כמה אתם משקיעים בניקיון הגוף שלכם? מצאנו דרך מעולה לגלות. הנה 10 אזורים בגוף שרוב האנשים שוכחים לנקות - וממש חבל שכך. מהמרפקים ועד לעורף, מעכשיו אין לכם תירוץ לשכוח אותם. 

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מתחת לציפורניים

אנחנו נצא מנקודת הנחה שאתם זוכרים לרחוץ ידיים אחרי ביקור בשירותים, התעטשות וגם אחרי שנגעתם בבשר לא מבושל. אבל אם אתם לא רוחצים היטב מתחת לציפורניים, דעו שאתם עושים רק מחצית מהעבודה. "חיידקי צואה יכולים להתיישב ולאכלס את האזור שמתחת לציפורניים", מסביר ד"ר גלאטר. הוא מציע לטבול מקלון אוזניים במים פושרים וסבון ולנקות מתחת לציפורניים, כדי להסיר בעדינות חיידקים ושאריות לכלוך. נוסף על כך, הקפדה על גזירת ציפורניים, כך שיהיו קצרות – יכולה לסייע למנוע שגשוג של חיידקים באזור.

קרקפת

אתם ככל הנראה לא שוכחים לחפוף את השיער, אבל כמה מכם זוכרים גם לרחוץ היטב את עור הקרקפת? "בעוד שלא הכרחי לרחוץ את השיער בכל יום, חשוב לקרצף ולעסות את הקרקפת מדי יום, כדי למנוע הצטברות של תאי עור מתים, שחיידקים אוהבים", מסביר ד"ר רוברט גלאטר, מורה מן החוץ לרפואה דחופה בבית החולים לנוקס היל בניו יורק. "עיסוי הקרקפת מדי יום במים פושרים לא רק תגביר את זרימת הדם, אלא גם תסייע להסיר תאים מתים שיכולים לגרום לקשקשים, כמו גם לעור אדום ומגרד".

אישה חופפת שיער (צילום: Shutterstock, Sahacha Nilkumhang)
לא לשכוח גם את הקרקפת | צילום: Shutterstock, Sahacha Nilkumhang

הטבור

השקע שמאפיין את הטבור מהווה מקום מצוין לאחסון חיידקים. נקו את אזור הטבור באמצעות מקלון אוזניים טבול במים פושרים עם סבון או עם אלכוהול. אם יש לכם פירסינג בטבור, אז זה אף חשוב יותר לוודא שהאזור נקי, כדי למנוע זיהומים.

מאחורי האוזניים

כל כך קל לשכוח את האזור הזה - וכל כך דוחה מה שיכול לארוב שם. "האזור החמים הזה מלא בבלוטות חלב, המפרישות סבום", מסביר ד"ר גלאטר. סבום הוא נוזל שומני שמהווה מקלט מעולה לחיידקים כמו סטפילוקוק זהוב, חיידק הגזזת וחיידק הגורם לפטרת בעור. "אם לא מנקים מדי יום את האזור שמאחורי האוזניים, עלול להיווצר ריח מעופש", מזהיר ד"ר גלאטר.

אישה מנקה אוזניים (צילום: Shutterstock)
לא רק בתוך האוזניים | צילום: Shutterstock

כפות הרגליים

רבים חושבים שאין צורך להשקיע עוד אנרגיה בניקיון כפות הרגליים, כיוון שבמקלחת המים והסבון זורמים מטה אליהם. אבל מתברר שזו טעות גדולה. לפי ד"ר גלאטר, חשוב לא רק לרחוץ את כפות הרגליים, אלא גם לקרצף אותם היטב עם אבן ספוג, מדי יום.

"סטפילוקוק זהוב ו- Tinea pedis(הפטרייה שגורמת לפטרת כף הרגל) נפוצים באזורים האלו, בייחוד אם אתם מזיעים הרבה ואף יותר אם אתם לא גורבים גרביים ונועלים סנדלים או כפכפי אצבע", מוסיף ד"ר גלאטר. שטפו ויבשו היטב בין אצבעות כפות הרגליים מדי יום.

עוד ב-mako בריאות:
>> מומחית מהרווארד: "שמן קוקוס הוא רעל טהור"
>> שותים מים אחרי שאכלתם מתוק? תפסיקו מיד
>> סובלים מחרדה? הטריק הזה יעזור לכם בקלות

לשון

הלשון הוא אחד המקומות הנשכחים ביותר כשאנשים חושבים על היגיינת הפה וחבל שכך. "בלשון יש הרבה חריצים קטנים ובליטות שיכולים להחביא חיידקים, מה שיכול לגרום לריח רע ואף גם לנזק לשיניים, אם לא מנקים את הלשון בקביעות", מסבירה ד"ר סוניה בטרה, רופאה כללית. "צחצחו את הלשון באמצעות מברשת השיניים כשאתם מצחצחים שיניים או השתמשו במנקה לשון".

אישה מנקה לשון (צילום: Andrey_Popov, Shutterstock)
להצטייד במנקה לשון | צילום: Andrey_Popov, Shutterstock

עורף

חלקו האחורי של הצוואר לרוב חמים ולח, במיוחד אם יש לכם שיער ארוך או אם אתם מתאמנים הרבה. מאחר שחום ולחות יכולים להוות קרקע פורייה לחיידקים ופטריות, כדאי לרחוץ את האזור מדי יום  באמצעות סבון עדין, מים פושרים ומטלית רחצה.

מרפקים

באזור המרפקים יש לא מעט קפלים בעור. בהתחשב בכך שאתם נוהגים להניח מרפקים על משטחים לא הכי נקיים (דלפקים, שולחנות במסעדות), חשוב לזכור לנקות היטב את האזורים הללו. "אתם עלולים לפתח יובש ועור קשקשי באזור המרפקים, שיכולים להוביל לפצעים זעירים בעור – אלה עשויים להוות פתח לחיידקים הגורמים לזיהומים בעור", מזהיר ד"ר גלאטר. נקו את המרפקים מדי יום בעזרת מטלית רחצה או ספוג.

מרפק כואב (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
איך לא חשבנו על כל המקומות המלוכלכים שבהם אנחנו מניחים את המרפקים? | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

מפשעה

חשוב לנקות היטב אזורים אלו, מאחר שהם נוטים להתחמם – וזה יכול להוביל לריבוי חיידקים מזיקים שעשויים לגרום לשערות כלואות, ריחות לא נעימים וזיהומים. מומלץ להשתמש תמיד בסבון עדין, כיוון שהעור סביב איברי המין הוא די רגיש. השתמשו במטלית רחצה לניקיון יותר יסודי. פעם ביום תספיק, אך אם אתם מתאמנים, כדי לרחוץ את האזור אחרי האימון, מאחר שזיעה יכולה להתייבש באזור ולגרום לגירוי בעור.

גב

הגיע הזמן להשקיע בליפה לגב. למרות שהגב שלכם נרטב בזמן המקלחת, זה לא אומר שאין צורך לרחוץ אותו היטב. ד"ר גלאטר ממליץ לרחוץ היטב את הגב פעמיים או שלוש פעמים בשבוע כדי להפחית סיכון לבעיות בעור.