כוכבת הפופ הבלתי מעורערת, אריאנה גרנדה, שמה סוף לספקולציות שהצטברu לאורך השנים אודות הטיפולים האסתטיים שעשתה (או לא עשתה), ובהגיעה לגיל 30, בראיון למגזין ווג, החליטה להצטרף לעידן השקיפות שסוחף את הרשתות, ולחשוף בפני העולם מה עבר על הפנים שלה. "עשיתי אין-ספור תהליכים קוסמטיים והזרקות, אבל עכשיו עצרתי הכל, כי הרגשתי שזה יותר מדי", אמרה. למרות זאת, ציינה כי היא לא שוללת טיפולים אסתטיים בעתיד, ושאפילו תשקול לבצע "פייסט ליפט" בעוד כעשור.

האם הכוכבת עברה את גבול הטעם הטוב? האם יש סיכונים בהזרקות בגילה הצעיר? ובכן, מהצצה בתמונות של אריאנה גרנדה מאז ומהיום, אין ספק שהיא ביצעה הליכים אסתטיים ופרוצדורות כירורגיות, הרבה מעל ומעבר לטיפולי הזרקות שמרניים שהיא מתארת, כך שבמקרה שלה רב הנסתר על הגלוי. יתרה מכך, אפילו בעת הווידוי הנוכחי עדיין ניכרת השפעת הבוטוקס על המצח המבריק והחלק שלה, מה שלא משאיר מקום לספק שהיא עדיין נעזרת בטיפולי הזרקות. היא התחילה בטיפולים בגיל כל כך צעיר, שעדיין לא מופיעים אצלה בכלל סימני הזדקנות. עכשיו, אחרי עשור של הגזמה בטיפולים, היא מעוניינת "להתבגר באופן טבעי", מה שכבר, בעצם, לא יכול לקרות.  

השינויים שחלו בפניה של גרנדה מעידים על ביצוע פרוצדורות כגון אלה (או דומות להן):

  • Buccal Fat Pad Removal – הוצאת שומן מכיס הלחי - להשגת מראה מחוטב ושלדי.
  • הרמת גבות:  פרוצדורה כירורגית שהפכה לטרנדית בשנים האחרונות ונקראת "FOXY EYES", ונועדה לייצר את המראה המורם והפתוח של העיניים בזווית שועלית.  
  •  שינוי מראה האף: באמצעות ניתוח או באמצעות עיצוב בחומצה היאלורונית – בתמונות העבר שלה, מבנה האף היה יותר רחב, ואילו בתמונות העדכניות של היום האף יותר צר, הטיפ של האף מאוד מבריק ועל כן זה יכול להיות כתוצאה מניתוח או תוצאה של טיפול באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית.
    קורטני קוקס 2013 (צילום: Jason Merritt/Getty Images for SELF Magazine)
    דוגמה נוספת למי שביצעה שינוי אסתטי מוגזם? קורטני קוקס | צילום: Jason Merritt/Getty Images for SELF Magazine

בנוסף לכל הטיפולים הכירורגיים ניכר שעברה הזרקות מסוגים שונים, לא רק להשגת נפח אלא טיפולי בוטוקס להחלשת השריר ועידון קמטי הבעה, טיפולי מזותרפיה וסקין בוסטר לטיפול מרקם העור, טיפולי PRP  שעושים בגילים צעירים - והיד עוד נטויה.

מהם הסיכונים הטמונים בשימוש מוגזם בטיפולים אסתטיים?

סיכון אסתטי –  מראה מוגזם שעשוי להתבטא בכל חלקי הפנים - החל ממראה שפתיים מוגזמות, גבות מורמות מדי ובורחות הצידה או עיניים פקוחות מדי. בקיצור - רחוק מאוד מהלוק הטבעי האנושי. המונח שהוטבע בשנים האחרונות למצבים של שימוש יתר בטיפולי הזרקות הוא מראה של PILLOW FACE. פני כרית. המונח מתאר מצב שמתקבל כתוצאה מהזרקת יתר של חומרי מילוי - מראה מלא ונפוח מדי, שחורג מהמטרה המקורית של חומר ההזרקה.

סיכון פסיכולוגי – כאשר מתחילים בטיפולים מוקדם מדי ומבצעים הרבה מדי, גובר הרצון לעוד ועוד, מה שיכול להשפיע על הנפש. לאנשים הסובלים מדימוי עצמי נמוך, למשל, בייחוד על רקע מראה, קיים סיכון שהרצון לטיפולים אסתטיים לא יעצור. בשנים האחרונות לא מעט מטופלים מגיעים עם תמונות משפיענים וסלבס או דמויות מהאגדות ורוצים להדמות להם, מה שגורם להם לבצע עוד ועוד טיפולים במטרה להשיג כביכול את המראה המיוחל. התפיסה לפיה התשובה לכל הבעיות הפסיכולוגיות טמונות בנראות החיצונית, עשויה להגביר את הצורך לבצע טיפולים בלי סוף.

מרגו רובי בפרימיירה לסרט "ברבי" בלונדון (צילום: gettyimages)
השאיפה לשלמות מתחילה בכוכבים. ברבי כמודל | צילום: gettyimages

איך נמנעים מזה?

חשוב לציין שמצב של טיפול יתר מוגזם כפי שניכר אצל אריאנה גרנדה כלל אינו שכיח. כיום התפיסה הרווחת היא ביצוע תיקון קל, מתוך הבנה שתמיד אפשר להוסיף אם יש צורך בכך. הטיפולים נועדו למצב של בעיה אובייקטיבית, ואם נצמדים לתווי הפנים, למראה הכללי ותיקונים המאפשרים להשיג מראה טבעי כשמשהו מפריע - אז אין סיכון. ההמלצה הגורפת והקריטריון ההכרחי כשמתחילים בטיפולים הם לא לנסות לשנות את תווי הפנים, על אחת כמה וכמה לא בגיל שבו התחילה אריאנה גרנדה (שהוא קרוב לוודאי עוד לפני שחגגה 20) בגיל צעיר כל כך ובעוצמה גבוהה כל כך. חשוב להיצמד למקור, למראה הטבעי, ועם הגיל אפשר לשמר אותו.

 

הכותב הוא ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית