מדובר באחד הטרנדים המוכרים ביותר כבר שנים רבות – נשים מורחות שמן קיק על הגבות, בתקווה שזה יעזור להן להצמיח גבות עבות וסמיכות יותר. אלא שכעת מתברר ששיטת הטיפוח הזאת טומנת בחובה גם סכנה של ממש לעיניים.

ד"ר אסף פרימן, מנהל שירות הקרנית במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, מסביר כי השמן מופק מצמח החלבלוב. לדבריו, מדובר בצמח רעיל שעלול לגרום לכווייה חזקה בעיניים. "השכבה האחורית הדקה של הקרנית מאוד רגישה לחומר הזה. לצערי, כבר הגיעו אלינו אנשים שנדרשו לאשפוז לאחר שעיניהם באו במגע עם החומר, חלקם, אגב, נדרשו להשתלת קרנית".

עוד מציין ד"ר פרימן כי אף שכמות החומר הרעיל לרוב קטנה יחסית בשמן הטיפוח, לעתים נוהגים למהול אותו בתערובות של שמנים אחרים המכילים אלכוהול. לדבריו, "השילוב בין האלכוהול לחלבלוב עלול להיות מסוכן אף יותר ולדמות כווייה כימית חמורה לעיניים" עוד הוא מציין כי את התרכובות הללו ניתן למצוא בפארמים שונים וברשת והם לא תמיד עוברים פיקוח ראוי.

"אני לא יודע אם זה מצמיח גבות או לא, אבל חשוב שאנשים שמשתמשים בשמן הזה יכירו את הסיכונים הכרוכים בשימוש. הוא עלול לטפטף לעין כשמורחים אותו על הגבה, ואפילו די בכך שהאדים שיוצאים ממנו יגיעו לאזור העיניים כדי לגרום לנזק".

ניתוח עיניים (אילוסטרציה:  m-agention, shutterstock)
במקרים מסוימים נדרש ניתוח השתלת קרנית | אילוסטרציה: m-agention, shutterstock

אגב, הוא מציין שישנם חומרים נוספים שנמצאים בשימוש יומי בבית שעלולים לגרום לנזק חמור, כמו למשל אקונומיקה או אפילו טבליות לניקוי המדיח. "מספיק שמבוגר או ילד נוגע בהן ואח"כ נוגע עם אותה היד בעיניים כדי שיידרש לאשפוז וטיפול דחוף. חשוב לשים לב ולהכיר את הסיכונים".