זוכת האוסקר, הלן מירן מככבת בימים אלה בסרט "גולדה", העוסק בדמותה של ראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר בימי מלחמת יום הכיפורים. הכוכבת הוותיקה גורמת לנו לתהות איך היא עושה את זה בגילה הלא צעיר - היא פעילה, חיננית ופשוט נראית מצוין. בשנת 2008 מירן צולמה בביקיני לוהט אדום בזמן שהותה באיטליה, וכבר אז רבים התפלאו איך בגיל 62 היא מצליחה להראות כך בביקיני. "אני בעצם לא נראית ככה באמת ואני יודעת שזה הולך לרדוף אותי לנצח", אמרה בזמנו.

אז החלטנו לחפש את כל הטריקים שעובדים למירן, וחזרנו כדי לספר. תעשו לעצמכם טובה - תתחילו לאמץ.

משטר אימונים קפדני

מירן סיפרה במספר ראיונות שהיא נוהגת להתאמן באמצעות תרגילים שמקורם באימוני הצבא הקנדי. לדבריה, זהו משטר אימונים קצר של 12 דקות, המתחיל ממשקל מאוד נמוך וקל שהולך ומתגבר, אך לא נעשה קיצוני. שגרת האימון הכללית מורכבת מ-10 תרגילי משקל גוף קלאסיים, כמו שכיבות סמיכה וכפיפות בטן ועד לתרגילי מתיחה וגמישות. כך זה הולך פחות או יותר: נגיעה בבוהן במשך 30 שניות, הרמת ברכיים – 30 שניות, כיפוף הגוף קדימה – 30 שניות, סיבובי זרועות – 30 שניות לכל זרוע, כפיפות בטן – 30 שניות, הרמת חזה ורגל (שוכבים עם הפנים כלפי מטה ומורידים את החזה והברכיים מהרצפה, כך שהבטן היא הדבר היחיד שנוגע ברצפה) – שתי דקות, הרמת רגל הצדה – דקה, שכיבות סמיכה – שתי דקות, הרמת רגל – דקה וריצה וקפיצה קלה – שלוש דקות. "זה שום דבר קיצוני, אבל צריך לבצע את זה כל יום" אמרה מירן בראיון.

 

תזונה – איזון זה שם המשחק

כידוע, שמירה על משקל גוף תקין חיונית עבור כולם, בייחוד עבור האוכלוסייה הבוגרת. בנוסף לפעילות הגופנית, מירן משתדלת לאכול בריא על-מנת לגרום לגופה להרגיש במיטבו. השחקנית מודה שלא כל מה שהיא אוכלת מזין, אך טוענת שהיא בעד לאכול מאוזן. בעבר הסבירה כי היא "הראשונה שתבחר בפיש אנד צ'יפס, אבל צריך לדעת שמה שמכניסים לגוף באופן קבוע, משפיע על התחושות".

הלן מירן בסרט "גולדה" (צילום: צילום מסך)
הלן מירן ב"גולדה" | צילום: צילום מסך

 

לנצל כל רגע בחיים

פיקחית וחרוצה ככל שתהיה, מירן יודעת שהחיים קצרים, והיא בהחלט מתכוונת לנצל כל דקה שחולפת בהם. הצעה שלה: "לפעמים כדאי לנסות להתבונן בעולם בעיניים של ילד או של זר. דמיינו שאתם רואים את זה בפעם הראשונה ונסו לחוות את הקסם שברגע".

 

להתכונן מראש

מירן לא אוהבת הפתעות. היא תמיד מנסה לחזות את הרגע הבא בחייה ומתכוננת אליו היטב. לא מזמן, סיפרה כי היא נוהגת להכין ערב לפני את התלבושת שהיא מתכננת ללבוש ביום שלמחרת. ההרגל הזה עוזר לה להימנע מאיחורים ומלחץ מיותר. ולחץ, כידוע, אינו מטיב עם הבריאות.

 

לחבק את חוסר הביטחון

מירן מודה שלא תמיד חשה ביטחון במראה שלה. היא תמיד חשבה שיש לה לחיים שמנמנות ולעיתים התביישה לחייך. אולם, עם השנים היא הבינה, שאין דבר יותר משחרר מאותנטיות, ומאז היא מחייכת חיוך רחב מאוזן לאוזן.

תודו שזה נשמע כמו מתכון לא רע לחיים.