם שגורמים לצלוליט

סקווטים ומכרעים

פעילות גופנית היא כמובן קריטית בצמצום כל מאגרי שומן שהם, אבל כדאי להיות יותר ממוקדים ולתקוף את הבעיה בצורה ישירה – אם יש לכם צלוליט בישבן או בירכיים, סקוואטים ומכרעים מומלצים במיוחד כדי להגביר את זרימת הדם לאזור ולחזק את השרירים. איך עושים את זה? עמדו ישר עם הרגליים בגובה הכתפיים, העבירו את משקל הגוף אחורה לכיוון העקבים ואז התכופפו כלפי מטה כאילו אתם מתיישבים על כיסא בלתי נראה. התרוממו חזרה למעלה וחזרו על הפעולה, כאשר הידיים מונפות ישר.

בנוגע למכרעים, עמדו עם הרגליים בגופה הכתפיים, הניחו את הידיים על הירכיים והושיטו את הרגל השמאלית קדימה למרחק של מטר מהרגל השנייה. כעת כופפו את הברך השמאלית עד שעקב ימין מתרומם מהרצפה, הישארו במצב הזה למשך כמה שניות ואז התרוממו, וכעת חוזר חלילה, כאשר אתם מחליפים בין הרגליים.

>> לעוד 9 דרכים שיעזרו להעלים את הצלוליט