כאב הוא הדרך בה הגוף שלנו מודיע לנו על "מצב חירום". מעין אזעקה עולה ויורדת שמעידה על פגיעה, כך שבסופו של דבר מדובר בפיצ'ר לא רע שאנחנו מצוידים בו. אלא שלפעמים, הגוף שלנו היסטרי מדי ומגיב בחוסר פרופורציות מוחלט להתקלות קטנות ולא באמת משמעותיות, שלא מצריכות כיתת כוננות שלמה. אז הזרת הקטנה נתקעה בדלת – בשביל זה עכשיו להטריף את כל המערכת? מזל שיש לא מעט שיטות מדעיות להרגיע את הגוף מבלי שימוש בכדורים או בחומרים חיצוניים. מוזמנים לנסות בזמן אמת - מה כבר יש לכם להפסיד?

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

האזינו למוזיקה

מתברר שלהאזין לשירים או נעימות שאתם אוהבים במיוחד בזמן שאתם סובלים מכאבים היא פעילות שמסוגלת לא רק להנעים את זמנכם, אלא גם להסיח את דעתכם מהכאב. במסגרת מחקר שבוצע לאחרונה ב- journal Plos One, חוקרים חיממו את עורם של נחקרים עד לרמה שבה חשו כאב קל, ואלו מהם שהאזינו למוזיקה שהם אוהבים דיווחו על רמות כאב פחותות יותר מאלו שהאזינו לצלילים אחרים או שלא האזינו כלל.

טפיחות על הרקות

כשאנשים סובלים מכאב ראש הם בדרך כלל מנסים לעסות באיטיות את המצח שלהם, העורף או הרקות ומקווים להקלה. אבל בשנת 2010 חוקרים מצאו שדווקא לחיצות תכופות וקטנות על הרקות הן אלו שעשויות להקל במעט על הכאב, ולעיתים אף הרבה יותר מאשר נטילת כדורים או משככי כאבים. קחו את האגודלים שלכם, הניחו על שתי הרקות, ואז הפעילו לחץ ושחררו לסירוגין. יש סיבה שזו נחשבת תנועה שמזוהה עם סובלי המיגרנה.

אישה סובלת ממיגרנה (צילום: jupiter images)
סובלים ממיגרנה? הפעילו לחץ על הרקות ושחררו לסירוגין | צילום: jupiter images
>> עוד ב-mako בריאות:
8 טיפים שיעזרו לכם להיפטר מקילוגרמים מיותרים
אחת ולתמיד: למה הולכים לשירותים אחרי קפה?
האם נמצאה התרופה הטבעית לפסוריאזיס?

מקמו את הכאב מחדש

חטפתם מכה או כוויה באחת האצבעות ביד או ברגל? אם אתם יכולים, נסו לשלב אותה עם אצבע אחרת הסמוכה לה. הסיבה: חוקרים מצאו כי הדרך שבה אנחנו חשים את הכאב קשורה ישירות לאיפה שאנחנו חשים אותו. תחושת הכאב נוצרת על ידי אינטראקציה משולשת בין העצבים שמשדרת למוח תחושות של חום, קור וכאב, כך טוענים חוקרים ב- University College בלונדון. ולכן, כשאתם משלבים אצבעות, אתם למעשה משנים את המיקום היחסי של האצבעות שלכם, מה שעשוי "לבלבל" את המוח ולגרום לו להחליש את אותות הכאב.

פנטזו על אוכל

מחקר שנערך בשנת 2008 מצא שכשאנשים חשים כאב, הסחת הדעת הטובה ביותר היא ויזואליזציה של דימויים מסוימים שגורמים למוח להתמקד בהם במקום בכאב. ובזמן שחלק מהאנשים נתבקשו לדמיין נופים או פעילויות אחרות, דווקא האנשים שהתמקדו בלדמיין מאכלים שהם אוהבים במיוחד דיווחו על הקלה מסוימת. כך שבפעם הבאה שאתם חשים ברע, נסו לחשוב על הקינוח החביב עליכם, מנה טעימה מבית אמא שאתם זוכרים במיוחד או ג'אנק פוד משמין שאתם בדרך כלל לא מרשים לעצמכם. ואז רוצו לאכול אותו – מגיע לכם, אתם סובלים.

לחצו על ה"הר הירוק"

שיטה נוספת המגיעה מכיוון הרפואה הסינית דווקא, היא נקודת דיקור ונקודת לחיצה סינית, הממוקמת באזור כף היד - בין האגודל והאצבע המורה. "כדאי לזכור ולהשתמש בנקודה הזו בזמן כאבי ראש וכאבי שיניים", מסביר בועז ישעיהו, מומחה לרפואה סינית מודרנית. "בזמן שמצמידים את האגודל והאצבע יש בליטה. ברפואה הסינית, הנקודה הזו נקראת "הגו" (HE-GOU) - "הר ירוק". מצאו את שיא הבליטה, שחררו את ההצמדה ולחצו על הנקודה, עסו אותה בצורה סיבובית, ברווחים של בין 2-5 שניות, במשך 5 דקות". ישעיהו טוען כי פעולה זו יכולה להפיג את כאבי הראש וכאבי השיניים בצורה משמעותית. "לחיצה על הנקודה מגרה את מערכת העצבים הסימפתטית וגורמת לשחרור אנדורפינים - משככי הכאבים הטבעיים של גופנו".

>> "סיגריות? זה מעולה! ואפילו בריא!"